Vriendin ook zwanger...

WoW, wat een hoop reacties al! En gelukkig ook wel begrip. Hopelijk ga ik inderdaad binnenkort ook de voordelen ervan inzien, zoals jullie zeggen: ervaringen delen en de kinderen kunnen later samen spelen! 
Ik ga het vanmiddag maar eerst met een gezamenlijke vriendin bespreken. En als ik me rot blijf voelen, misschien dat ik haar dan ook zelf durf te benaderen? Dit moet gewoon een leuke tijd gaan worden!

Ik begrijp je ook en zit zelf in een soort gelijke situatie.
Mijn bijzondere voor mij eerste zwangerschap is niet bijzonder voor mijn vader. Ik ben juist ‘die tweede’ die zwanger is in mijn familie. Mijn vader is hertrouwd en heeft een bonus zoon die recent een dochtertje heeft gekregen.
Omdat ik wat minder verder is (3 maanden verschil), is alles wat bij mij gebeurt is dan ook minder bijzonder. Dan krijg ik zulke dingen te horen als ‘voel je je kindje al bewegen? Zij al wel’ en als ik iets vertel ‘dat had ze ook toen zij zo ver was’ enzo. Ze vergelijken mijn zwangerschap met die van haar en straks als mijn baby is geboren, gaan ze dat ook doen met de babies, vrees ik. Ook krijgen we allebei een meisje en dat zijn eerste meiden in onze familie. Dat ik een meisje krijg, is nu ook wat minder bijzonder. Ik wilde eerlijk gezegd niet eens aan mijn vader vertellen dat ik zwanger was en dat ik een meisje krijg :(
Ik heb helaas geen contact met dat meisje (vrouw van die zoon), omdat we in verschillende landen wonen en elkaar nog nooit hebben gezien, alleen met mijn vader dus en zijn vrouw. Anders zou het leuker zijn, denk ik. We zouden dan wat dingentjes kunnen delen. Ik kan niet zeggen dat ik jaloers ben, maar ik voel me dan gewoon minder bijzonder, zeker omdat het om mijn vader gaat en ik steeds word vergeleken met de eerste zwangere. 

gebruiker10076059: nou zeg, ik zou zeggen dat jouw zwangerschap bijzonderder is want jij bent zijn echte kind, en niet de kouwe kant van de stiefkant. Mijn zusje heeft 2 kinderen en de onze wordt dan het 3e kleinkind van mijn ouders. Maar niet dat dat minder bijzonder voor hen voelt hoor. En ja tuurlijk, als ik vertel over een kwaaltje ofzo krijg ik ook "ohja, dat had je zusje ook" (of niet :) ). Mijn vader refereert ook vaak aan hoe mijn moeder was, en mijn opa naar mijn oma. Mensen refereren graag aan een bekende situatie, zeker als zij 3 maanden verder is, is dat heel recent vergelijkingsmateriaal. Dus misschien VOEL je je minder bijzonder, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Dat zij in een ander land woont, maakt het misschien juist makkelijker straks, want ze zullen jullie baby vaker zien dan die van haar (tenzij je vader juist bij haar in de buurt woont).

TS. ik snap je gevoel van jaloezie, ik heb het juist andersom: een vriendin die na 4 jaar en diverse IVF pogingen eindelijk zwanger werd, en wij binnen enkele maanden (wel een jaar nadat hun baby was geboren). Ik voelde me schuldig tegenover hun, maarja, zo is de natuur nu eenmaal, grillig. Ik denk dat die jaloerse gevoelens wel plaats zullen maken voor gezelligere: leuk samen kleding shoppen, samen klagen over klachten (of niet), etcetc. Als het je echt dwars zit, zou ik het trouwens eerst met haar bespreken en dan pas met anderen (muv je partner) anders kan dat ook raar overkomen. 

Weet dat het voor haar misschien ook lastig is. Ik ben in april dit jaar in 3x zwanger geworden En na mijn mk weer in 3x. Ik voel me heel bezwaard tegen over een collega niet onvruchtbaar is en een andere die nog bezig is na al een jaar proberen. Je durft het gewoon bijna niet te vertellen. Nu zijn jullie beide zwanger dus dat maakt het denk ik net iets anders maar toch. Als hun naar mij toe komen en zoude vertellen dat t lastig is zou ik dat niet erg vinden dus misschien jou vriendin ook niet? Kan enorm opluchten

Ik heb het niet binnen mijn vriendengroep, maar er zijn zoveel zwangeren om mij heen. Vooral in mijn werk, onze locatie is blijkbaar erg vruchtbaar. Van de 15 collega's zijn er 6 die in een jaar tijd papa of mama worden.. Dat betekend ook dat er een hoop zwangerschappen tegelijk zijn. Ik merk dat ik dat erg vervelend vind, vooral omdat ik altijd het idee krijg dat mensen dan gaan vergelijken. Ja zij heeft wel ergens last van in die periode maar zij niet.. Dat vind ik vooral lastig. 

[quote quote=10125780]Ik heb het niet binnen mijn vriendengroep, maar er zijn zoveel zwangeren om mij heen. Vooral in mijn werk, onze locatie is blijkbaar erg vruchtbaar. Van de 15 collega’s zijn er 6 die in een jaar tijd papa of mama worden.. Dat betekend ook dat er een hoop zwangerschappen tegelijk zijn. Ik merk dat ik dat erg vervelend vind, vooral omdat ik altijd het idee krijg dat mensen dan gaan vergelijken. Ja zij heeft wel ergens last van in die periode maar zij niet.. Dat vind ik vooral lastig.[/quote]
Ja dat herken ik wel. Of als jij het zwaarder hebt dat je je misschien aanstelt want die ander kan dat toch ook gewoon..

Terug
Bovenaan