vriend wil nog niet

A

Anoniem

Guest
Ik wil dolgraag met de pil stoppen, maar mijn vriend wil wachten tot ons nieuwe huis klaar is in april. Ben een beetje bang dat hij dan wel weer een andere reden heeft om het uit te stellen. Ik denk ook dat het een tijdje duurt voordat het raak zal zijn vanwege een druk leven en lang pilgebruik. Wil niet meer wachten!

Hoi Leatitia,

Ik kan me een beetje voorstellen wat je vriend voelt. Voordat ik
zwanger werd van de eerste dacht ik ook: 'eerst een andere baan, in het
najaar nog ver weg op vakantie'. Totdat mijn man zei dat we dan wel aan
het uitstellen konden blijven en het er misschien nooit van komt. Toen
zijn we er gewoon voor gegaan.

Is het misschien een idee om nu vast met de pil te stoppen en met
condooms te gaan vrijen? Ik was (om een andere reden overigens) ook al
anderhalf jaar van de pil af en vond het heel fijn dat op het moment
dat ik zwanger wilde worden ik mijn cyclus helder had. Ik lees hier
zoveel verhalen van meiden die na de pil lange cyclussen hebben,
talloze keren (negatief) testen en steeds maar hoop hebben dat ze
zwanger zijn. Als je nu al zou stoppen en veilig vrijt weet je dat je
niet zwanger kunt zijn en kun je al een half jaartje kijken hoe je
cyclus zich ontwikkeld.

Veel succes met samen een keuze maken.

Groetjes

Judith

Hoi

Ik herken wat je bedoelt, mijn man wil ook nog wachten en eerst kijken of het financieel wel allemaal lukt. We hebben nu een deal en gaan in jullie stoppen.

Ergens heeft je vriend wel gelijk om te wachten tot je in het huis zit want stress is niet goed en bovendien kun je dan lekker in je eigen huisje eraan beginnen. Zet hem voor het blok en maak een deal heb ik ook gedaan en gewoon niet teveel zeuren dan komen ze ervanzelf wel op terug.

Ik heb ook een boek gekocht waar hij in kan kijken en waar veel informatie in staat.

Nou veel succes

Groetjes Frouke

Hoi,

Ik heb ook een man die wilde wachten..ik heb mijn hele leven al moedergevoelens gehad en wilde die dan ook graag uit laten komen. Toch zou ik  je vriend  niet teveel pushen, hij moet er helemaal achter staan en er klaar voor zijn, een kind is een grote verantwoordelijkheid en het is heel fijn als je er samen voor kan gaan, je geniet er dan veel meer van. Ik snap je gevoelens hoor, maar er veel over praten met hem zal voor het tegenovergestelde zorgen. Ik kon geen kinderwagen of dikke buik zien of ik begon weer te praten over mijn wens. Pas op het moment dat hij er klaar voor was zijn we gestopt en toen was het ook meteen raak (ja zelfs na ruim 10 jaar de pil kan dat dus ook dat is niet een reden om er eerder mee te stoppen)

Ik zou als ik jou was vragen aan je vriend of hij ooit kinderen wil(als je dat al weet dan natuurlijk niet) en als je dat weet het onderwerp even laten rusten, heb het er met ons over of andere vriendinnen, maar laat je man even zijn deel van het huisje boompje beestje verhaal klaar maken en dan zal je zien dat hij overstag gaat.

Heel veel sterkte en wie wete tot heel snel op een maandforum....

groetjes Odette(inmiddels 19+6 weken zwanger van de 2e)

Hoi,

Ook mijn vriend had twijfels over ouderschap. Hij was bang dat hij geen goede vader zou zijn, we het financieel niet zouden trekken en hij vond het huis waar we op dat moment in woonde niet goed genoeg voor een kind.

Onderhand hebben we een nieuw huis en kwam hij uit zichzelf met het idee om kinderen te nemen. Ik denk dus niet dat jouw vriend hierna met andere reden komt. Mannen zijn vaak veel praktischer ingesteld en willen eerst alles op een rijtje hebben voor ze aan veranderingen toe zijn.

Nu wij samen hebben besloten dat we kinderen willen, wil hij er ook 100% voor gaan, hij is nog steeds wel bang dat hij geen goede vader zal zijn. Maar nu heeft hij bedacht dat liefde genoeg is de rest leert wel.

Ik denk dat je er wel met hem over moet praten misschien is het nieuwe huis niet de enige reden, mocht hij bijvoorbeeld ook angst hebben voor verandering dan kun je er eens met hem over praten.

Tess

Bedankt voor jullie reacties! Is fijn om het even kwijt te kunnen,
verder is er eigenlijk niemand met wie ik er over kan praten.
Vriendinnen zijn nog niet bezig met babies en verder wil ik liever niet
dat iemand het weet. Op het werk loop ik anders de kans dat ze bijv.
mijn contract niet verlengen of dat soort grappen (heeft mijn zusje
meegemaakt). Het is inderdaad beter om toch maar geduldig te zijn en te
wachten tot het kindje van alle kanten welkom is. Ik denk in principe
wel dat mijn vriend het wel wil maar dat hij inderdaad heel praktisch
bezig is. Tja vrouwen denken dan toch over het algemeen meer met hun
hart dan met hun verstand als ik zo mag generaliseren! Wat ik een goede
tip vind is om vast met de pil te stoppen en met condooms te vrijen, om
de cyclus regelmatig te krijgen. Zal aan je denken Juup de 20ste!

quote: Laetitia reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('16-11-2005 19:31:27'));

Bedankt voor jullie reacties! Is fijn om het even kwijt te kunnen,
verder is er eigenlijk niemand met wie ik er over kan praten.
Vriendinnen zijn nog niet bezig met babies en verder wil ik liever niet
dat iemand het weet. Op het werk loop ik anders de kans dat ze bijv.
mijn contract niet verlengen of dat soort grappen (heeft mijn zusje
meegemaakt). Het is inderdaad beter om toch maar geduldig te zijn en te
wachten tot het kindje van alle kanten welkom is. Ik denk in principe
wel dat mijn vriend het wel wil maar dat hij inderdaad heel praktisch
bezig is. Tja vrouwen denken dan toch over het algemeen meer met hun
hart dan met hun verstand als ik zo mag generaliseren! Wat ik een goede
tip vind is om vast met de pil te stoppen en met condooms te vrijen, om
de cyclus regelmatig te krijgen. Zal aan je denken Juup dit weekend!

Ik begrijp helemaal wat je bedoeld. Ik wil ook heel graag zwanger worden maar mijn vriend en ik willen eerst de 1e verdieping van ons huis opknappen en dan ook nog wat extra op de spaarrekening hebben voor we echt gaan beginnen.

Ook ik ga nu in januari stoppen met de pil om mijn hormonen tot rust te brengen en ze hun eigen gang te laten gaan. Daarna zien we wel weer hoe of wat. Tot die tijd gewoon met een slaapmutsje op naar bed!

Veel sterkte voor iedereen die al wel hard aan het werk is om zwanger te worden. Ik hou jullie in de gaten en leef met jullie mee.

Liefs bientje

Terug
Bovenaan