Vreemde vraag misschien....

A

Anoniem

Guest
...ik heb geen idee wanneer ik mijn eisprong nu kan verwachten, weet alleen dat het er nu op aan komt.
Maar mijn vraag is nu eigenlijk, ik heb al begrepen dat voor de kwaliteit van het sperma het beste is om het om de dag te doen.
Maar omdat ik het niet weet, doen wij nu eigenlijk vanaf ruim voor de eisprong tot (als het goed is) ruim erna het dus om de dag.
Maar nu dacht ik ineens is de kwaliteit dan wel goed genoeg als de eisprong komt???
Of is het dan niet meer goed omdat je misschien al een week om de dag bezig bent ofzo???
Ik hoop dat jullie mij antwoord kunnen geven.

Toch echt vreemd waar wij ons al niet druk over kunnen maken......
Ik was ook eigenlijk niet zoveel meer ermee bezig merkte ik tot het er nu weer opaan komt dan merk ik dat ik mezelf weer helemaal ga gek maken en denken van het lukt ons nooit enz. ookal zijn we nog maar zo kort bezig.

Ik wil het gewoon NU en ik wel erover kunnen praten tegen iedereen en niet langer geheim moeten houden dat we ermee bezig zijn......

Zou wat een verhaal weer, ik heb mijn gevoelens in ieder geval weer even kunnen uiten bedankt voor het "luisteren" allemaal

Zo nu is het denk ik maar eens bedtijd

Groetjes Toto
23 jaar, 2de ronde, 1e kindje, nod waarschijnlijk 23 aug.

Hey hoihoi!

Ja waar maken we ons druk om he! Volgens mij maakt het niets uit, al doe je het de hele maand om de dag. Het wordt nl. steeds opnieuw aangemaakt bij de man dussss.
Dat is mijn idee!

Heel veel succes maar bovenal plezier bij het klussen!

Liefs Hallow

daar verschillen de berichten over.

de een zegt dat om de dag een zaadlozing hebben goed is terwijl de
ander zegt dat je er zwak zaad van krijgt dus ja..................

maar dat is met zoveel dingen dat het heel tegenstrijdig is.

je moet voor jezelf doen waar je in gelooft of wat volgens jou het beste is want je kan niet overal gehoor aan geven.

en niet iedere vrouw heeft behoefte aan om de dag sex hoewel je wel ver wilt gaan als je een kindje wilt natuurlijk.

hoi toto

voor zover ik weet is om de dag goed. dan kan het zaad voldoende rijpen en blijft de mannelijke cyclus goed in beweging, wat ook weer goed is voor de productie.

bedenk wel dat je er zelf wel van blijft genieten, en niet alleen doen om zwanger te raken. dan is de lol er gauw af, en dat werkt ook weer tegen.

we lopen trouwens bijna gelijk op, ik heb 20 aug mijn NOD, tweede ronde, eerste kindje!!

veel succes, de klusdagen komen eraan!!!!

liefs janine

Hoi Toto,

Ik dacht ook dat het verder geen kwaad kon om om de dag te klussen. In twee dagen tijd zijn er weer een hele lading goede zaadjes klaar, dus dat moet geen probleem zijn.
Dat hoop ik niet tenminste, want omdat ik nogal een onregelmatige cyclus heb (verschillen van 30 tot 43 dagen), klussen wij nu ook een hele periode, om het maar even zo te zeggen.

Groetjes Hada

Hallo,

Bedankt voor jullie reactie's die stellen me wel weer gerust, kunnen we tenminste lekker doorklussen

En Angel27 leuk dat we ongeveer gelijk oplopen.
Als ik uitga van mijn cyclus die ik voor mijn pilgebruik heb ik 18 aug mijn nod, maar ik heb maar even de lengte aangehouden van mijn eerste cyclus na de pil en dan is het dus 23 aug.

Moet wel zeggen dat ik nu alweer nergens anders aan kan denken.

Ik heb ook steeds het gevoel van het gaat ons nooit lukken, ookal zitten we pas in de 2de ronde.
Maar ik ben iets flinker dan normaal genomen (maat 44) en dan lees je weer dat dat dan nadelig kan zijn en dat je meer moeite kunt hebben met zwanger worden.

Ik voel me haast depressief, maar ik heb zoveel respect voor degene die hier al zolang bezig zijn en al in de zoveelste ronde zitten, ik geloof niet dat ik dat geduld kan opbrengen.

Groetjes Toto

Hoi

Even voor diegenen die nog maar net zwanger proberen te worden:
Met alle respect hoor, want het is voor iedereen weer anders en ik wil absoluut niemand voor het hoofd stoten. Ik weet natuurlijk ook niet alle achterliggende gedachten en geschiedenissen van jullie.
Maar om to the point te komen: als je niet een achterliggend verhaal of geschiedenis hebt, waarom zijn jullie dan zo 'bezig' met het zwanger worden. Sommige van jullie zijn aan het temperaturen of helemaal aan het uitrekenen wanneer het de beste tijd is. En soms zijn jullie na een 'eerste ronde' al bang en onzeker. Dat maak je jezelf volgens mij zo ook! MAAR NOGMAALS: ik wil voorzichtig zijn met wat ik zeg en vraag en niemand kwetsen...
Sommige van jullie hebben vast een reden er voor of een achterliggend verhaal...
Wij zelf zijn niet op die manier bezig geweest. Gewoon gestopt met de pil en echt niet meer nagedacht over dit alles. We hadden zoiets van: we merken het vanzelf. We hadden het namelijk zonder kinderen ook verschrikkelijk leuk met elkaar, dus het hoefde ook niet meteen. We wilden echt graag kinderen, maar hebben dus bewust, of eigenlijk ook wel onbewust afstand genomen. En gewoon spontaan gevrijd elke keer.
Het had waarschijnelijk een ander verhaal geworden als het na een ongeveer een jaar niet niet gelukt was of misschien wel eerder niet gelukt was. Misschien ga je dan toch wel er over nadenken enzo...
Maar, het verlangen naar een kind is voor iedereen weer verschillend, denk ik.
Mij lijkt het niet echt leuk om zo bezig te zijn, hoewel het misschien ook wel spannend is... ik weet het niet!

Groeten Titiana

Hoi Titiana

Ik begrijp wat je bedoelt hoor. Het is ook zo dat we ons dat zelf aan doen. Ik zit nu in de 7e ronde, en heb ook af en toe (zoals vandaag, chatmaatje is zwanger) behoorlijke dipjes. Alleen zoals je al zei heb ik een achterliggend verhaal.

Mijn ouders deden er 8 jaar over om mij te krijgen, en daar is het ook bij gebleven. Het is ze nooit weer gelukt. Ook niet toen ze er niet meer zo mee bezig waren. (wat mij betreft helpt dat dan dus ook niet)
De ouders van mijn man deden er 10(!!) jaar over om hem te krijgen, en hebben ook nooit meer een tweede kindje gekregen.
Van deze verhalen word ik dus een beetje bibberig. Ik had me dan ook voorgenomen te bewijzen dat het alklemaal niet erfelijk is. Maar ja, nu na 7 maanden wordt het toch wel griezelig.....

In zekere zin heb je dus gelijk, maar voor mij is het heel moeilijk.

Veel liefs wondernetje

Terug
Bovenaan