vreemdgaan met ex

Goedemiddag,

ik heb een probleem en weet gewoon niet het op te lossen.
mijn partner en ik zijn nu bijna een jaar samen, hij heeft 2 kinderen uit een vorige relatie.
In het begin had ik niet goed contact met zijn ex partner wat ik begreep, heb haar alle ruimte gegeven om mij uiteindelijk wel te accepteren.

Vervolgens is het sinds een aantal weken best goed contact, echter nu woont zij nog in hun gezamelijk huurhuis waar hij gedeeltelijk nog betaald maar hij woont bij mij. Dit is omdat er geen woningen zijn op het moment en hij zijn kinderen niet op straat wil zetten.

Nu had zijn ex 2 weken geleden zijn hulp nodig en hij is gegaan om te helpen, hier bleek uiteindelijk dat ze seks hebben gehad.
Eerst was ik boos, walgde van hem, wilde hem niet in mijn buurt maar er moest gepraat worden.
Na een lang gesprek en de vraag of hij een seks probleem had kwamen de verhalen.
zij bleek al een langere tijd hem aan het triggeren te zijn via de app. Tot het moment dat hij daar was en zij hem zo danig verleidt en trigger dat hij een "black-out" krijgt zoals hij het noemt en seks met haar heeft.
Zij belde me echter op met dit nieuws dat ze hem wilde uittesten of hij mij wel trouw was en het hele seks verhaal liet ze weg.
Ik was dus alleen super boos op hem, totdat hij uiteindelijk ervoor uitkwam dat ze seks hebben gehad. Zij gaf aan mij niet nog meer te willen kwetsen gezien mijn verleden en heeft dit dus niet verteld maar ik walgde zowel van hem als van haar.
Zij gaf aan dat ze spijt had en zich vies voelde wat me nog meer boos maakt want ik had dan liever gehad dat hij een vreemde had genomen ipv zijn ex waar hij kinderen mee heeft want dit zal ik nooit echt kunnen verwerken.

Mijn partner gaat nu naar een psycholoog omdat hij denkt een verslaving te hebben en die gedachte heb ik ook.
Ik heb hem gezegd mocht er niks mis zijn met je of is zijn zwanger geraakt na hun onveilige seks hij alsnog mag vertrekken.
Ik hou oprecht veel van hem en wil hem niet kwijt, maar ik ben veel meer waard dan weer pijn gedaan te worden.

maar wat is nu wijsheid ?!
 
Laatst bewerkt:
In hoeverre is het uittesten ten behoeve van jouw? En in hoeverre is het een bewuste poging jullie uit elkaar te drijven?
Of zelfs misschien een poging geweest hem ergens mee te chanteren?

Ik zou hem voorlopig in ieder geval niet meer alleen met haar laten. ( Ervan uitgaande dat als je het uit wilde maken, je dat al gedaan had.)
En haar duidelijk maken dat je haar niet nodig hebt, om hem te testen. Ingaan op een omslachtige doelbewuste verleiding door je ex, staat nou niet bepaald gelijk aan iedereen wippen die je tegenkomt.

Niet dat dat het nu voor jouw minder erg maakt. Sterkte.
 
Als je ontdekt dat je man seks heeft gehad met zijn ex, kan dit een zeer moeilijke en emotionele situatie zijn om mee om te gaan. Onthoud dat het belangrijk is om voor jezelf te zorgen tijdens deze moeilijke periode. Neem de tijd om te ontspannen, praat met vrienden of zoek professionele ondersteuning indien nodig. Neem geen overhaaste beslissingen over de toekomst van je relatie. Neem de tijd om alles te overdenken en te beslissen wat het beste is voor jou en je relatie.
Het is belangrijk om te onthouden dat elke relatie uniek is en dat de beste aanpak kan variëren afhankelijk van de specifieke omstandigheden. Het is essentieel om open te blijven communiceren en samen te werken om eventuele problemen aan te pakken.
 
Terug
Bovenaan