Vreemde vraag?

Hoi dames en misschien ook heren?

Ik ben op dit forum terecht gekomen omdat ik graag een paar dingen wil weten over zwanger raken en kinderen.

Mijn vriendin vertelde mij een paar dagen terug dat ze eigenlijk wel kinderen wil, mijn hart maakte een sprongetje want ik vraag haar dit al vanaf de derde dag dat ik haar kan. Toen we het er over hadden vroeg ze mij alleen hoe je het nou zeker weet of je kinderen wilt hebben of dat het komt door het mooie weer. Nou ik als man weet dat eigenlijk niet zo goed hoe je dat nu voelt, maar ik wil wel bij haar een bepaalde onzekerheid wegnemen. Wie kan me een antwoord geven?

En dan nog een klein vraagje ben ik zoms de enige vent die naar zulke dingen opzoek is? want je leest hier wel veel treds geschreven door vrouwen maar eigenlijk niet zo veel treds geschreven door mannen.

Dames alvast bedankt, TJ.
 
Tja tj geen idee waar de mannen zijn, ik ben een vrouw.
Ik weet ook niet wanneer je weet of je graag een kindje wilt. Het is wel zo dat je er 200% voor moet gaan want als je eenmaal zwanger bent kun je niet meer terug. Ik zou het er nog eens goed over hebben, wat je verwachtingen zijn (je leven verandert echt) en dan kom je er vanzelf wel uit. Succes.
 
Hallo,
Je moet er idd wel helemaal voor gaan. Zoals herboven al geschreven staat je leven veranderd totaal (sinds 31 maart ben ik zelf moeder). Wij wilde ook graag kinderen, alle 2. Ik zou vorig jaar juni stoppen met de pil. Mijn zus beviel bein mei. Toen begon het helemaal te kriebelen. Ik ben toen 1 maand eerder gestopt met de pil. Wij hadden dus voor ons zelf al besloten om ervoor te gaan. Alleen 1 maand eerder dan de bedoeling was. Trots zijn we op onze zoon. Je leven veranderd totaal, maar je krijgt er ook veel voor terug. Het ligt er ook aan hoe je ermee om gaat. Is je leven om het kind heen (alles hangt af van....) of leef je samen met (houdt er rekening mee, maar probeerd ook wat voor jezelf te houden). Denk er wel goed over na.
Groetjes
 
Hoi TJ,
Je was er wel erg vroeg mee om de derde dag van jullie samen zijn te vragen of ze een kind van je wil.Of heb ik die zin verkeerd begrepen?.Dat schrikt toch wel af lijkt mij en misschien dat je vriendin je hierdoor minder serieus neemt.Ook kan ik niet beoordelen hoe mannen dit voelen.Dit zal net zoals bij vrouwen bij de 1 anders zijn dan bij de ander.Ga eens wat boeken over de zwangerschap halen en ga je erin verdiepen.Zie verder het verhaal van Elsa,hier ben ik het helemaal mee eens.Veel succes alvast met oefenen.Groetjes Kelly
 
Er schijnt ook een forum voor mannen te zijn geloof ik....
Overigens leest mijn man ook gewoon dit forum hoor, dus troost je....
Op de rest van je vragen kan ik geen antwoord geven: dat is natuurlijk heel persoonlijk. Kijk wel of je een stabiele relatie hebt en of je je eventuele kindje een veilige basis mee kan geven want dat heeft hij/zij zeker nodig!!
 
Hoi TJ,

Tja zelf heb ik het idee dat het nooit het goede moment is en ook weer altijd. Een goede relatie is voor mij een must en we hadden het idee als er kinderen komen zijn ze welkom, maar samen zijn we ook erg gelukkig.

Ben nu 39 weken zwanger en uh.. ik heb nog steeds geen roze wolk en kan me er moeilijk iets bij voorstellen. Maar het is zeker goed doordacht en erg welkom.

Voor iedereen is het dus weer persoonlijk.

Verder kun je voor 'logenoten' misschien eens kijken op:
www.vaderschap.org en op baby.pagina.nl hebben ze een kopje "speciaal voor pappa's" Succes!
 
Ik ben prongelijk zwanger geraakt, maar heeeeeeeeeeeeel blij.
Ik denk dat dat het belangrijkst is.
Dat je er blij mee bent. Als vrouw, maar ook als man zijnde.
 
Terug
Bovenaan