Vragen over fruithapje.

Dag meiden!

Ik geef Jasper sinds afgelopen zaterdag zijn fruithapje. De eerste keer lagen we helemaal dubbel. Wat een kop kan dat mannetje trekken zeg! Tuurlijk snap ik dat hij er in het begin aan moet wennen, maar ik krijg nu nog steeds het idee dat hij het niet lekker vind. Hij probeert steeds zijn hoofd weg te draaien als ik met de lepel dichtbij kom. Gelukkig spuugt hij niet meer de helft uit zoals in het begin. Ik geef hem nu banaan. Ze mama is daar erg gek op maar dat heeft hij blijkbaar niet van z'n moeder overgenomen! Hoe lang duurde het bij jullie dat jullie kleintjes het lekker vonden? Ik wil van het weekend even een andere smaak gaan kopen, welke is dat het lekkerste voor die kleine. De peer of appel?
Ik geef hem nu 1/3 van een potje, is dat genoeg of te weing?
Ik vind het heel erg leuk om hem dat hapje te geven, maar nu krijg ik het idee dat hij er niks aan vind. Dat vind ik wel jammer.

Alvast bedankt!

Hoi hoi,

Ik ben nu sinds anderhalve week bezig met fruit. Ik heb nu peer, banaan gehad en andaag begonnen met perzik. Ze vindt het allemaal wel best geloof ik. Ik heb niet echt het idee dat ze ervan geniet, ze is ook snel afgeleid. Ze spuugt het ook niet uit, maar als ik ermee stop vindt ze het ook prima. Ik ga als ik een paar dagen perzik heb gedaan, wat meer varieren met deze drie soorten. Zodat ze er echt aan went. Ik weet niet wat ze van appel vindt.
Dus ik weet ook niet of ze er nog van gaan genieten,  mijn dochtertje  geniet er volgens mij ook niet echt van.
Ik geef trouwens vers fruit gepureerd  en dan doe ik ongeveer de helft, meer eet ze toch niet op. De andere helft eet ik zelf maar op.

Groetjes, Emmy

Hoi,

Ik ben al een tijdje bezig met een fruithapje (toen hij 2,5 maand was al) en hij vond het meteen erg lekker. Hij wil steeds meer hebben maar ik vind 1/3 toch nog wel genoeg. Gaat gillen als ik ophou en trappellen met voetjes als hij ziet dat hij weer krijgt en met elke hap een grote glimlach  en maar trappelen! Banaan is zijn favoriet maar appel en peer is ook lekker, gemend moet ik nog geven maar zou dat ongetrijveld ook lekker vinden. (zelf vind ik fruit ook lekkerder)

Ik hoorde dat de kleintjes moesten wennen maar daar heb ik niks van gemerk, geen gekke bekken enz... tot dat ik groente ging geven, "ja maar die vind ik niet lekker" (behalve speziebonen, bruine bonen met appeltjes) en spugt alles uit en maar gekke bekken trekken. Dus ja wat moet je hier nou van maken??? Ik moet nog wel worteltjes proberen.

Wel leuk vind ik dat hoe voorzichtig je ook het probeert te geven hij er helemaal onderzit, hij stopt na een hap ook graag zijn handen in zijn mond hihihi.

succes en grt suuz mv joshua 8-2-07

Hoi Von,

Misschien vindt jouw kindje groenten wel lekkerder? Esther vindt trouwens fruit ook lekkerder  als het even een beetje is opgewarmd in de magnetron, dat koude vindt ze niks. Hier is de appel favoriet (even stomen, dan pureren en...voila!).

Groetjes,

Eveline

Hallo Von,

ik verbaas me over hoe iedereen eerst een tijd zijn/haar kindje fruit geeft, voordat ze ook groenten gaan geven. Ik ben eigenlijk na 3 dagen fruit geven, ook groenten gaan proberen. Misschien is dat volgens de norm wel te snel.... Anderzijds smaakte het fruithapje mijn zoontje zo goed, dat ik dacht ook de groenten te kunnen gaan proberen. Groenten gaan iets moeizamer dan fruit, maar het lukt ook redelijk. Het voordeel van beide geven, is dat je dan de late fles mag laten vervallen (23.00u). Na ruim vier maanden vind ik dat wel een luxe. Gelukkig at mijn zoontje (morgen 19 weken) dus  behoorlijk snel beide soorten, want volgens het CB was dat wel  de voorwaarde om  de late fles te laten vervallen: zowel groenten als fruit moeten ze kunnen eten (hele potjes).

Succes ermee.

Groetjes  

Wat ik nog vergat te schrijven: ik heb ook al meerdere malen gehoord dat je ze niet te lang alleen maar fruit moet geven, omdat dat een stuk zoeter smaakt dan groenten. Het gevaar sluipt er dan in dat ze dan geen groenten meer willen/lusten. Dat was voor mij ook een reden om snel met groenten te beginnen.

Succes

ik geef ook fruit en groente door elkaar.maar niet allebei op 1 dag,dat vind ik teveel.
maar sas,je mag de bijvoeding nog geen fles laten vervangen hoor.alleen als je kindje zelf aangeeft genoeg te hebben aan 4 flessen.dat staat los van de bijvoeding,die op deze leeftijd nog geen voedingswaarde heeft.boas dronk met 16 al 4 flessen,doordat hij van 22:00 tot 9:30 sliep en overdag om de 4 uur dronk.(nog steeds trouwens)
ik ben in eerste instantie begonnen met groente,omdat dat minder prikkelend voor de darmpjes zou zijn.maar boas lust bijna niks,dus toen ook maar wat fruitjes er tussendoor gaan gooien.banaan,appel-peer,nectarine,worteltjes en bruine bonen met appeltjes(potje olvarit) vind ie lekker.de rest beduidend minder.bloemkool en spercieboontjes vind hij echt iehh...

Terug
Bovenaan