Vriend nog niet klaar voor kinderen

hi,

vast hebben jullie dit onderwerp al 100 x voorbij zien komen maar..

toch wil ik jullie verhaal wel weten.

mijn vriend en ik zijn nu 2 jaar samen en ik begin echt klapperende eierstokken te krijgen.

alleen hij is er totaal nog niet mee bezig en denkt daar nog helemaal niet over na.

nu ben ik 26 en hij 27 wat ik wel een normale leeftijd vind dat je deze gevoelens krijg..

nu is in mijn vriendengroep eigenlijk iedereen al moeder of zwanger, en bij hem nog helemaal niet en denk ik dat zijn vrienden hem voor gek zouden verklaren als hij zegt dat hij kinderen zou willen.

Ik vind het lastig om met hem het hier over te hebben aangezien ik het zo graag wil en hij totaal niet..

hoe ging dit bij jullie en hoe zijn jullie hier mee omgegaan?

Poeh lastig. 
Mijn man wilde zelf nog een jaar wachten, heb er verder ook niks meer over gezegd. 
Pas toen zijn vriend vader werd, en hij dat kindje zag en zag hoe zijn vriend was veranderd. In de zin van, hoeveel liefde hij voor zijn kindje had. 
Wilde mijn man ook plots heel snel kinderen. Tussen ons eerste gesprek en daadwerkelijk zwanger zijn, zat 5 maanden. 
Heb hem dus niet gepushed maar af en toe een leuke opmerking erover gemaakt. 
Vrienden spelen denk ik wel een grote rol inderdaad.. denk dat het een soort angst is van die mannen :|

nu heb ik toch nog ergens hoop..

1 van zijn goede vrienden waar hij veel mee heeft mee gemaakt wordt deze vader zomer. 
misschien zal het hem veranderen..

Mijn vriend is ook 27 en vond het ook nog heel spannend .. ik had ondertussen al echt rammelde eierstokken maar wou hem niet pushen hij moest echt zelf ermee komen. Merk idd dat nu mijn vriend en zijn vriend vader worden hij er over na is gaan denken en ik ben nu 24 week zwanger van een kleine meid. Hij is uiteindelijhk zelf naar mij gekomen en dit voelde echt als het beste gevoel wat je kan krijgen. Geef je vriend de tijd en blijf altijd met elkaar praten erover als je de behoefte hebt! Xxx

Ik was er ook al heel lang (een jaar) aan toe maar mijn vriend niet. We hadden heel symbolisch besloten dat 2018 ons jaar zou worden als het om kinderen ging. Nu ik na twee maanden al zwanger ben vond hij toch wel vroeg maar na een week is hij helemaal om en vooral blij. Ik zelf had ook verwacht dat het veel langer zou duren.

Bij ons is het andersom. Hij wilde wel. Richting de symbolische 30 leeftijd (beide) maar ik vond dat wij er totaal nog niet aan toe waren. We gaan nog met regelmaat stappen en zeker nu rondom  vrienden stellen(sommige ook al getrouwd) uit elkaar gaan. De zondagen bijvoorbeeld zijn we nooit thuis altijd ondernemend weg. Bewust geen huisdier want kunnen we gaan en staan waar we willen. Toen wilde hij graag maar ik niet. Nee ik had meer last van het volwassen worden.wat houd sat in. Het typische burgerijke gedrag (zoals ik dat noem) ben ik nog niet aan toe. Ik ben blij dat hij mij in waarde heeft gelaten. Nu we financieel goed staan en druk op huizenjacht hebben we ook besloten te stoppen met de pil. En ineens zie ik overal baby en krijg ik steeds meer gevoel dat ik dat ook graag wil. Wij klussen niet. Maar als het komt dan komt het. Heel fijn om zo door het leven te gaan.

Hoi,
Bij mij was het een beetje andersom. Ik en me partner zijn 10 maart al 8jaar samen (begonnen toen we 17 en 18 waren). Zijn vrienden kennen mij en mijn vrienden hem. Er zijn wel een aantal van zijn vrienden vader geworden en 1 wordt in april vader. De vaders zijn niet echt mensen op tegen op te kijken. Hebben bij verschillende vrouwen kinderen.. 
Zijn vrienden zeiden al jaren terug waarom hij met mij nog geen kinderen heeft. We namen onze tijd en wouden in de juiste situatie zitten voor een kind. Zijn familie was ongeveer hetzelfde met de eis naar klein-kinderen. Dus me vriend was meer degene die een beetje wou pushe naar kinderen krijgen, ik was meer aan het nadenken van: ja maar nu is niet het juiste moment. 
Ik ging er zelf over nadenken en dacht: wanneer is wel het juiste moment? Dus we zijn ervoor gegaan en ben nu 25 wkn zwanger van een meisje. 
Het hangt echt af van de omgeving waar je vriend in zit ja. De mannelijke hormonen kunnen ook rammelen hahahah

Terug
Bovenaan