Vriend wil nog niet samenwonen

Hoi!

Ik zit hier best mee en ben benieuwd naar jullie mening en/of ervaringen.
Mijn vriend en ik zijn sinds de zomer officieel bij elkaar en kennen elkaar al 9 jaar. Voor de zomer hebben we best een lange tijd 'gedate' en was het nog niet zo serieus. Na de zomer werd ik onverwachts zwanger. Nu wil hij nog niet samenwonen, omdat hij vindt dat we nog te kort 'officieel' bij elkaar zijn. Als alles goed gaat zou hij in het najaar willen samenwonen. Echter beval ik in mei en vind ik het wel prettig dat we dan samen zijn. Hij gaf ook aan dat hij dit wel wil, maar na een paar weken heen en weer wil met de baby tussen beide huizen. Dit zie ik zelf dus helemaal niet zitten en vraag me dan ook af of dit wel pedagogisch verantwoord is voor de baby. Ik zou best een keer een weekend met baby bij hem willen zijn, maar in principe staat de hele basis aan meubels bij mij thuis. Hij wil dan ook alles aanschaffen voor bij hem thuis, maar ook dit vind ik zonde omdat we van plan zijn te gaan samenwonen in het najaar. Natuurlijk is het onder voorbehoud of het samenwonen lukt in het najaar, ivm de moeilijke woningmarkt. Maar ik zit er best mee dat hij heen en weer wil met de baby. Zijn eigen woning heeft vrij kleine slaapkamers en zijn en mijn ouders wonen erg dichtbij mij. Mijn woning en omgeving is praktisch gezien geschikter zeg maar.
Zijn we hier dames die hier ervaring mee hebben gehad en hoe hebben jullie dit aangepakt?

....maar wacht even, blijft hij dan wel nachten bij je slapen om te helpen met de kleine en verwacht hij dan ook dat jij bij hem komt logeren?
Hoe moet ik dit voor me zien?
Want ik snap niet zo goed waarom de baby als beide ouders beschikbaar zijn het er dan even maar met eentje moet doen als er eigenlijk geen probleem is om allebei er te zijn... 
En wat hij dan per se nog met zijn eigen huis moet... Waar zit voor hem zijn angst/terughoudendheid?
Overigens zegt het niks hoor. Beste vriendin kreeg een nieuwe relatie en toen hoorde ze dat ze met 2 maanden uit haar huurhuisje moest. Ze waren toen iets van 9 maanden samen. Hij zei: nee! Dit is echt veels te vroeg om samen te gaan wonen, dit kan echt niet! Maand later hadden ze een huis verderop samen gekocht. ik zeg niet dat je hiervan uit moet gaan, maar het kan ook anders lopen dus :)

Ik vind dit wel bijzonder. Wat maakt dat half jaar dan precies voor verschil? Als je nu onverwacht zwanger bent moet hij de 'planning' misschien maar een beetje loslaten. Jullie worden samen ouders. Kan hij aangeven waarom hij zo terughoudend is?

Ja hij wil wel hier zijn voor de baby, maar verwacht na een paar weken dan heen en weer te gaan van woning? het probleem zit hem in dat hij die woning nog niet zo lang heeft, nieuwbouw (wel huur), maar klein.. voor mij maakt dat half jaartje ook niks uit. Maar hij is bang dat als hij zijn woning opgeeft hij niks meer heeft 'als' het mis gaat. Terwijl onze relatie best stabiel is. Dit is het enige wat een beetje tussen ons in staat?

Dan houdt ie dat huis toch aan maar dan kan ie toch alsnog wel bij jou en jullie baby blijven. 
Ik snap dat hij wat zenuwachtig wordt. Zo snel zwanger. Ik weet niet hoe oud jullie zijn? 
Het kan natuurlijk altijd mis gaan maar dat kan over 15 jaar ook. Als hij nu blij is met jou en met de baby zal hij toch een commitment moeten maken. Desnoods gaat ie een keer een nachtje in zijn eigen huis slapen tussendoor. Maar twee keer alles inkopen lijkt me ook wat overdreven. 

Hij kan toch zijn huis gewoon aanhouden? Ik zie het niet zo goed voor me hoe je de hele tijd heen en weer gaat pendelen. Als ons zoontje gaat logeren is het al een hele volksverhuizing. Ga je dan een paar nachten bij jou slapen en een paar nachten bij hem? Dan kun je net zo goed in 1 huis slapen. En dat hij thuis slaapt terwijl jij in jouw huis slaapt lijkt me niet wenselijk zo in het begin. Stel je hebt een zware bevalling dan heb je echt wel hulp nodig om voor je baby te zorgen. En ik vind het persoonlijk zonde van het geld om alles dubbel te kopen. Het is al duur genoeg. Wat maakt dat half jaar uit? Het klinkt nogal als koudwater vrees waar mannen wel vaker last van hebben

Oeh verhuurt hij zijn eigen huisje onder, met maandelijks opzeggen. Half jaar contractje, kan hij op die manier toch nog wat overhouden aan zijn huisje zonder het kwijt te zijn 

Terug
Bovenaan