gebruiker10076059: nou zeg, ik zou zeggen dat jouw zwangerschap bijzonderder is want jij bent zijn echte kind, en niet de kouwe kant van de stiefkant. Mijn zusje heeft 2 kinderen en de onze wordt dan het 3e kleinkind van mijn ouders. Maar niet dat dat minder bijzonder voor hen voelt hoor. En ja tuurlijk, als ik vertel over een kwaaltje ofzo krijg ik ook "ohja, dat had je zusje ook" (of niet
). Mijn vader refereert ook vaak aan hoe mijn moeder was, en mijn opa naar mijn oma. Mensen refereren graag aan een bekende situatie, zeker als zij 3 maanden verder is, is dat heel recent vergelijkingsmateriaal. Dus misschien VOEL je je minder bijzonder, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Dat zij in een ander land woont, maakt het misschien juist makkelijker straks, want ze zullen jullie baby vaker zien dan die van haar (tenzij je vader juist bij haar in de buurt woont).
TS. ik snap je gevoel van jaloezie, ik heb het juist andersom: een vriendin die na 4 jaar en diverse IVF pogingen eindelijk zwanger werd, en wij binnen enkele maanden (wel een jaar nadat hun baby was geboren). Ik voelde me schuldig tegenover hun, maarja, zo is de natuur nu eenmaal, grillig. Ik denk dat die jaloerse gevoelens wel plaats zullen maken voor gezelligere: leuk samen kleding shoppen, samen klagen over klachten (of niet), etcetc. Als het je echt dwars zit, zou ik het trouwens eerst met haar bespreken en dan pas met anderen (muv je partner) anders kan dat ook raar overkomen.