Vriend met kindje hersenbeschadiging

We kregen net bericht van een vriend. Ze verwachtten een kindje. Ze was iets overtijd, maar alles ging goed. Ze is heel vlug bevallen, en toen bleek dat het kindje zuurstof te kort heeft gehad. Meestal onttrekt het lichaam dan eerst zuurstof uit de huid, dan de organen en nog wat andere dingen en als laatste uit de hersentjes en hart. Het is niet duidelijk waarom, maar het lichaam van hun kindje heeft direkt een hersenbeschadiging opgelopen. Het kindje wordt nu slapende gehouden en onderkoeld (33,5 graden), en zondag krijgt hij een mri scan. Daaruit zal blijken wat de verwachte schade zal zijn.

Ik kan wel meejanken als ik daaraan denk. Je kostbare bezit, je lieve kleine mannetje. Om 8 uur sochtends is er niets aan de hand en begint de bevalling, één uur later staan er 4 ambulances en  2 motoragenten voor de deur en hangt er een trauma heli boven je achtertuin om een arts uit het VU te droppen.

Ik wilde het eventjes kwijt, want ik ben nu alleen thuis en het blijft maar malen in m'n hoofd.

Liefs Nelleke

Lieve Nelleke

Wat erg............ woorden schieten op zo'n moment áltijd tekort. Je weet hoe het voelt om moeder te zijn en dan dit te moeten meemaken, is je ergste nachtmerrie.

Kaarsje voor je vrienden en jullie heel veel steun bij het steunen.

Tranen in m'n ogen, wat erg....

Liefs
Susan

Hey Nelleke
Wat een verdriet is dat, kan ik me goed voorstellen!
Kleine mensjes mogen niets mankeren, die horen een onbezorgd gezond leventje, veilig bij hun ouders voor zich te hebben.
Veel sterkte meis, hoop op een wondertje en dat ze veel voor de kleine man kunnen betekenen.
Dikke kus

jeetje wat verschrikkelijk! dan realiseer je pas goed he wat een wonder het toch is, een gezond kind krijgen....

lieve Nelleke, veel sterkte hiermee!

liefs Jenneke

Oooh, wat afschuwelijk! Als ik dit soort berichten lees besef ik weer hoe ontzettend gezegend ik ben met twee gezonde meiden... Heel veel sterkte en ik hoop dat het mee blijkt te vallen... Wanneer komt de uitslag van de MRI?

Groetjes,
Myrna

Tjonge wat een vervelend bericht. Ik hoop idd dat de uitslag van de MRI toch mee zal vallen en dat het met een sisser afloopt. Wellicht nemen ze nu het zekere voor het onzekere. De reden waarom ik er zo over denk is omdat toen Merijn de 5de dag na zijn  geboorte  opgenomen werd in het WKZ in Utrecht vanwege stuipjes,wij ook voorbereid werden op het ergste scenario. Uiteindelijk vielen er na een aantal onderzoeken steeds meer dingen af en uiteindelijk was er (gelukkig) niets met hem aan de hand en is hij uitgegroeid tot een stoere kleuter die ook nog eens best clever is!

Ik snap uiteraard dat je nu enorm van je stuk gebracht bent en wens je veel sterkte toe. Hoop doet leven, meid!!

Liefs Fonske

Hey meiden, ik ben bang dat het helaas niet mee zal vallen. Er is al een gesprek geweest vandaag over of er nog gereanimeerd moet worden als er weer iets misgaat. Ze hebben gezegd dat ze het aan de artsen overlaten. Als zij inschatten (voor zover mogelijk) dat het kindje er wat mee opschiet als het gereanimeerd wordt dan mogen ze het doen en anders willen ze het kindje niet onnodig laten vechten.
De moeder heeft slaaptabletten gekregen en ligt hopelijk nu even te slapen, want dat komt er dan ook niet meer van. Pittig hoor!
Er is nog niet bekend wanneer de uitslag van de mri bekend is. Maar ik denk snel, want het is voor het eerst in de geschiedenis van dat ziekenhuis dat er op zondag een mri gedaan wordt, dus ze willen er blijkbaar niet langer mee wachten.
Bedankt voor de lieve reacties.
Liefs Nelleke

Terug
Bovenaan