Vraagjes Over zwanger zijn

A

Anoniem

Guest

Hey.
Zou iemand mijn wat meer willen vertelen over zwanger zijn want ben nu zelf 8 weekjesEn moet voor het eerst 2 aug naar de vk wat moet ik me daar bij voorstellen en krijg ik dan al een echo. en waneer kun je leven voelen en hoelang blijven die verschijnselen .Want heb zelf dat ik moet boeren steeds en snel van stemming wisselen ,Maagzuur.redelijk veel naar de wc voor te plassen en kan moeilijk poepen want heb gehoord dat je nu niej mag persen .ik hoop dat iemand mijn wat kan vertelen ben nu namelijk ook een beetje onzeker en bang dat het mis gaat dus dus ook voorzichtig   onbewust.
hoop wat te horen
groetjes --jes
carola

Hoi,

nou allereerst gefeliciteerd!!
verder stemmingen kan je de hele zwangerschap door houden. Succes
Eerste gesprek bij de VK een hoop vragen naar je medische geschiedenis en die van je familie voor ziektes en dergelijke. Ik krijg geen echo bij mijn VK maar bij een echobureau en andere krijgen een echo in het ziekenhuis, weet niet hoe dat bij jou gaat dat zou je kunnen vragen aan je VK daar is ze namelijk voor! Voor de rest de eerste 3 maanden heb je de meeste klachten dan minderd het en de laatste 3 maanden kunnen ze weer opkomen wat ik gehoord heb, zover ben ik zelf nog niet dus kan je daar nog niets over vertellen. Gewoon ervan genieten en niet roken zou je roken of drinken en geen rauw vlees of kaas eten.

Veel plezier met je zwangerschap

Groetjes Claudia
22 wkn & 4 dgn

owh en leven voelen kan tussen de 20ste en 25ste week voorkomen. Bij de eerste zwangerschap voel je het meestal later dan bij een tweede zeggen ze. Ik voelde de baby al bij 19 weken en nu met 22 weken lijkt het wel of mijn buik een eigen leven heeft gekregen alle kanten gaat het op..

Okey bedankt voor je reactie ik rook wel   maar iets minder drinken doe ik niej al heb ik dat wel een 2 weken gelden gedaan maar toen wist ik het nog niej dat ik zwanger was ik weet het sinds 3 dagen want mijn ongi kwam maar niej en voelde me raar en me vriend zei dat ik donkerde dingen om me tepels gekregen had en zo doende dat ik eerst 1 test gedaan had die wat onduidelijk was en de 2 was heel duidelijk 2 donker roze strepen dus dat beteked dat ik veel hcg hormonen heb tog? maar laat jullie wel meer weten hoe het is gegaan bij de vk
groetjes Carola   meer reactie zijn welkom

Hi Carola,
Allereerst van harte dat je zwanger bent.
Ik ben zelf 30 weken zwanger, maar weet wel nog van het begin dat poepen heel moeilijk ging, voor ik aantelde moest ik iedere dag, toen ik zwanger werd ging dit naar eens in de drie dagen, nu is het weer redelijk normaal. Maar je mag heus wel persen hoor, als je net als ik eens in de paar dagen moet, wordt logischer wijs je ontlasting harder en moet je wel persen. En als het allemaal goed zit pers je hem er echt niet uit hoor. En ja, van die stemmingen heb ik ook, en waarschijnlijk blijft dit wel een tijdje. Succes ermee en geniet ervan, voor je het weet ben je bevallen. X

Hi,
Oh ja, en tegen maagzuur kun je vanillevla eten, werkt goed ertegen. X

Hey.
Zou iemand mijn wat meer willen vertelen over zwanger zijn want ben nu zelf 8 weekjesEn moet voor het eerst 2 aug naar de vk wat moet ik me daar bij voorstellen en krijg ik dan al een echo. en waneer kun je leven voelen en hoelang blijven die verschijnselen .Want heb zelf dat ik moet boeren steeds en snel van stemming wisselen ,Maagzuur.redelijk veel naar de wc voor te plassen en kan moeilijk poepen want heb gehoord dat je nu niej mag persen .ik hoop dat iemand mijn wat kan vertelen ben nu namelijk ook een beetje onzeker en bang dat het mis gaat dus dus ook voorzichtig   onbewust.
hoop wat te horen
groetjes --jes
carola

Hallo,
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!
De eerste controle bij de vk is niet overal hetzelfde maar komt het over het algemeen op neem dat je een lang gesprek krijgt over jou medische geschiedenis en over ziektes in de famillie en in die van je partner. Daarna krijg je (als ze zon aparaat hebben) een echo. Ook zal de vk aan je buik voelen hoe en waar je baarmoeder al zit   (of die dus al goed gegroeid is). Ik kreeg ook meteen een brief mee voor het ziekenhuis om bloed te laten prikken.
Leven voelen bij een eerste kindje komt zo rond de 20 weken. De een heeft het al met 18 de ander pas met 23.
De verschijnselen kunnen komen en gaan. Sommige vrouwen zijn bijvoorbeeld de hele zwangerschap misselijk, anderen alleen de eerste 3 maand. Ook last van maagzuur kan de hele zwangerschap aanwezig zijn.  Blanke vla eten of een rennie nemen kan helpen. Ook kun je een extra kussen onder je hoofdeind leggen waardoor je maagzuur minder kans   heeft om terug te stromen.  Het plassen idem.......kan ook gedurende heel je zwangerschap....eerst door de hormonen dan door te weinig ruimte in je buik.
En tijdens het poepen mag je gewoon persen hoor! Zolang je niet aan het bevallen  bent zal de baby er niet uitkomen.  Wel denk ik dat als jij zo moet persen tijdens het poepen het misschien verstandig is om te zorgen dat je ontlasting dunner word. Veel vezels eten (groente, fruit, bruin brood) en daarnaast bewegen (lopen, fietsen). Ook een glas lauw water op de nuchtere maag doet voor sommige wonderen. Ga geen laxeermiddelen gebruiken dat is niet goed voor je kindje!
Heel veel succes en geniet van je zwangerschap!
Groetjes Lillian

Hey.
Thnks voor jullie beriggie's maar heb nog een vraag en zie dat ik dat er vergeten bij te zetten ben ik hb een zeurend gevoel in me buik best verveelend hoord dat erbij en soms voel ik net of er een belletje plopt in mijn wat is dat ben pas 8 weken dat tog nog geen leven????? okey hoor et wel wel fijn trouwens zo'n forum
groetjes --jes
Carola

Terug
Bovenaan