Vriend wil de ochtenden niet doen

Mijn persoonlijke mening? Iets meer op je strepen gaan staan en hem gewoon uit bed duwen! Kom op zeg... ik vind het waanzin dat de een altijd de ochtenden moet doen, laat staan nu je aangeeft dat je er behoefte aan hebt dat hij ook eens een ochtend doet (en terecht!!). Succes??

Mijn man moet om 5u op voor zijn werk dus doordeweeks doe ik de ochtenden. Nachten slaapt onze dochter gelukkig door maar als het 's nachts moet ga ik er meestal uit gewoon omdat ik eerder wakker word dan. In het weekend neemt mijn man meestal de ochtenden omdat hij een ochtend mens is en dan voor zijn gevoel ook al heeft kunnen uitslapen. Verder verdelen we alles veel op gevoel en hoe het uitkomt en wie er de meeste energie heeft. We gunnen elkaar gewoon ook af en toe wat rust als we zien dat de ander het echt kan gebruiken. 
Ik zou zeker een gesprek aangaan. Het zijn flauwe argumenten die hij gebruikt. Het is toch ook zijn kind.. 

Wat vervelend
Ik snap je heel goed
Ik sta zelf ook altijd op voor de kleine man alleen wij hebbe afgesproken dat ik 1 dag in het weekend ff kan blijven liggen en hij dan opstaat. Is dat een idee bij jullie?
Als hij vrij is kan hij best een keer opstaan alleen toch.
Het is vaak wel vooral in het begin dat mannen het wat lastiger vinden mijn man vond het bijv beetje eng het aankleding omdat die zo klein en breekbaar was ?

Hoi,
Ik doe ook het meeste bij ons, denk dat dit bij 80% zo is dat de vrouw het doet. We worden eerder wakker denk ik ook en staan gewoon altijd aan!
We spreken in het weekend af wie wanneer langer mag blijven liggen.
Ik 'trap' hem dan ook echt het bed uit om naar beneden te gaan.

Onze dochter is inmiddels 13 maanden en heeft dus geen ochtendfles meer. Die kon eerst nog lekker in bed gegeven worden maar nu moet hij er ook uit. Totaal geen ochtend mens en hier al menig keer 'ruzie' over gehad. Vind het wel best, ook zijn meisje natuurlijk.
Daarbij komt dat ik met de auto naar het werk moet en haar naar de oppas adressen moet brengen. Dus ik moet me eerst klaar maken, hij geeft haar eten, dan neem ik alles over en kan hij zich klaar maken.

Het is wel lekker makkelijk van 'die mannen' (even allemaal over dezelfde kam) om te zeggen dat je toch vroeg wakker bent. Denk dat sommige niet weten hoe zwaar het kan zijn. Daarbij ook nog eens dat je de meest vreselijke nachten kan hebben omdat je kind (bij ons dus) heel slecht slaapt.
Ik breng haar eens per maand een nachtje (of 2 :p ) naar mijn ouders. Die vinden het heerlijk want passen niet vast op.
Plan anders zelf een nachtje weg en laat hem maar eens kijken hoe zwaar het kan zijn en wat je allemaal moet doen.

Meneer heeft wel luxe dat hij ook nog eens kan beginnen wanneer hij wil. Begrijp dat je geen ruzie wil maar uit ervaring kan ik je wel de tip geven dit echt te bespreken en duidelijk te maken. Als het blijft oplopen bij jou dan barst er echt een bom (hormonen nog ofzo haha).
Succes!

Terug
Bovenaan