Voor mijn opleiding tot maatschappelijk werkster heb ik een opdracht. Ik
moet een betoog schrijven en ik wil dat doen over natuurlijk ouderschap.
Ik ben vooral erg benieuwd naar de verschillen in benadering en de
manier waarop kinderen opgroeien met de Natuurlijk Ouderschap methode en de 'reguliere' methode, en hoe kinderen daarop reageren.Daarom heb ik wat vragen opgesteld. En ik wil aan zoveel mogelijk mensen vragen of ze deze vragenlijst in willen vullen. Alvast bedankt!
Vragenlijst
Vraag 1: Hoe oud is/zijn je kinderen? (de onderstaande vragen kan je per kind invullen)
Vraag 2: Krijgt/kreeg je kind borstvoeding en zo ja, hoelang heeft je kind borstvoeding gekregen, of krijgt je kind borstvoeding?
Vraag 3: Hoe vaak heeft je kind nachtmerries.
Vraag 4: Slaapt je kind bij je/jullie in bed, en zo ja tot welke leeftijd?
Vraag 5: Is je kind eenkennig? Of heeft hij/zij een eenkennige periode gehad?
Vraag 6: Indien van toepassing, hoe reageerde je kind toen hij/zij voor het eerst naar de peuterschool of basisschool ging?
Vraag 7: Hoe reageert je kind in vreemd gezelschap?
Vraag 8: Ervaar je opvoedproblemen zoals niet willen eten, driftbuien, niet willen slapen etc? En zo ja, hoe ga je daarmee om?
Vraag 9: Straf je je kind als er problemen zijn en zo ja, hoe?
Vraag 10: Gaat je kind naar een kinderdagverblijf? Zo ja, hoe vaak en vanaf welke leeftijd?
Vraag 11: Hoeveel opvoeders heeft je kind?
Vraag 12: Wat is je/jullie opleidingsniveau?
Vraag 13: Zijn er nog meer dingen die je van belang acht die niet in bovenstaande vragen naar voren komen?
Vraag 14: is/zijn je kind/kinderen vaak ziek? (denk aan: oorontsteking,
verkouden, kinderziektes, griep, diarree, ontstoken oogjes ed)
moet een betoog schrijven en ik wil dat doen over natuurlijk ouderschap.
Ik ben vooral erg benieuwd naar de verschillen in benadering en de
manier waarop kinderen opgroeien met de Natuurlijk Ouderschap methode en de 'reguliere' methode, en hoe kinderen daarop reageren.Daarom heb ik wat vragen opgesteld. En ik wil aan zoveel mogelijk mensen vragen of ze deze vragenlijst in willen vullen. Alvast bedankt!
Vragenlijst
Vraag 1: Hoe oud is/zijn je kinderen? (de onderstaande vragen kan je per kind invullen)
Vraag 2: Krijgt/kreeg je kind borstvoeding en zo ja, hoelang heeft je kind borstvoeding gekregen, of krijgt je kind borstvoeding?
Vraag 3: Hoe vaak heeft je kind nachtmerries.
Vraag 4: Slaapt je kind bij je/jullie in bed, en zo ja tot welke leeftijd?
Vraag 5: Is je kind eenkennig? Of heeft hij/zij een eenkennige periode gehad?
Vraag 6: Indien van toepassing, hoe reageerde je kind toen hij/zij voor het eerst naar de peuterschool of basisschool ging?
Vraag 7: Hoe reageert je kind in vreemd gezelschap?
Vraag 8: Ervaar je opvoedproblemen zoals niet willen eten, driftbuien, niet willen slapen etc? En zo ja, hoe ga je daarmee om?
Vraag 9: Straf je je kind als er problemen zijn en zo ja, hoe?
Vraag 10: Gaat je kind naar een kinderdagverblijf? Zo ja, hoe vaak en vanaf welke leeftijd?
Vraag 11: Hoeveel opvoeders heeft je kind?
Vraag 12: Wat is je/jullie opleidingsniveau?
Vraag 13: Zijn er nog meer dingen die je van belang acht die niet in bovenstaande vragen naar voren komen?
Vraag 14: is/zijn je kind/kinderen vaak ziek? (denk aan: oorontsteking,
verkouden, kinderziektes, griep, diarree, ontstoken oogjes ed)