Vragen over een goed schema

[quote quote=10288514]Hier ook een beetje het zelfde! Wij hebben een redelijk strak ritme met altijd de volgorde: verschonen, flesje, even ‘spelen’ en dan slapen en dat allemaal in max 75 min omdat hij dan moe wordt en gaat slapen. 07u fles, rond 08/08.15 naar bed slaapt dan meestal tot 10.30/45 met af en toe speentje in doen. Als hij eerder wakker wordt probeer ik dat nog wat te rekken anders is hij te moe om te drinken. 11 u fles, rond 12/12.15 naar bed idem als hierboven 15 u fles, rond 16/16.15 naar bed slaapt dit flesje minder, soms haal ik hem een half uur uit bed en stop hem er daarna voor klein uurtje nog er in 19 u fles, rond 19.30 in bed slaapt door tot 23 en dan wakker maken voor laatste fles. In de ochtend weer toewerken naar 07u, soms is hij eerder wakker maar dan rekken met de speen.[/quote]
maar dat betekend dus dat jou baby tussen de voedingen door zo lang slaapt dat hij precies wakker wordt wanneer het weer tijd voor voeding is? Misschien moet ik dan toch iets meer rekken bij het slapen, ga het vandaag proberen! ook een extra slaapje na de 15.00 fles ga ik bekijken. Sten doet nu 1 kort slaapje maar is daarna eigenlijk niet meer goed te pas. Ik was altijd overtuigd dat hij niet teveel mag slapen voor zijn lange slaap maar denk wel dat hij het nodig heeft. 

Ja hij slaapt inderdaad redelijk door tot de volgende fles. Ik let goed op moeheid signalen (gapen, piepen) en leg hem dan gelijk in bed. In principe slaapt een baby van deze leeftijd 2,5/3 uur tussen de flessen door. Natuurlijk is dat niet altijd zo maar vaak is een baby toch nog moe als hij wakker wordt en dan loont het soms wel om het af en toe toch nog een paar keer te proberen met de speen. 

Mijn baby is 14 weken oud. Ik geef nog borstvoeding. We passen hier eigenlijk het volgende toe: 
- borstvoeding om de 3 uur overdag. 
- maximale wakkertijd 1,5 uur (en soms 2 uur als ze echt echt nog wakker is). Als ze niet meer alleen wilt liggen in de box en ik haar moet optillen, ronddragen en sussen is het vaak tijd om haar in bed te leggen ;)
Dat betekent dat ze de voeding soms krijgt als ze net wakker is geworden en soms als ze al een half uurtje wakker is. 
Het KDV gooit ons ritme altijd in de war, omdat ze daar het liefste de voeding net voor het slaapje geven (met de gedachte dat ze dan lekker slapen). Daarnaast komt ze altijd helemaal uitgeteld van het KDV terug en wilt dan alleen maar drinken en slapen. Daar geven we dan ook maar gewoon aan toe... ;) Ik probeer vooral op haar te letten. 

Hoi!
Ik denk dat je met 13 weken en zoon schema nog best tevreden mag zijn! Bij ons was het met 13 weken vaak huilen huilen huilen.
Wat wij deden was om de 3 uur voeden en bij 13w was het echt nog maximaal een uur wakker per keer. Slaapjes aan het eind van de dag zijn gewoon kut. Wat wel helpt is om hem dan in de kinderwagen,  draagzak,  wipstoel te laten slapen!

Succes en niet al te druk maken. Het komt vanzelf

Ik zou terug gaan naar 6 voedingen. 
je geeft 2 keer aan moeite te hebben met het rekken tot de fles. Ik zou gewoon om de 3 uur voeden. 07-10-13-16-19-22. 
denk dat je dan een meer tevreden baby hebt wie ook betere slaapjes doet. 
Wij zitten sinds 4 maanden pas op 5 voedingen, ze houd het nu 1,5 tot 2 uur vol tussen der slaapjes door en dat maakt het makkelijker. 
Ook helpt het bij mij door niet gelijk om 7 uur als ze wakker word te voeden. Hier speelt ze altijd nog tot half 8/8 uur en dan vraagt ze pas om een voeding. Ze word wel huilend wakker, maar zo gauw ik der lamp op de kamer aandoe gaat ze lekker spelen, misschien helpt dat ook met je schema! Succes 

Ons baby'tje is nu 11 weken oud en ons schema loopt zo:
07.00 voeding en knuffelen
07.30 spelen in box, alleen (ik ga dan even ontbijten)
08.00 in bad/wassen en omkleden
08.15-08.30 slapen wanneer eerste tekenen moe
09.00-09.15 speentje terug en verder slapen of lekker samen spelen op de bank als slapen niet meer lukt, dan wel na max een uurtje weer naar bed
11.00 voeding en knuffelen
11.30 spelen in box, alleen (ik ga dan even lunchen)
12.00 samen spelen op de bank/tummy time
12.15-12.30 met zijn tweetjes naar buiten (in de maxicosi of kinderwagen slaapt ze dan tot minimaal 14.30 laat ik haar wel echt liggen, zodat ze niet te moe is voor haar fles)
15.00 voeding en knuffelen
15.30 spelen in box, alleen (ik ga even schoonmaken oid)
16.00 samen spelen op de bank/tummytime
16.15-16.30 slapen wanneer tekenen moe
17.00-17.15 speentje terug en verder slapen tot minimaal 18.30 of samen spelen maximaal een uurtje dan weer slapen
19.00 voeding en knuffelen
19.30 samen spelen met papa (kan ik even douchen)
20.00 op zn laatst naar bed
22.30 voeding en knuffelen
23.00 slapen
Meestal komt ze dan nog eens om 3/4 uur, dan geef ik haar wel een kleine fles en we bouwen dit elke 2 weken af. We geven inderdaad wel dan standaard om 7 uur weer een normale fles, anders blijf je aanpassen.
Door dit schema krijgt ze hier genoeg slaap en heeft ze ook veel meer zin en energie om te spelen samen of alleen.
Uiteraard hebben we wel eens dagen dat het wat minder makkelijk gaat, maar daar leg ik me dan wel bij neer en probeer het de volgende dag weer opnieuw.
Hoop dat het je helpt!
Groetjes

Terug
Bovenaan