Vragen van nieuwe mama's

Ik wist even niet zo goed hoe ik dit topic moest noemen, maar ik dacht is het niet handig een topic te hebben waarin de meiden die net zwanger zijn, vragen kunnen stellen aan andere zwangeren en mama's?
Ik heb namelijk meteen al een vraag; ik slikte altijd foliumzuur. Nu ik zwanger blijk, slik ik de Zwanger multivitamines van AH. Maar bij deze tabletten moet ik er 2 per dag nemen in plaats van 1... Na de maaltijd. Kan ik deze tabletten ook gewoon in 1 keer 's ochtends innemen? Of is het met een reden verspreid over de dag?
 
Hoi Nonna,

Er is wel een reden voor dat je deze 2x daags moet slikken. Ik ben verpleegkundige, maar weet het niet exact. Het heeft te maken met je bloedspiegel.
 
Ik ben verzorgende ig maar ook ik weet niet precies waarom dat is!
Ik had de vibovit maar die waren na vandaag op... Ook dat waren er twee...
Nu heb ik vsm mama totaal ofzoiets gewoon eentje...
Ik kijk meestal naar hoeveel mg foliumzuur en vitamine d dat schijnt belangrijk te zijn...

:)
 
Ja dat klopt maar bij deze pillen zit dus in iedere pil de helft.. Je moet geloof ik 0,4 binnen hebben van foliumzuur en in deze pillen zit dan 0,2. Dus pas als je er 2 op hebt, heb je genoeg binnen. Ik vond 1 al lastig te onthouden, laat staan 2! Nu ik er aan denk...... ;)
 
Nee inderdaad!!!
Ennuh wat betreft kwaaltjes; ik heb soms een heel zwaar gevoel in mijn ledematen, bijvoorbeeld in mijn arm of schouders. Komt het iemand bekend voor?
 
Oohh vroeg me al af of het er bij zou horen joh! Heb ook af en toe een druk op mijn buik. Dat begon ook al voor de NOD trouwens. Alsof er iets zwaars op mijn buik lag.
 
Terug
Bovenaan