Vragen om te strippen?

erg vervelend dat je je zo ellendig voelt!ik hadt gisteren zo een dag pijn in buik en rug.vannacht deed ook elke beweging pijn.en ben zeker 6 keer uit bed geweest om te plassen.dan ben ik het ook zo beu he!vanmorgen met verloskundige over gehad en het hoort gewoon bij de laatste loodjes.nu gaat het weer een beetje.en wil zo weer wat poetsen.bij ons gaan ze ook pas vanaf 40 a 41 weken strippen.hoop voor je dat je snel mag bevallen met al die kwaaltjes.
liefs jootje

Een week voordat ik werd ingeleid ben ik gestript. pffff wat heb ik die week een pijn gehad. Zeker de eerste 2 dagen en de bavalling is er helaas niet door op gang gekomen.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je het zat bent als je veel last hebt van de lichamelijke ongemakken en dat je dit als oplossing ziet. Ik hoop voor je dat het werkt als ze het doen want als je vervolgens nog weken met extra pijn moet lopen is ook niks.

Succes met het maken van een keuze en hopelijk werkt het!!!!!!

Lieve heppy, wat vervelend dat je er zo doorheen zit.
Gister had ik controle en de vk gaf aan dat als ik het zat was ik het moest zeggen, dat zou ze me inderdaad een stukje helpen. Ik werd daar vrij emo van, maar bedacht me dat ik inderdaad wil dat die kleine komt als hij er zelf klaar voor is, en dat als ze me gestript had het uit eigen belang was omdat wij zo nieuwschierig naar die kleine zijn.

Ze zei me wel dat ze niet tot 42 wk liet lopen, en ze zal me op het moment dat die kleine er nog niet is, wel helpen als ik 41 wk ben. Daar ben ik het wel mee eens, om risico van poepen in het vruchtwater te voorkomen. Mijn zus heeft dat namelijk gehad, en liep over de 42ste week, en het kindje had het gewoon bijna niet gered. Voor mijn gevoel heb ik met 41 wk echt men allerbest gedaan.

Ik wil je hiermee niet mijn ideeen opdringen, ik snap als geen ander hoe zwaar het is, en ik vond dit eerlijk gezegd ook een zeer pittige zwangerschap. Ik heb alles haast gekregen wat je maar aan kwalen kan krijgen, en ging er echt niet fluitend doorheen.
Ik had er nog met men vriend over, het liefst gaan we straks zo door voor een 2de want tja we hebben al een mk gehad en zijn allebei over de 30. Maar ik ga daar zeker nog eens goed over nadenken, zo pittig vind ik deze zwangerschap.

Ik hoop dat je voor jezelf een keuze kan maken, en dat de vk je keuze respecteert, want de kans is er natuurlijk dat ze pas met je hierover gaat sparren als je overtijd bent. Want een zwangerschap duurt toch echt 40 weken. het is jou lichaam en als jij echt niet meer kan aan de bel trekken, vechten voor je eigen gevoel.

Hoop dat je wat aan onze verhalen hebt. En meid voor je het weet ben je aan de beurt, bij jou rommelt het al langer, dus je weet het niet. Stel jezelf anders een periode voor, misschien helpt dat.

liefs nath

Bedankt lieve dames voor jullie reacties.

Ik ga het over 1,5 uur eens bespreekbaar maken met deVK. Ben er nog steeds niet echt uit of ik het nu wel of niet wil. Het lijkt me inderdaad helemaal niks als zometeen de voorweeen alleen erdoor op gang worden gebracht. En dan nog twee weken wachten.

Had eerlijk gezegd ook niet verwacht dat het einde van mijn zw.schap zo zwaar zou zijn. Laat het gewicht vandaag ook maar eens schatten, volgens mij is het een behoorlijk kindje. Hij is in ieder geval wel al ingedaald. Hierdoor heb ik ook zo'n last van liezen en bekken.

Ik hou jullie op de hoogte.

Nogmaals dank voor jullie steun :D

Liefs en een knuffel voor allemaal

hallo,

ik ben vandaag 40+2 en heb vanmorgen de verloskundige gebeld met mijn kwaaltjes.
misselijk en een hele stakke buik. de vk is direct even langs geweest om me te checken.
ik heb mijn hele zwangerschap fluitend gedaan en kon het vanmorgen even niet meer aan.
de baby is gecheckt en daar gaat het nog steeds prima mee. als er vandaag geen verandering in komt wilt ze dat ik voor het einde van de week nog bij de gyn ben geweest.
we deelden allebei het gevoel dat het nu niet meer lang moet duren en alsnog vervelend gaat worden.
even afwachten tot morgen dus.
ik voel me na een lekkere warme douche weer iets beter en ga zo nog even rusten.

veel succes dames en nog even volhouden.

groetjes Dango

Hey Heppy,
Je zal inmiddels wel bij de vk zitten.. Veel succes!!
Ik vind het erg vervelend voor je dat je er zo doorheen zit. Het is ook mijn eerste kindje en ik heb verder geen ervaring met strippen. Wil je dan ook veel succes wensen met wat je dan ook kiest en wat de vk zegt.
Hou je taai!! Nog heel even, je bent echt op het laatst!!!

liefs rosan

Hey Heppy,

Ben erg benieuwd wat vk heeft gezegd...

Mocht het helpen: Ik heb precies hetzelfde! Heb ook last van allerlei pijntjes en kwalen. En hoe er dan mee omgegaan wordt door hulpverleners... Wordt je ook niets wijzer van... Maar ik ga zelf neit vragen om gestript te worden denk ik.
zolang het kindje nog goed zit... Vind het een heel eng idee. En stel dat ik inderdaad straks een week lang gerommel (= meer rottigheid) heb, voor wat? Ik blijf (ben nu 38+6) nog wel even geduldig wachten... Doe overdag echt bijna helemaal niks... slapen tot minimaal 9 uur... Ontbijten.. hond uitlaten... DS'en/lezen/puzzelen/computeren/tvkijken... lunchen, slapen, hond weer uitlaten en dan koken... en als manlief thuis is, doen we samen nog wat in het huishouden... en dan ben ik alweer uitgeput...
merk wel dat nu ik echt zeg maar niks meer doe, ik de pijntjes ook makkelijker uit kan zitten...

Liefs, en sterkte

T
zo

Hoi heppy!

hier iemand die wel ervaring heeft met strippen: ik ben bij de vorige zwangerschap 3 keer gestript.. de verloskundige wilde het niet eerder doen dan bij 41 wk en 3 dgn. daarna heeft ze het nog gedaan bij 41 wk en 6 dgn. maar het hielp niet toen ben ik met 42 weken doorgestuurd naar het ziekenhuis. helaas was ik op vrijdag uitgeteld en moest ik op zaterdag naar het ziekenhuis. omdat het weekend is gaan ze dan vaak niet inleiden. dus werd ik op zaterdag weer gestript en mocht ik zondag weer komen. uiteindelijk ben ik op maandag ingeleid!
ik wil maar even zeggen: ze strippen vaak niet zo vroeg omdat je baarmoedermond dan nog niet verweekt (dwz zacht en met 1 cm ontsluiting) is. en dan kunnen ze niet eens bij de vliezen (bij strippen maken ze de vliezen los van de baarmoeder om zo de bevalling op gang te helpen.
het kan erg veel pijn doen maar bij mij deed het totaal geen pijn.

nu ben ik vandaag 40 wk en 5 dagen en ik mag as zondag bellen naar verloskundige om gestript te worden ben dan 41 wk en 3 dgn. dit was geheel mijn eigen keuze ze zegt je hoeft het niet te doen maar ik heb zoiets baat het niet dan schaadt het niet! dus als er niks gebeurt ga ik zondag de vk bellen om gestript te worden.. en als dat niks uit haald eventueel volgende week dinsdag nog als ik 41 wk en 5 dgn ben.
maar goed kop op meid... maak je gevoelens bespreekbaar en je klachten.
we horen wel wat de vk heeft gezegd!!

Liefs, Christien 40 wk en 5 dgn

Terug
Bovenaan