Vriend wil weten wat het word!

Hallo Allemaal,

Sinds een week heb ik een discussie met mijn vriend over het van te voren weten of het een meisje of jongen wordt. Hij wil echt heel graag van te voren weten wat het word zodat hij zich er op kan voorbereiden en het kamertje zo kan inrichten. Ik wil het dus absoluut niet weten want dan is volgens mij de verassing eraf. Weet iemand hier een oplossing voor?

Liefs,

Danielle
 
Hoi Daniëlle,

Misschien kan hij het vragen aan de echoscopiste zonder dat jij erbij bent zodat hij het weet en zich kan voorbereiden. Alleen moet hij dan echt beloven zijn mond te houden én het kamertje natuurlijk neutraal inrichten. Anders kom je er natuurlijk toch achter... Lastig hoor!! Succes!

Liefs, Nina
 
Hoi Danielle,

Ik heb zoiets van de vrouw gaat voor. Als jij het niet wil dan moet je vriend zich daar maar bij neerleggen.

Ik heb wel meegemaakt met een vriendin die wou het ook niet weten maar toen ze eenmaal voor het feit stonden ze toch zo brandde van nieuwschierigheid dat ze zei van ja is goed wat wordt het.

Zelf wou ik het ook niet weten. Ik heb een spoedecho gehad met 9 weken en dan kan je al helemaal niks zien. Nu moest ik gister weer voor een echo omdat de kleine mogelijk in een dwarsligging lag. Maar de kleine liet zelf niet zien wat het is. De billetjes lagen ervoor.

Het voordeel van het van tevoren weten wat het wordt is dat alles veel persoonlijker wordt. De kleine heeft dan al een naam waarmee je hem of haar al aanspreekt en de babykamer kan je gelijk inrichten zoals je wilt. Als je het van te voren niet weet moet je alles heel neutraal houden.

Dus wat ik hier eigenlijk mee wil zeggen is dat je pas op het moment zelf moet beslissen of dat je het wil weten ja of nee. Indien de mogelijkheid er is natuurlijk (de billetjes ervoor).

Ik hoop dat ik je hiermee een beetje heb kunnen helpen.

groetjes aafje   35/1 zwanger van de eerste
 

Hey!

Bij mij was het juist andersom!!
Ik wou heel graag weten wat het zou worden en mijn vriend dus helemaal niet!
Al vond ik dat wel erg jammer, toch heb ik besloten om bij de pretecho niet te vragen wat het geslacht zou worden, ik was ook bang dat ik me zou verspreken.
De pretecho is nu al weer ong 3 maanden geleden en we weten het dus nog steeds niet.
er word wel aan me gevraagd of ik er geen spijt van heb dat ik het toch niet gevraagd heb, nou Nee!!
Achteraf ben ik er wel heel blij mee, en nu word het alleen maar spannender wat het geslacht zou wezen!
Nog maar 3 dagen tot de uitgerekende datum, dus binnen nu en  2,5 week weten we het zowiezo!
Probeer in ieder geval met je vriend tot een compromis te komen!

Succes!

Liefs Sarah 39w4d zwanger van 1e kindje
 
Hallo,
Bij de eerste wilde ik het wel weten en mijn (toen nog) vriend niet. We hebben het niet gedaan, omdat ik niet mijn mond kan houden en het dan aan de hele wereld zou vertellen. Nu is de 2e op komst en as zaterdag laten we een pret-echo maken. Nu willen wij (ondertussen mijn man  en ik)  het wel weten.

Groetjes,
Winnie
 
Hoi,

Mijn vriend en ik hebben afgelopen vrijdag te horen gekregen wat we krijgen... en we hebben het tegen iedereen gezegd, we zijn er superblij mee.

Maar als 1 van het niet had gewild, dan had de ander het nog aan de echoscopiste kunnen vragen.

Dat hebben mijn buren ook gedaan, zij wilde het niet weten, hij wel en hij heeft een briefje gekregen waarop stond wat ze kregen.

Maar ik vind het wel heel grote onzin om nou te zeggen dat de mening van vrouw voorgaat, dat als jij het niet wilt, dat het dan ook niet gebeurd.

Jullie zijn er samen voor gegaan en hebben samen de keus gemaakt om een kindje te krijgen, dus dan mag jouw vriend ( vind ik tenminste) best wel weten wat hij krijgt

Kus Belle
 
Hoi hoi,

Ik ben het wel met Belle eens. Je bent er samen voor gegaan en je zal er ook dus wel samen uitkomen. Het is niet eerlijk om te zeggen dat de vrouw voorgaat.

Wij zelf waren heel wispelturig. Als hij het wilde weten, wilde ik het niet en visa versa. Toch besloten om het te weten !!! En we weten het !!! En we zijn heel blij.
We gaan NIET het kamertje erop aanpassen. Dat blijft neutraal (rood met zacht geel en veeeeel winnie de pooh), maar wat wij nou zo leuk vinden is dat wij nog een geheimpje met z'n 2en hebben.

De 1e 3 maanden deel je met z'n 2en het geheim (m.u.v. ouders) dat je zwanger bent. daarna weet de hele wereld het. Wij zitten nu geregeld als we over hij/zij praten naar elkaar te glimmen. Heeeel leuk. De buitenwereld weet niet dat wij het geslacht weten. Tja, op 1 of andere reden kan ik hier dus ineens heel makkelijk over liegen.

De andere tips zijn natuurlijk ook leuk, dat middels een briefje jouw man het geslacht wel weet, maar het lijkt me dat jij dan ook erg nieuwsgierig gaat worden..

Veel plezier met die kleine en je zwangerschap...

Groetjes
 
Hallo Danielle,

Wat een lastige situatie. Mijn man en ik wilden het allebei weten, ikke ietsje meer als hij, maar hij wist ook wel dat ik niet zo goed tegen 'verrassingen' kan en graag alles van tevoren weet, zwanger zijn is al een hele kunst opzich voor mij (haha). Maar nu je vraag!
Ik denk dus dat er genoeg verrassing over blijft ook al weet je het geslacht, je weet immers niet hoe hij/zij eruit ziet of wat voor een karakter hij/zij heeft, etc... maar da's natuurlijk een gevoel van ieder op zich. Als jullie er nou echt niet uit zouden kunnen komen kan je vragen aan de gene die de echo maakt of die het op een papiertje wil schrijven en aan je vriend mee naar huis wil geven, zo weet hij het maar jij niet. Maar ja de argumenten die hij aandraagt om het te willen weten hebben dan niet zoveel nut, want dan weet jij het ook heel snel.
Ik denk eigenlijk dat je het allebei of wel of niet moet weten. En dan vind ik dat degene die zegt het niet te willen weten zijn 'zin' zou moeten krijgen, omdat die andere uiteindelijk toch wel z'n 'zin' krijgt, snappie!

heel veel succes met de 'discussie'!

groetjes kirsten
38w1d
 
Terug
Bovenaan