vragenlijst tbv mijn opleiding

Vraag 1: Hoe oud is/zijn je kinderen? (de onderstaande vragen kan je per kind invullen)
3,5 jr
Vraag 2: Krijgt/kreeg je kind borstvoeding en zo ja, hoelang heeft je kind borstvoeding gekregen, of krijgt je kind borstvoeding?
ja, ruim 6 maanden (continue + vanaf 5 maanden af en toe een potje fruit en na 5,5 mnd potje groente erbij).
Vraag 3: Hoe vaak heeft je kind nachtmerries.
ongeveer elke nacht moeten we een keer heen (ik neem het liever verwerken van de dag)
Vraag 4: Slaapt je kind bij je/jullie in bed, en zo ja tot welke leeftijd?
nee, absoluut niet, nooit
Vraag 5: Is je kind eenkennig? Of heeft hij/zij een eenkennige periode gehad?
rond de 10 maanden dacht ik en met 2 jaar ook een poosje. hij is erg op ons gericht, lijdt verder niet tot problemen.
Vraag 6: Indien van toepassing, hoe reageerde je kind toen hij/zij voor het eerst naar de peuterschool of basisschool ging?
creche (4 maanden) doordat hij erg op ons gericht is in het begin moeizaam. Naarmate hij de mensen beter leerde kennen ging het goed.
Vraag 7: Hoe reageert je kind in vreemd gezelschap?
verschillend, meestal terughoudend
Vraag 8: Ervaar je opvoedproblemen zoals niet willen eten, driftbuien, niet willen slapen etc? En zo ja, hoe ga je daarmee om?
driftbuien. apart zetten tot hij wil luisteren en hoort wat je zegt
Vraag 9: Straf je je kind als er problemen zijn en zo ja, hoe?
ja, als hij ergens aan blijft zitten, tik op zijn hand.
meestal tel ik tot 3 en dan naar de mat. Gilpartijen die dan niet ophouden, dan naar zijn kamer
Vraag 10: Gaat je kind naar een kinderdagverblijf? Zo ja, hoe vaak en vanaf welke leeftijd?
ja 2 dagen per week vanaf 4 maanden oud
Vraag 11: Hoeveel opvoeders heeft je kind?
mijn man en mij
maar als je de opvang van de week bedoelt: creche, schoonouders 1 dag en eigen ouders 1 dag
Vraag 12: Wat is je/jullie opleidingsniveau?
HBO
Vraag 13: Zijn er nog meer dingen die je van belang acht die niet in bovenstaande vragen naar voren komen?
dat wij veel quality time hebben met hem op onze 3 vrije dagen (hij gaat altijd mee als wij weg gaan) ongeveer 3 keer per jaar hebben wij een oppas voor het weekend.
Vraag 14: is/zijn je kind/kinderen vaak ziek? (denk aan: oorontsteking,
verkouden, kinderziektes, griep, diarree, ontstoken oogjes ed)
af een toe een snotneus/verkouden
verder geen klachten



 
Vraag 1: Hoe oud is/zijn je kinderen? (de onderstaande vragen kan je per kind invullen)
3 jaar en 4 maanden



Vraag 2: Krijgt/kreeg je kind borstvoeding en zo ja, hoelang heeft je kind borstvoeding gekregen, of krijgt je kind borstvoeding?
ja mijn dochter heeft 2 jaar en 3 maanden  borstvoeding  gekregen.



Vraag 3: Hoe vaak heeft je kind nachtmerries.
niet denk ik ze word er in iedergeval niet wakker van



Vraag 4: Slaapt je kind bij je/jullie in bed, en zo ja tot welke leeftijd?
nee in haar eigen bed van af dag 1



Vraag 5: Is je kind eenkennig? Of heeft hij/zij een eenkennige periode gehad?
Ze is nooit echt eenkennig geweest wel verlegen in het begin.



Vraag 6: Indien van toepassing, hoe reageerde je kind toen hij/zij voor het eerst naar de peuterschool of basisschool ging?
Ze had het meteen naar haar zin op de peuterspeelzaal over een maandje mag ze naar de nieuwe peuterspeelzaal ivm verhuizing en daar vraagt ze regelmatig naar.



Vraag 7: Hoe reageert je kind in vreemd gezelschap?
Ze is even verlegen maar daarna is ze gewoon zich zelf soms moet ze zich eerst even uitsloven.



Vraag 8: Ervaar je opvoedproblemen zoals niet willen eten, driftbuien, niet willen slapen etc? En zo ja, hoe ga je daarmee om?
Ze is wat dat betreft een voorbeeldig kind. Soms eet ze niet of nauwelijk maar dat vind ik geen probleem omdat dat meestal wel terug te brengen is naar niet lekker zijn of te moe.



Vraag 9: Straf je je kind als er problemen zijn en zo ja, hoe?
heel soms maar ik waarschuw 2x. Dan zeg ik mama telt tot 3 en als je dan niet ..... dan ga jemaar even naar de gang. En dat werkt goed de keren dat ze naar de gang moest zijn op 1 hand te tellen.




Vraag 10: Gaat je kind naar een kinderdagverblijf? Zo ja, hoe vaak en vanaf welke leeftijd?
nee



Vraag 11: Hoeveel opvoeders heeft je kind?
2, vader en moeder



Vraag 12: Wat is je/jullie opleidingsniveau?
mbo


Vraag 13: Zijn er nog meer dingen die je van belang acht die niet in bovenstaande vragen naar voren komen?
?


Vraag 14: is/zijn je kind/kinderen vaak ziek? (denk aan: oorontsteking,
verkouden, kinderziektes, griep, diarree, ontstoken oogjes ed)
valt erg mee. Wel toen ik stopte met de bv en ze tegelijk naar de peuterspeelzaal ging oten was ze wel even ziekig. Maar nu valt het mee

groeten joyce

 

Ik ben vooral erg benieuwd naar de verschillen in benadering en de
manier waarop kinderen opgroeien met de Natuurlijk Ouderschap methode en de 'reguliere' methode, en hoe kinderen daarop reageren.



Wat is de Natuurlijk Ouderschap methode? en wat is het verschil met de 'reguliere' methode? Ik zou niet weten in welke categorie ik val...

 
quote: Marjorie38 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-03-2007 09:28:26'));



Vragenlijst

Vraag 1: Hoe oud is/zijn je kinderen? (de onderstaande vragen kan je per kind invullen)

Mijn  zoon is 2 jaar en 4 maanden


Vraag 2: Krijgt/kreeg je kind borstvoeding en zo ja, hoelang heeft je kind borstvoeding gekregen, of krijgt je kind borstvoeding?

Ja, 3 maanden


Vraag 3: Hoe vaak heeft je kind nachtmerries.

Bijna nooit. Gemiddeld 1x oer 2 maanden huilt hij heel hard maar als je bij hem komt dan reageert hij niet op wat je zegt. Als je hem neerlegt en door zijn haren aait wordt hij weer rustiger


Vraag 4: Slaapt je kind bij je/jullie in bed, en zo ja tot welke leeftijd?

In principe niet. Soms komt hij bij ons in bed liggen als hij ziek is of als we op vakantie zijn. Maar in principe ligt hij altijd in zijn eigen bed op zijn eigen kamer.

Vraag 5: Is je kind eenkennig? Of heeft hij/zij een eenkennige periode gehad?

Nee. Absoluut niet. De eerste keer dat Jonah naar de creche ging (in november 2006) dook hij op het speelgoed af en waren papa en mama niet meer in zicht. Hij is altijd heel spontaan en gericht op contact met anderen.

Vraag 6: Indien van toepassing, hoe reageerde je kind toen hij/zij voor het eerst naar de peuterschool of basisschool ging?

Zie bovenste antwoord.

Vraag 7: Hoe reageert je kind in vreemd gezelschap?

Uitbundig. Wil alles laten zien en zoekt erg naar contact

Vraag 8: Ervaar je opvoedproblemen zoals niet willen eten, driftbuien, niet willen slapen etc? En zo ja, hoe ga je daarmee om?

Soms. Wij geven Jonah dan consequent een time out op een kruk. Maar ondanks dat sta ik soms ook met mijn handen in het haar. We proberen consequent te zijn en hem zoveel mogelijk structuur te geven.

Vraag 9: Straf je je kind als er problemen zijn en zo ja, hoe?
Ik geef hem een time out maar zie dit niet als straffen. Ik denk dat een time out een goede manier is voor hem en voor mij om even afstand van de situatie te nemen zodat je alles even rustig kan bekijken en nadenken over hoe je iets gaat oplossen.
Als Jonah iets doet wat niet mag dat loop ik naar hem toe en vertel hem wat hij niet mag en geef ik hem een waarschuwing. BIj herhaling krijgt hij een time out.


Vraag 10: Gaat je kind naar een kinderdagverblijf? Zo ja, hoe vaak en vanaf welke leeftijd?
Ja, Jonah gaat 1 volle dag per week vanaf 23 maanden.
Binnenkort willen we er een 2e dag bij doen omdat Jonah zo enthousiast is en graag er naar toe gaat.


Vraag 11: Hoeveel opvoeders heeft je kind?
Buiten mijn vriend, ik en het kinderdagverblijf, passen mij moeder en schoonmoeder op. Ik vind het erg belangrijk dat de opvoeding consequent is. Ik geef dus altijd door wat onze regels thuis zijn. daarvan verwacht ik dat die bij de "oppas"ook gehandhaafd zijn. Verder heeft een ieder de vrijheid om zijn eigen ritme met Jonah te hebben. Ik ben weer anders dan mijn vriend en zal dingen dus ook iets anders aanpakken.


Vraag 12: Wat is je/jullie opleidingsniveau?
Mijn vriend heeft HBO  Bouwkunde  gedaan. maar is nu werkzaam in de verstandelijk gehandicapten zorg.
Ik heb MBO psychiatrie gedaan en werk in de verstandelijk gehandicapten zorg met gedragsproblematiek.



Vraag 13: Zijn er nog meer dingen die je van belang acht die niet in bovenstaande vragen naar voren komen?

Nee

Vraag 14: is/zijn je kind/kinderen vaak ziek? (denk aan: oorontsteking,
verkouden, kinderziektes, griep, diarree, ontstoken oogjes ed)
Jonah heeft last van Psuedokroep aanvallen (Benauwdheid) verder is hij wel eens verkouden maar knapt hij ook snel weer op. Van de kinderziektes heeft hij de waterpokken al gahd.








 
Vraag 1: Hoe oud is/zijn je kinderen? (de onderstaande vragen kan je per kind invullen)

ethan= 3jr levi=15mnd



Vraag 2: Krijgt/kreeg je kind borstvoeding en zo ja, hoelang heeft je kind borstvoeding gekregen, of krijgt je kind borstvoeding?

ethan 7mnd bv
levi 8mnd bv



Vraag 3: Hoe vaak heeft je kind nachtmerries.

allebij zelden tot nooit



Vraag 4: Slaapt je kind bij je/jullie in bed, en zo ja tot welke leeftijd?

slapen bijde in eigen bed



Vraag 5: Is je kind eenkennig? Of heeft hij/zij een eenkennige periode gehad?

ethan is nooit eenkenig geweest.
levi is wel een periode heel enkenig geweest en dit neemt nu wat af.



Vraag 6: Indien van toepassing, hoe reageerde je kind toen hij/zij voor het eerst naar de peuterschool of basisschool ging?

ethan reageerde vrolijk


Vraag 7: Hoe reageert je kind in vreemd gezelschap?

ethan: goed, altijdt vrolijk en vriendelijk
levi: dito


Vraag 8: Ervaar je opvoedproblemen zoals niet willen eten, driftbuien, niet willen slapen etc? En zo ja, hoe ga je daarmee om?

het enige probleem wat we met ethan kennen zijn zijn driftbuien. ik probeer er achter te komen waarom hij driftig is. ethan praat niet en heeft een totale ontwikkelingsstoornis. als er geen rede is zet ik hem in zijn stoel om hem even tot rust te laten komen.
eten is nooit een probleem het is meer een obsesie en dat is ook een probleem!
slapen doet hij goed.

levi eet slecht ik blijf aan bieden meer kan en lukt echt niet.
driftbuien negeer ik zo veel mogelijk ze stellen tot nu toe nog niet veel voor.
levi wordt `s nachts vaak wakker stel hem gerust en ga weer naar eigen bed, soms werkt het soms niet.



Vraag 9: Straf je je kind als er problemen zijn en zo ja, hoe?

ethan zet ik in zijn kinderstoel vast als hij iets stouts doet. ethan weet duidelijk het verschil tussen straf en eten.
meestal zie ik het niet als straf maar meer uit zijn negatieve gedrag halen om hem even tot rust te laten komen.

levi: krijgt nog niet echt straf. ik haal hem concuquent weg waar hij niet mag komen.




Vraag 10: Gaat je kind naar een kinderdagverblijf? Zo ja, hoe vaak en vanaf welke leeftijd?
nee alleen gaat ethan 4 ochtenden naar een peuterspeelzaal


Vraag 11: Hoeveel opvoeders heeft je kind?
2 vader en moeder



Vraag 12: Wat is je/jullie opleidingsniveau?
allebij mbo



Vraag 13: Zijn er nog meer dingen die je van belang acht die niet in bovenstaande vragen naar voren komen?



Vraag 14: is/zijn je kind/kinderen vaak ziek? (denk aan: oorontsteking,
verkouden, kinderziektes, griep, diarree, ontstoken oogjes ed)

ethan is in zijn 3jarige bestaan maar 1x echt goed ziek geweest.
levi: is vaak ziekjes ook door tandjes/ kiesjes en prikjes





 
Terug
Bovenaan