We kregen net bericht van een vriend. Ze verwachtten een kindje. Ze was iets overtijd, maar alles ging goed. Ze is heel vlug bevallen, en toen bleek dat het kindje zuurstof te kort heeft gehad. Meestal onttrekt het lichaam dan eerst zuurstof uit de huid, dan de organen en nog wat andere dingen en als laatste uit de hersentjes en hart. Het is niet duidelijk waarom, maar het lichaam van hun kindje heeft direkt een hersenbeschadiging opgelopen. Het kindje wordt nu slapende gehouden en onderkoeld (33,5 graden), en zondag krijgt hij een mri scan. Daaruit zal blijken wat de verwachte schade zal zijn.
Ik kan wel meejanken als ik daaraan denk. Je kostbare bezit, je lieve kleine mannetje. Om 8 uur sochtends is er niets aan de hand en begint de bevalling, één uur later staan er 4 ambulances en 2 motoragenten voor de deur en hangt er een trauma heli boven je achtertuin om een arts uit het VU te droppen.
Ik wilde het eventjes kwijt, want ik ben nu alleen thuis en het blijft maar malen in m'n hoofd.
Liefs Nelleke
Ik kan wel meejanken als ik daaraan denk. Je kostbare bezit, je lieve kleine mannetje. Om 8 uur sochtends is er niets aan de hand en begint de bevalling, één uur later staan er 4 ambulances en 2 motoragenten voor de deur en hangt er een trauma heli boven je achtertuin om een arts uit het VU te droppen.
Ik wilde het eventjes kwijt, want ik ben nu alleen thuis en het blijft maar malen in m'n hoofd.
Liefs Nelleke