vriend die haast geen tijd heb voor de huishoudelijke dingen en anderen dingen !!

Hallo ik ben nu 29 weken en ik heb een vriend die steeds van dienst veranderd en nu heeft ie 2 weken avond diensten en ik kan het even niet bij houwen kwa huishouding. Ik heb ook me rust nodig maar helaas dat zit er niet in. En dan denk je van hoe zal het straks gaan als de kleine er is . Ik weet me geen raad meer hoe ik hier uit kan komen. Heb gister nog met hem gepraat er over maar helaas het heeft niet geholpen, heb ik gister vers brood uit gelegt en weer neemt ie het niet mee naar zijn werk. Ik blijf het maar steeds weg gooien. Ik heb zitten denken om gewoon geen brood meer in huis te halen. Ik sta er gewoon alleen voor ik red het straks niet meer als ik moet bevallen dan ben ik bek af.

Groet

Wat een vervelende situatie zeg. Helemaal vervelend dat je een gesprek erover probeert aan te knopen maar dit niet tot nauwelijks resultaat biedt.

Ik blijf het zeggen tegen iedereen: JIJ bent de belangrijkste in het verhaal met de kleine in je buik. Als hij zijn brood niet meeneemt, leg je het niet klaar. Helemaal niet halen gaat misschien wat te ver (je moet zelf toch ook eten :D ) En het huishouden? Ik weet natuurlijk niet wat je gewend bent aan rommel/opgeruimdheid om je heen, maar laat het wat meer los. Neem je rust wanneer jij dat nodig hebt en als dan die stofdoek eens niet over het kastje gaat, moet je daar vooral niet over wakker liggen.

Ik ga nu wat lukrake dingen vragen/schetsen, want ik ken jouw situatie natuurlijk niet precies. Was je zwangerschap gepland? Is hij misschien bang voor wat er straks komen gaat? Vertoonde hij dit soort gedrag voordat je zwanger werd?
Het is wel belangrijk dat jullie hier weer op één lijn komen te liggen. Helemaal in de laatste weken kun je zijn hulp goed gebruiken. En na de bevalling natuurlijk ook! Misschien nog eens het gesprek aan gaan? Iemand er bij halen, zijn moeder, een andere bekende of wellicht een vertrouwens persoon ofzo in het ergste geval? Schrijf een brief? Ga een weekje bij je moeder in huis? Pfff lastig hoor.

Laat je in ieder geval niet de hele dag opvreten door dit gedrag, wat je natuurlijk heel moeilijk los kan laten, dat snap ik zeker. Maar belangrijkste blijft dat je zo min mogelijk stress hebt en zoveel mogelijk rust!!

Sterkte meid!

Hoi, wat vervelend zeg. Probeer het los te laten. Doe je eigen dingen en als hij wat nodig heeft, dan pakt hij het zelf maar. Misschien dat hij dan ziet wat jij allemaal voor hem doet.
Qua huishouden, ik weet natuurlijk niet hoe netjes je wilt zijn en hoe je huis eruit ziet. Maar wij hebben laminiaat en bij de action hebben ze van die handige (goedkope) doekjes om de vloer stofvrij te maken en je kastjes. Echt onwijs handig. Trekt alle stof aan, en je bent zo klaar (indien je niet al te veel prulletjes hebt staan)
Voor de WC heb ik hygienische doekjes liggen, zodat dit schoonmaken ook wat makkelijker gaat.
Ik schrijf op wat ik allemaal wil doen en doe dit dan ook in delen.
Ik heb gelukkig een man die alles wil en kan doen, maar omdat ik al ziek thuis ben, heb ik alle tijd om alles rustig aan te doen. Maar met deze handige dingen, maakt het voor mij ook heel makkelijk en het ziet er weer allemaal knap uit.
De grote schoonmaak komt wel weer, denk ik dan.

Dus probeer praktische te denken, en neem geen dingen meer over van je vriend. Misschien dat hij het dan gaat voelen

x yvonne

Wat naar nou! Ook ik zeg probeer het los te laten. Ik herken er wel wat in hoor. Mijn man doet ook niet zoveel in huis. Is van mening dat ik alle dagen thuis ben en het dus ook wel zelf kan. Nou niet alles dus. Gelukkig begint hij nu bij te draaien. (vooral na een flinke huil en scheldbui van mijn kant hihi)

Wat betreft het huishouden doe ik de lichte dingen zoals schoonmaken, wassen en eten koken. Voor de zware dingen vraag ik mn man en anders mijn moeder. Die komt straks in mijn verlof de grote schoonmaak doen. Heerlijk idee dat alles straks helemaal schoon zal zijn! Ik zou dus zeggen vraag je omgeving om wat hulp! Ik weet natuurlijk niet wat je situatie is, maar als het mogelijk is gewoon doen!

Succes!!
Liefs ciomama

Hoi,
Wat ontzettend naar dat jij je zo klote voelt. Ik denk dat hierboven al hele goede tips zijn gegeven waar je wat aan kunt hebben. Maar ik zou het gesprek wel aan gaan als ik jou was. In je hele verhaal schemert door dat je het gevoel hebt dat hij er niet voor jou is, nu en straks als je kindje er is. Dat zijn belangrijke gevoelens die je niet zomaar aan de kant moet schuiven.
Ga eens rustig met hem praten, schrijf desnoods eerst alles eens voor jezelf op waar je precies mee zit. Want volgens mij is er veel meer aan de hand dan alleen het niet meenemen van zijn brood (wat trouwens ongeloofelijk stom is :S).

Als je wat meer er over wilt kletsen voel je vrij om dat hier te doen!

Groetjes,
Nelie

hoi hoi

mijn kerel trekt zich terug en wordt heel passief als hij ergens tegenop kijkt zoals papa worden en de bevalling en alle veranderingen. Dan wil hijhet liefst alleen gamen of achter zitten roken met een goed boek.

huishouden komt er niet van, ik kan het niet, dus ook bij deze zwangerschap voor mijzelf gekozen.
Ik doe wat ik kan en wat ik wel graag gedaan wilhebben laat ik doen.

of familie en vrienden vragen die elke week een handje willen helpen of een huishoudster zoeken

ik heb via mp een meisje gevodnen die nu 1,5 a 2 uur per week helpt. bij de vorige zwangerschap kon ik meer dus kwam het meisje maar 1 uur. (7,50 a 10 per uur)

het is heerlijk als zij geweest is, alles lekker schoon en fris en ik ben niet moe

in het begin een beetje raar maar het geeft zoveel rust dan ruzie zoeken met je man die nu ws toch ff niet vernadert.
Jij heb nesteldrang en stress en last van je hormonen maar hij ook, geef elkaar de ruimte. Bespreek wel hoe je het straks verwacht maar maak er geen ruzie over
Mijn man heeft 10 maanden lang geweigerd om mijn meisje in bad te doen dat vond hij zo eng! ook in de kraamweek durfde hij niks waar de kraamhulp bij was, ik heb het hem avonds zelf moeten leren.
En ik zei of jij doet het huishouen of jij betaalt!

Enne hij is toch verantwoordelijk om zijn lunch mee te nemen en gezond te eten? net als mijn kerel zelf verantwoordelijk is om te kijken of alles in huis is ipv maar verwachten dat ik alles doe. Hij mag ook zijn eigen was opruimen of het wordt niet gewassen.

tja qua lunch ben ik misschien een bitch: dan haalt hij het er zelf maar uit!

qua huishouden ben ik zelf erg simpel.
heb in het dagelijks leven een spierziekte en heb moeten leren dat wat niet gaat, niet gaat.
morgen nog een dag!

qua frustratie weet ik precies wat je bedoelt.
even 4 jaar terug in de tijd:

mn eerste zwangerschap.

ik werkte fulltime, hij ook. toen ik bekkeninstabiliteit kreeg (al vrij vroeg in mn zwangerschap) had ik echt zijn hulp nodig.
ik moest stoppen met werken en zat dus hele dagen thuis.
toch waren er bepaalde dingen die ik niet kon doen. ik trok het gewoon niet!
vooral t avondeten. ik was gewoon bekaf tegen die tijd en had zoveel pijn dat ik amper kon staan (wat je natuurlijk moet doen met koken)
ik had toen ook nog een vaatwasser dus alles moest met de hand afgewassen worden.
hij had er totaal geen zin in! wilde niet koken, wilde niet afwassen.
elke keer weer die ruzie. ja maar jij bent toch thuis???? uuh ja maar niet voor mn lol! ik sterf hier van de pijn! jij wilde dit kindje net zo goed!
wat een strijd was dat elke keer weer zeg!

helaas moet ik bekennen dat het na de bevalling niet echt beter werd.
ik eb eerst 5 dagen in t kraamhotel gelegen. hij sliep bij mij maar overdags was hij veel thuis om dingen te regelen. geboorte kaartjes ophalen, kind aangeven bij de gemeente en thuis lekker zn eigen dingen aan t doen. (gamen enz)
de laatste avond sliep hij iet bij mij. we hadden toen nog geen centrale verwarming maar elektrische kachels. hij moest sochtends vroeg de kachels aanzetten anders was het stervens koud als de kleine en ik thuis zouden komen.
mijn ouders zouden mij en nathalia ophalen.
ik had hem dus gevraagd om alles een beetje netjes te maken.
ik kwam thuis in een pestbende!!!!!
oke, het was warm, maar daar hield het mee op!
de karbonade die ik net voor mn bevalling op had, lag nog op het bord op tafel! (tenminste,het bot dan)

ik was flink uitgescheurd en kon amper lopen.
hij had 2 weken vrij genomen.
die 2 weken waren weer een ramp!
ik moest 100 keer aan hem vragen of hij even iets in het huishouden wilde doen!
hij was continu bij vrienden en liet mij achter met nathalia. moest heel veel moeite doen om mn bed uit te komen om haar te pakken en bv te geven. daarna schone luier enz.
na een week mochten de hechtingen er eindelijk uit en kon ik weer een beetje lopen. langzaam ging het weer beter met me maar hij bleef zo laks.

mijn hele leven was verranderd, maar dat van hem bleef het zelfde!
na 3 maanden was ik het zat. hij zag mij niet staan, hij zag de kleine niet staan en was continu naar zn vrienden, na werktijd.
ik was t zat en ben bij hem weggegaan.
toen gingen zn ogen open en ging hij vechten voor zn kind en mij.

sindsdien is alles verranderd.
hij helpt in het huishouden, indien nodig
zn kind (inmiddels kinderen) zijn zn alles!
hij loopt niet meer weg voor een vieze luier enz enz

mijn oma had me al gewaarschuuwd en ik zal de waarschuwing hier ook neerzetten.
eerste instantie wilde ik het niet geloven, maar ben er nu toch wel achter dat het echt waar is:

in het algemeen vinden mannen er niks aan..
heel de zwangerschap boeid hun eigenlijk niet.
tuurlijk vinden ze het leuk om te kijken bij echo's
maar bv mee naar de vk... de meeste mannen doen het niet.
en eerlijk is eerlijk: wat moeten hun daar doen???
elke keer voelen als de kleine schopt komt mannen snel hun neus uit
nesteldrang hebben hun niet
de ooohh wat een schattig jurkje! wat een leuk pakje! kennen hun ook niet.
zwanger zijn is voor hun geen bal aan! hun zijn toch niet zwanger??
wij voelen ons verranderen, voelen die kleine, lezen ons in enz enz
mannen zien t wel als ze geboren zijn.
en dan is het kind geboren en dan vinden ze het klein en eng
sweetwicca noemde het al: haar man wilde de kleine de eerste 10 maanden niet in bad doen.
hij is niet de enige!!!! heel veel mannen vinden dat eng.
ze zijn bang dat de kleine wegglipt, dat ze dat kleine lichaampje pletten enz enz
en dan heb je de eerste week nog de navelstreng... ook niet echt een pretje voor mannen terwijl wij er dwars doorheen kijken.

kinderen worden pas leuk als ze dingen gaan leren.
dit vinden de meeste mannen.
kiekeboe doen, klap eens in je handjes, achter t kind aan kruipen enz enz

maar goed ik druip helemaal af hihihi

mijn punt is eigenlijk, hoe lullig het ook klinkt: je kan er weinig aan veranderen.
je kan er altijd over praten maar als dat niet werkt, kan je het hem ook laten voelen!
kom jij niet toe aan de was? dan heeft hij zn lievenlingsshirtje maar een dag later!
doen boodschappen halen heel veel pijn?
dan haal je echt t hoognodige zoals brood en avondeten en zn biertje kan je gestolen worden! sorry schat, was te zwaar!
doet stofzuigen pijn? morgen nog een dag!
irriteert hij zich eraan? dan doet hij t zelf maar!

mannen zijn soms ook echt kids :p wie niet horen wil moet voelen :p

liefs, do

Dotjuh ik kan het zo met je eens zijn!

Nu heb ik een wat rustigere relatie blijkbaar, ik heb gewoon geen zin in geschreeuw en gezeur.
Gewoon gezegd of je doet het huishouden of je betaalt maar! en dat gaat door tot ik weer aan het werk ben hoor.

Maar ik heb geen bv gegeven dus hij kon net zo goed de fles geven als ik, dat moest hij dus wel van mij doen. Oh ik kon zo boos zijn toen hij tijdens de rkaamweek bleef slapen en niks van haar wou leren.

Wat een verschil is dat nu 1,5 jaar later.
Nu ze groter is vindt hij het leuker en doet hij meer met haar. dat zij al lachend op hem af rent als begroeting werkt ook. Maar soms toch dat duwtje nodig hoor. Ik kan niet met haar naar buiten dus weekends moet hij van mij met haar wandelen, fietsen of zwemmen. Dat laatste is teveel gedoe blijkbaar maar de rest doet hij gelukkig wel.
Ik moest dwel even goed aangeven dat ik middags langer blijf liggen en dat nodig heb dus hij hoeft mij niet meer wakker te maken na een uurtje met zijn dochter. Zolang als ik blijf slapen moet hij wel hihihi

Ach ja hoe ouder ze worden hoe meer ze zelf bedenken om aandacht van papa te krijgen hoor, Mara steelt zijn stoel de hele tijd, ondeugend zijn dat papa opstaat en dan snel naar zijn stoel rennen en er in gaan zitten, zo kan papa niet gamen maar wel met haar spelen hihihi of als hij vakantie/weekend heeft nachts heel vaak huilen want papa komt wel hoor, bij mama slaapt ze door.

Moet wel zeggen met mijn onregelmatige werk hem dwong om voor haar te zorgen, ik had nl slaapdiensten.

succes ermee dames

Terug
Bovenaan