Vraagjes Over zwanger zijn

Hoi Carola,
Proficiat!!! Stel gerust je vragen hoor, dat doen we allemaal. En onzeker zijn we ook allemaal wel eens, dus dan is zo'n forum heel fijn.
Dat wee-gevoel in je buik hoort er bij. Soms voelt het ook als een soort menstruatiekrampen. Niks om je ongerust over te maken.
Bij mijn eerste bezoek aan de VK kreeg ik een echo om te kijken hoe ver ik was. Pas later hebben ze een intake gedaan waarbij ze al die vragen stelden. Toen moest ik ook ochtendurine meenemen en maten ze de bloeddruk. Verder moet je ook nog naar het ziekenhuis om bloed te laten afnemen.
Als je meer wilt weten dan kan ik je aanraden het boek "veilig zwanger"van Beatrijs Smulders en Mariel Croon   te kopen. Daar staat het antwoord op super veel vragen in.
Heel veel succes.
Groetjes V.

quote: kiekje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-07-2006 23:47:31'));

Hi Carola,
Allereerst van harte dat je zwanger bent.
Ik ben zelf 30 weken zwanger, maar weet wel nog van het begin dat poepen heel moeilijk ging, voor ik aantelde moest ik iedere dag, toen ik zwanger werd ging dit naar eens in de drie dagen, nu is het weer redelijk normaal. Maar je mag heus wel persen hoor, als je net als ik eens in de paar dagen moet, wordt logischer wijs je ontlasting harder en moet je wel persen. En als het allemaal goed zit pers je hem er echt niet uit hoor.

Ehh... je mag best persen.....?
Kwaad voor je kindje kan het niet en je perst daardoor zeker het kindje er niet uit. In zoverre mag het wel ja.
Alleen is het aan te raden dit zoveel mogelijk te voorkomen; door te gaan persen kun je nl. aambeien krijgen.
Ik weet ook wel dat als het gewoon niet makkelijk komt dat je gaat persen, maar belangrijk is ervoor te zorgen dat het allemaal wat makkelijker gaat.
Is op dit forum ook al veel over geschreven qua tips (veel vocht, veel vezels, lijnzaad, pruimen, roosvice laxo, lauw/warm water op nuchtere maag etc)
Voorkomen is beter dan genezen. Je bent niet blij als je straks ook nog last van aambeien hebt!

quote: Charlie2 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-07-2006 01:01:34'));

quote: kiekje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-07-2006 23:47:31'));

Hi Carola,
Allereerst van harte dat je zwanger bent.
Ik ben zelf 30 weken zwanger, maar weet wel nog van het begin dat poepen heel moeilijk ging, voor ik aantelde moest ik iedere dag, toen ik zwanger werd ging dit naar eens in de drie dagen, nu is het weer redelijk normaal. Maar je mag heus wel persen hoor, als je net als ik eens in de paar dagen moet, wordt logischer wijs je ontlasting harder en moet je wel persen. En als het allemaal goed zit pers je hem er echt niet uit hoor.

Ehh... je mag best persen.....?
Kwaad voor je kindje kan het niet en je perst daardoor zeker het kindje er niet uit. In zoverre mag het wel ja.
Alleen is het aan te raden dit zoveel mogelijk te voorkomen; door te gaan persen kun je nl. aambeien krijgen.
Ik weet ook wel dat als het gewoon niet makkelijk komt dat je gaat persen, maar belangrijk is ervoor te zorgen dat het allemaal wat makkelijker gaat.
Is op dit forum ook al veel over geschreven qua tips (veel vocht, veel vezels, lijnzaad, pruimen, roosvice laxo, lauw/warm water op nuchtere maag etc)
Voorkomen is beter dan genezen. Je bent niet blij als je straks ook nog last van aambeien hebt!

Hey

Thnks voor je beriggie maar heb nog een vraag ik ben volgens teling van mijn laste ongi 8 weken morgen   ga ik de 9 weken in maar ik heb nu al bandenpijn en maagzuur wat erg verveelend is somigen denk dat ik dus als verder ben en somige zeggen dat dat komt omdat ik stevig ben maar miss dat jij mij miss wat kan helpen over die vraag ben namelijk ook heel onzeker is mijn eerste   en heb vroeger 2 miskramen ook gehad
hoor et wel groetjes carola

Hallo,

Die bandenpijn had ik ook al vanaf een week of 8, dus ik denk dat je je daar niet teveel zorgen over hoeft te maken. Dit blijft waarschijnlijk ook nog wel even aanhouden. Ik ben nu ruim 22 weken en heb er nog steeds regelmatig last van.

groetjes Danique
22w6d

Terug
Bovenaan