Vriend/man tot wanneer drinken voor de uitgerekende datum

hier werd ook niet regelmatig gedronken, maar aangezien ik vanaf 20 wk bedrust had (2ling), nog veel minder. hij bleef thuis en als een vriend langs kwam om playstation te spelen, bleef het bij 2 of 3 biertjes....
tot 28 weken. vanaf dat moment mochten we de ukkie verwachten.... dus als de bevalling zou beginnen, zouden we 1 uur naar het zkh moeten rijden.... dus toen helemaal niet meer.

De vraag was niet in ons opgekomen, wellicht omdat wij niet echt drinkers zijn. Heb net gevraagd hoe mijn partner erover denkt, maar hij zou uit zichzelf al een maand voor de tijd niet echt meer drinken.

Misschien ligt het anders als je vaker alchohol nuttigt?
Dan zou ik wel even met hem overleggen dat hij gewoon ruim voor de bevalling, dus enkele weken ervoor mindert...
En ach, één glaasje moet toch kunnen?

Succes!

Groetjes.

Leuk eigenlijk dit onderwerp...
Mijn man is een gezelligheidsdrinker. Als het gezellig is, drinkt hij meer...
Nu is het zo dat  wij met 36 weken een feestje hebben in Hengelo en we wonen zelf in R'dam, de week erna is mijn vader jarig, hij wordt 60, dus groot feest, haha! Ik heb mijn man erop aangesproken dat hij dan niet kan drinken, aangzien je nooiot weet wat er gebeurt! Hij keek wel even beteuterd, maar hij kon mijn standpunt ook wel begrijpen!

Nu verloopt mijn zwangerschap errug goed, al zeg ik het zelf, maar ja, toch vind ik het een veiliger idee!
Ook zal bij ons de `vluchttas` mee de auto in gaan als we naar de locaties van de feestjes rijden, zo ook de maxi-cosi, better save than sorry!

Groetjes
Sas

Oja, heb hem ook gezegd dat ie thuis niet meer mag drinken vanaf 36 weken, toen kwam er wel protest uit, maar ja, toen ik hem een kleine berekening ging voorleggen van de kosten van een ambulance, was het protest gauw over en vond ie het wel ok...
Ook het argument aangedragen dat ik dan al bijna negen maanden droog sta!

Terug
Bovenaan