Vragen om te strippen?

Hoi Dames,

Zit een beetje met een vraag. (dubio)

Ik heb zoooooooo genoeg ervan he. Al die pijntjes en kwaaltjes nog lekker ff op het einde. Daarbij het gewacht en onzekerheid bij ieder krampje. Ben vandaag 38,5 week. Het duurt dus maximaal nog iets meer dan 3 weken voordat ik ingeleid zou worden En wilde vandaag eigenlijk eens met de VK overleggen of ze mij niet wilde strippen. Ongeveer 1 op de 10 keer lukt het, en begint de bevalling eerder.

Maar van de andere kant denk ik dan weer: Hij komt als ie komt. Daar zal ook vast een rede voor zijn. Mijn vriend voelt zich ook een beetje raar erbij.
Dus ben alweer heel erg het twijfelen.

Waarom ik dit wil doen? Omdat ik echt heel erg last heb van lichamelijke ongemakken. Word erzelfs een beetje depi van. Gisteren lagik te janken omdat ik niet meer fatsoenlijk op kan staan of lopen of iets dergelijks. Poetsen gaat ook bijna niet meer. Koken pfffff daarna vrek ik van de pijn in mijn rug.

Ik weet wat een klaagzang he ;)
Ik bedoel het niet zo, maar zit er momenteel ff helemaal doorheen!

Hoe vinden jullie het idee van strippen, overwegen jullie ook zoiets? Het kan namelijk absoluut geen kwaad. Maar daarom is het slagingspercentage hiervan ook best klein.

Liefs

Hi Lieve Heppy,

Klote dat je je zo rot voelt, dat kan je aan het einde best opbreken, wordt net allemaal even te veel.

Ik zou zeggen, maak het bespreekbaar bij je VK, het is jouw lijf en het zou waarschijnlijk inderdaad geen kwaad kunnen...
VK's en gyneaclogen pleiten vaak sowieso voor het 'natuurlijk op gang laten komen' van de zwangerschap (oftewel rekken, rekken, rekken), Voor je het weet sta je na een bezoek weer op straat en ben je nog geen spat opgeschotenm.b.t. je wensen, omdat je het idee hebt dat je niet mag zeuren en zij het wel beter zullen weten.
Spreek je wensen duidelijk uit en laat de VK onderbouwen waarom en wanneer iets wel of niet mogelijk is.

Succes ermee en sterkte met de laatste loodjes!

Liefs
Ik denk wel dat een voorwaarde moet zijn dat je kindje ingedaald is, anders doen ze zoiets liever niet (is mijn ervaringbij mijn vorige zwangerschap).

Helaas weet ik uit ervaring dat ze dat niet zo snel doen. Bijn mijn dochtertje hebben me gestript met 40.4 eerder wilde ze niet eens kijken of het kon. Mijn dochter is met 41.5 geboren en was veel te laat. Je kon het ook aan haar zien.
Ik ben nu 37.3 en gisteren heb ik bij de vk aangegeven dat ik net na 39 weken gestript wil worden. Maar dat wil ze niet doen.
Mijn lichaam wil niet uit zichzelf beginnen dat was vorige keer al duidelijk.
Vragen kan je altijd (zou ik ook doen, als je lichaam klaar voor is) Ik hoop het voor je.

Hai Heppy,

Wat vervelend allemaal he, al die rotkwaaltjes op t eind. De natuur heeft t allemaal leuk bedacht, maar blij wordt je er niet van.

Ik weet nog heel goed bij mijn eerste dat ik me ook zo voelde, ik kon m'n laarzen (was winter) niet meer zelf aan en uit doen. Een boodschap doen in t dorp was al te veel gevraagd. Ben in die dagen veel bij mijn ouders geweest, heb me daar lekker laten vertroetelen.

Vwb het strippen: vragen kan natuurlijk altijd! Ik weet wel dat ik bij mijn eerste zwangerschap 41wk zwanger was en strippen ter sprake kwam. De verloskundige zei toen tegen mij: we kunnen het wel doen, maar bij een eerste heb je kans dat er weinig gebeurt, dat het alleen maar meer gaat rommelen. Zit je een week of meer met gerommel, harde buiken, oefenweeen en het zet niet door.. Daarbij moet het ook kunnen, je baarmoedermond moet rijp zijn (wat dat ook mag betekenen).

Uiteindelijk hebben ze mij met 41wk4dg geprobeerd te strippen, maar dat kon dus inderdaad niet omdat mijn lijf er nog niet klaar voor was. Door het 'gerommel' daar beneden, begon bij mij wel eea te werken. Heb 2 dagen met weeen gelopen die niet doorzetten en na 2 slapeloze nachten uiteindelijk naar t ziekenhuis gegaan om de bevalling door te leiden (had toen 3 cm ontsluiting) middels wee-opwekkers.

Da's mijn verhaal. Doe ermee wat je wilt, maar mijn ervaring is dus dat je er niet persé vrolijker van hoeft te worden..

In ieder geval wens ik je veel sterkte met de laatste zware loodjes. Ik weet echt hoe je je voelt en het is zwaar k*t.

Liefs,

Haai meis,

Ik weet niet hoe ze hier mee omgaan, dit is ook mijn eerste zwangerschap. Wat vervelend dat het je zo begint op te breken! Ik denk dat we ons allemaal behoorlijk immobiel voelen en ik krijg ook echt meer pijnklachten, maar het zou niet fijn zijn als dat je nu vlak voor de finish niet volledig uitput! Hou je haaks!

Ik sluit me aan bij het advies van mum-to-be. Overleg het!

ik heb het ook helemaal gehad!
ben aankomende maandag 40 weken.
ik heb zo ontzettend veel last van mn bekken, schaambeen en liezen dat lopen dus ook al weken bijna niet gaat.
ook het vocht is een ramp.

meid ik heb ook al heel wat afgehuild de laatste weken!
voel me zo rot soms dat ik zoveel aan andere moet overlaten en moet vragen.
als mijn man dan een bot antwoord geeft breek ik.

dus het is geen geklaag!

ik heb geen ervaring met strippen....

wel bespreekbaar maken, ze kan toch kijken of de boel al aan het verweken is.
ik ben gezegend met een geweldige vk die eind van de week al ff gaat kijken of de boel aan het rijpen is.
het is mijn 4e en ze zijn alle 3 blijven zitten tot de 41 weken (en langer)
ze zegt baat het niet dan schaad het ook niet!
als er niks aan het verweken is en niks rijp is dan heeft het ook geen nut!
strippen is bij mij 2 keer erg effectief geweest! beviel dezelfde dag nog.
maar goed ik denk ook niet dat er nu iets rijp is hoor!
om eerlijk te zijn, ik ben ziek dus ze mag nog wel ff een weekje blijven zitten! haha

liefs

hoi Heppy
Heb best al wel medelijden met je.
Je wilt veel doen maar door dat de kleine je toch een beetje in de weg zit weet je niet altijd van hoe wat waar.
En dan wou je t wel al zo ver hebbe dat de kleine dr al zou zijn maar t hangt van je kleine af.
Ben dr nu wel achter dat je kleine twee weekjes verder bent dan mij...
Doe rustig aan,neem de tijd voor alles,ook al wil t ni altijd zo gaan hoe men t zou willen,heb dr nu zelfs ook al eens last van maarja nix aan te doen.
Groetjes en liefs

Terug
Bovenaan