Vragen over fruithapje.

Hoi Kari,

ik heb zojuist het zorgloket van het CB  en een bevriende voedingsdeskundige gebeld en beiden bevestigen dat je de 5e fles kunt laten vervallen als je kindje een groenten- en een fruithapje eet. De voedingsdeskundige benadrukte nog dat dit "volgens het boekje is". Ik ging namelijk nu ook twijfelen, maar gelukkig kreeg ik te horen dat dit de juiste manier is. Maar goed, zo zie je maar, je hoort zoveel verschillende dingen dat je soms niet meer weet wat wel en niet goed is, toch?

Groetjes

het verschilt inderdaad enorm.ik mocht bij boas de 5e fles pas met 5 maanden laten vallen,maar hij doet het super zonder.ik bedoel ook niet dat ik vind dat jij die voeding niet zou mogen laten vallen,maar dat dat zonder bijvoeding ook best zou mogen en dat de bijvoeding nog geen vervanging mag zijn.maar zoals jou kindje zo te lezen eet kan dat wel,,hele potjes??goed hoor.ik krijg bij boas net een half potje naar binnen,waarvan de helft op de slab verdwijnt.vandaag ga ik beginnen met smorgens fruit en savonds groente.
groetjes kari

huh? ik mocht wel naar 4 flessen zonder dat ik nog groenten en fruit geef... want dat mag pas met 6 maanden om de kans op allergie te verkleinen. ik word inderdaad echt gek van al die verschillende adviezen van de verschillende cb's!

groetjes,
daphne

ja ik had ook graag geiwld dat Alana gekke bekkies zou trekken maar nee, eergister hebben we haar voor het eerst banaan gegeven, ze keek me verbaasd aan en at het gewoon op.
happen van de lepel ging ook gelijk goed, ook al heeft ze dat nooit eerder gedaan. elke dag krijgt ze nu banaan en ze vind het lekker.
sterker nog, ze pakte de lepel van me aan en toen wilde ik een hapje nemen, je raad het nooit maar ze trok de lepel terug naar haar eigen mond. ze nam geen hap maar hield het bij me weg.
met een beetje sturen kon ze zichzelf een hapje geven.
wat is ze toch uniek. hahaha

Hoi Daphne!

ik begin ook pas met 6 maanden hoor! Mijn oudste twee en wijzelf hebben de nodige allergiën. Het is daarom verstandig pas met 6 maanden te beginnen. Sommige CB's adviseren dat sowieso, andere zeggen dat als er geen allergiën zijn je gerust kunt beginnen met 4 maanden. ik heb Van een diëtiste het eerste advies gekregen, daar houd ik me dan ook maar aan...

groetjes,
Sabine

Terug
Bovenaan