vraagjes..

Hoi,

Mijn zoontje Jonas is nu 12 weken en gaat dus ook voor het eerst naar de creche. Hij zit nu een beetje vol en heeft ook een vervelend hoestje. Hij heeft geen snotneus ofzo en oogt ook nie erg ziek en hangerig.
Gaan jullie hiermee naar de dokter of kan ik zelf wat aan doen?
Eeen soort dampo voor baby's ofzo?

Verder ligt hij in bed met een slaapzakje en erover heen een zomer deken. Ik heb het id dat hij het niet heel erg warm heeft.
Wat hebben jullie kindjes over in bed?
Moet ik een andere slaapzak of een dikkere deken?
Nou, wat een vragen he? pffff Wat kan je soms onzeker zijn als mama

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes Annette

Hallo,
Ik ben inderdaad ook erg onzeker over de warmte op het kamertjes.. dus lees graag tips!

Tyche heeft ook een snotneusje maar verder niet ziek... af en toe een kuchje. Nu hebben we bij de hema zo'n neuspeer gekocht om haar neusje leeg te zuigen. Dit vind ze niet fijn maar naderhand is haar neusje wel lekker leeg.
Er bestaan ook zoutoplossingen voor baby'tjes maar heb hier zelf geen ervaring mee.
Ik heb wel een tip om de verwarming op her kamertje niet aan te laten staan want dan wordt de lucht droog en de snot ook en heeft je baby dus 'korsten' in zn neus.
Succes verder en als je het niet vertrouwd naar de huisarts gaan hoor.

Groetjes Kirsten

Hallo,
Ik ben inderdaad ook erg onzeker over de warmte op het kamertjes.. dus lees graag tips!

Tyche heeft ook een snotneusje maar verder niet ziek... af en toe een kuchje. Nu hebben we bij de hema zo'n neuspeer gekocht om haar neusje leeg te zuigen. Dit vind ze niet fijn maar naderhand is haar neusje wel lekker leeg.
Er bestaan ook zoutoplossingen voor baby'tjes maar heb hier zelf geen ervaring mee.
Ik heb wel een tip om de verwarming op her kamertje niet aan te laten staan want dan wordt de lucht droog en de snot ook en heeft je baby dus 'korsten' in zn neus.
Succes verder en als je het niet vertrouwd naar de huisarts gaan hoor.

Groetjes Kirsten

Ik heb positieve ervaring met otrivin neusspray voor babietjes. Mijn dochter was een paar weken terug ook erg snotterig en vol, waardoor ze slecht aan de borst dronk. Ik heb haar voor de borstvoeding in haar neusje gesprayed en daardoor dronk ze   stukken beter. Door de spray wordt het slijm volgens mij ook wat vloeibaarder waardoor het er makkelijker uitkomt.  

Hoi,

Hier wat tips. Jamie is al verkouden vanaf dat hij 10 dagen was.

-Je kan een halve ui bij het bedje leggen.

-je kan bij de apotheek Luuf voor baby;s halen. Dit smeer je op zijn borstje en   ruggetje (Werkt eigenlijk als vicks).

-Neusspray werkt ook heel erg goed.

-Oh ja je kan ook het bedje aan het hoofdeinde iets omhoog zetten.

Dit was het wel zo'n beetje geloof ik.

En de warmte kan je het beste zlef controleren. Als hij koud aanvoelt
in zijn nekje ishet te koud en moet je het iets warmer maken.

Jamie slaapt onder een dik dekentje en heeft een romper met lange
mouwen aan en een badstof pyamaatje. Dit is voor hem goed, maar het kan
voor jou kindje weer anders zijn.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes!!

Groetjes Natasja

Terug
Bovenaan