Vriend/man tot wanneer drinken voor de uitgerekende datum

Hallo,

wij hebben nog een aantal feestjes voor de boeg in de laatste weken. Ik zit er een beetje mee vanaf wanneer mijn vriend er rekening mee moet houden dat hij nog wel kan rijden. Hou je daar vanaf 3 weken van tevoren al rekening mee of later? Hoe doen/deden jullie dat?

Groetjes, Bloempje25

Hallo,

Ik persoonlijk zou daar rekening mee houden vanaf week 36 van je zwangerschap.
Omdat je niet weet hoe het allemaal loopt.

En misschien is het handig om even niet te drinken tot je bent bevallen.

Veel plezier op de feestjes en suc6 met de bevalling,

liefs moi28

wij hadden afgesproken dat hij vanaf week 37 maar 1 biertje per dag zou nemen.. nou die arme vent van me heeft lang geduld gehad, ik ben 30 mei bevallen na 41w en 5 dagen

Vorige x heeft mijn vriend vanaf week 37 niet meer gedronken, nu drinkt hij sowiezo al niet veel, dus "problemen" heeft hij daar niet mee gehad.

Gr Gea

Mijn man drinkt bijna nooit.

In februari hadden we een feestje en hij had (niet te veel) alles door elkaar gedronken. Met als gevolg : overgeven en bij de vrienden op de bank in slaap vallen en niet meer wakker te krijgen.
Als hij zich bij 1 soort alcohol houd is hij dan wel zat maar weet redelijk wat hij doet.
Dus toen we laatst weer een feestje hadden (ik was toen 30 weken) heb ik hem al gevraagt om uit te kijken met drank. Hij mag van mij best blijven drinken, zolang het maar bij 1 soort is en dus weet wat hij doet. Wat ik denk dat als de bevalling zich aanmeld hij snel genoeg nuchter is.
Gelukkig hebben we niet echt een feestje meer gepland dus zou hij ook wel niet drinken.

Maar ik zou toch vragen om vanaf 37 weken even nuchter te blijven (of in ieder geval nuchter genoeg dat hij nog mag/kan rijden naar het ziekenhuis).
3 weken zonder alcohol moet toch te doen zijn. Wij staan al 9 maanden droog, hahaha

Groetjes Jeanine

Hoi,
Je weet toch nooit wanneer het begint. Toen mijn bevalling begon kwamen we net terug van een feestje. Mijn man had wel wat biertjes gedronken, maar ik heb hem er niet meer over gehoord die nacht (ben toen binnen 6 uur bevallen).
groetjes, mam_van_3

Nou hier word al niet met regelmaat gedronken, maar vanaf week 37 drinkt hij niet meer. Ik zou echt niet met veel plezier bij hem in de auto stappen, als hij gedronken heeft. Ook niet met 2 wijntjes.. ( er word bij ons nooit deronken en gereden)  Ik geloof ook niet dat het echt een opgaven is. Hij doet het met liefde..

Groetjes

Terug
Bovenaan