Vriend wil nog niet samenwonen

Net als de andere reacties hier vraag ik me ook een beetje af hoe dit dan praktisch zou moeten werken, maar ik zou ook zeggen dat hij zijn huisje aanhoudt / verhuurt en in principe bij jou en de baby intrekt tot jullie samen een huis gaan zoeken.
Tussen woningen pendelen met zo'n kleine baby zit je straks inderdaad echt niet op te wachten hoor, er komt al zo veel op je af en wat iemand anders ook al zei, met een baby de hort op is al net een volksverhuizing. Tuurlijk zijn er situaties waarin het niet anders kan (vanwege een verbouwing of omdat de ouders niet meer samen zijn bijvoorbeeld) maar dit is bij jullie niet het geval.
En noem me ouderwets maar ik vind samen een kind krijgen echt een veeeel groter commitment dan samen wonen. Dus als je dan toch al een kind krijgt samen..

Ik denk zelf ook dat het koud water vrees is? hij is 30 en ik ben 29. Maar hij ziet het zo voor zich dat we na 2/3 maanden ook bij hem thuis gaan wonen. Dus dan weer een paar dagen hier en dan bij hem. Voor mij lijkt dit helemaal niet goed voor de hechting van de baby en lijkt mij het verstandiger om de basis bij mij te houden. En dan idd dat hij bij mij slaapt. Als het allemaal goed gaat dan wil hij kijken naar samenwonen. Terwijl ik nu al denk, onze relatie is gewoon prima om te gaan samenwonen. Maar hij is al zo lang alleen dat hij het gewoon erg spannend vindt denk ik..
Ik vraag me echt af of het wel goed is voor een baby om de hele tijd heen en weer te gaan van huis? 

Ik vind het redelijk naïef om te denken dat je met een baby wel even heen en weer pendelt tussen twee huizen. Voor je baby zelf is het ook veel fijner om vastigheid te hebben, ze komen al in een hele nieuwe wereld terecht waar ze aan alles moeten wennen. Wil hij er dan niet zijn voor zijn kind? Want je zegt, als het dan bevalt dan wil hij samenwonen, maar is ie anders van plan om parttime vader te worden ofzo? Het klinkt alsof hij nog niet helemaal een idee heeft wat een baby allemaal inhoudt eerlijk gezegd

Precies dat denk ik zelf ook. Wil zich er ook niet echt in verdiepen dmv boeken, artikelen, online oid... is wel heel blij met de zwangerschap, maar heeft met veel dingen echt geen idee. Erg moeilijk om hem dit duidelijk te maken, omdat hij dan denkt dat ik alles uit eigen belang doe. Hij wil de eerste 3 maanden wel bij mij, maar wil ook graag dan een week bij hem thuis en dan weer bij mij. Ik hoop maar dat als de baby er eenmaal is hij het meer gaat inzien? 

Terug
Bovenaan