Vriendinnen zwanger

<p>Hoi allemaal,</p><p>Mijn vriend en ik zijn nu 9 rondes bezig voor ons 1e kindje. Uiteraard hoop ik dat het deze ronde raak is, maar ook bereid ik me erop voor dat het niet zo is.</p><p>Nu zijn er ineens, jaaa echt ineens, 'perongeluk' al 2 vriendinnen van mij ook zwanger. Ook een paar andere vriendinnen en het nichtje van mijn vriend zijn zwanger. Uiteraard ben ik ontzettend blij voor ze en gun ik het ze heel erg, maar toch merk ik dat ik het lastig vind om te horen.. Ik weet dat het gemiddeld een jaar duurt voordat je zwanger raakt maar door alle 'perongelukjes' en 'oh binnen 3 maanden waren we zwanger' verhalen word ik erg onzeker en vind ik het ergens toch moeilijk om te horen. </p><p>Zijn er meer dames die zich hierin herkennen en hoe gaan jullie hiermee om dat in je omgeving (voor jou idee) iedereen zwanger raakt maar jij elke x een negatieve test in handen hebt.. </p><p>Btw, wij hebben verder niet gedeeld met onze omgeving dat we bezig zijn om een kindje te krijgen. Uit ervaring weten we dat er dan elke keer hiernaar gevraagd word en daar hadden we geen zin in ;) </p>

Laat je gevoelens toe, ze zijn niet gek, maar helpen ook niet helaas. Door het weg te stoppen en weg te redeneren gaan de gevoelens niet weg. Je zal dan merken dat het des te sneller zakt en je weer vol goede moed verder kan gaan. Hou vertrouwen in je eigen lichaam. Dat anderen snel zwanger zijn, zegt niets over jouw lichaam. Het is eerder normaal dat het ongeveer een jaar duurt, dan dat het zo makkelijk raak is.
Houd moed!

Dankjewel MoesjeSharel voor je motiverende woorden! 
Heb van de week even een goeie kutdag en huilbui gehad en nu dat eruit is voel ik me ook wel al iets beter, maar toch moest ik het even kwijt haha. 
Hopelijk is het deze ronde ook raak voor ons. 
Ga iig je woorden onthouden! 

Heel herkenbaar! Inmiddels mama van 2, maar op de eerste moesten we ook lang wachten, nog een handje geholpen met iui en helaas een miskraam doorgemaakt. En om me heen idd veel zwangeren. Het hielp mij om het op een gegeven moment wel t delen, dan werd er ook een beetje rekening gehouden met mijn gevoelens bij een aankondiging. Ook stuurde ik vaak een leuk kaartje of lief knuffeltje op naar zo'n vriendin, om m'n betrokkenheid te tonen en even te vermijden om er heel veel over te praten. Want als je straks zwanger bent, is het fijn om ook je vriendinnen te hebben gesteund (ik weet inmiddels uit ervaring dat zwanger zijn namelijk ook best pittig kan zijn, ik had het veeeel teveel geïdealiseerd). Het is in elk geval helemaal niet gek dat je je zo voelt, het is elke maand weer timen qua vruchtbaarheid, eindeloos wachten, kwaaltjes voelen en hoop hebben en dan weer ongesteld worden, echt stom! Ik duim voor je dat dit snel voorbij is in elk geval!

Ik heb het andersom meegemaakt.. mijn beste vriendin kon vanwege gezondheidsproblemen toen ook niet zwanger worden en ik werd van de eerste zwanger.. ze zei dat ze het me gunde maar gaf continu rotopmerkingen over mijn zwangerschap.. over het geslacht van mijn kindje, over dingen die ik kocht, dingen die ik regelde voor mijn kindje etc.. ik vond dat heel vervelend maar begreep haar ook..

Uiteindelijk is het contact minder geworden maar het was er nog wel.. 1,5 jaar later was zij zwanger.. en ik ook weer.. in plaats van dat ze het leuk vond, werd ze geïrriteerd en weer rotopmerkingen.. toen het bleek dat ik het geslacht verwachtte wat zij heel graag wilde heeft ze het contact verbroken..
Het heeft mij echt gekwetst dat het zo is gelopen en dat ze het mij nooit gegund heeft.. de eerste niet en de tweede al helemaal niet.. terwijl ze zelf ook zwanger was!

Mocht je er echt heel erg mee zitten kan je het misschien toch delen met je vriendinnen zo dat ze rekening met je houden door bijvoorbeeld niet heel de tijd over de zwangerschap te praten etc. Het is echt zo jammer als er mooie vriendschappen kapot zouden gaan.. en probeer idd altijd je vriendinnen een zwangerschap/kindje te gunnen. Jouw tijd komt ook! ? bij ons ging het ook niet vanzelf..

@SN, thanks voor je berichtje! Ik denk ook dat als het nog veel langer gaat duren, wat k natuurlijk niet hoop, dat ik 't dan indd wel ga delen.
In iedergeval fijn om te lezen dat ik niet de enigste ben en dat 't gek is om me zo te voelen. Lief dat je mee duimt!

@nvsd jeetje wat heftig om te lezen joh! En dan ook nog eens je beste vriendin! ?
Ik begrijp wel dat je je misschien rot voelt omdat je het zelf ook graag wilt, maar nare opmerkingen etc maken en uiteindelijk het contact verbreken om het geslacht van 't kindje.... Naaaaa dat snap ik echt niet..
Voor nu willen we het nog niet verder delen, maar zoals ik net al zei, uiteindelijk als 't nog langer duurt zullen we het wel doen.
En uiteraard gun ik ze alles van de wereld en ben ik super blij voor ze. Het is vooral de aankondiging geweest dat je denkt ; hmmm en ik dan... Haha. Ik zie het nu zo: uiteindelijk zijn dat allemaal grote neefjes en nichtjes voor onze mini die nog gaat komen ?

@chell heeel erg herkenbaar! Ik leef met je mee. Letterlijk al mijn vriendinnen zijn zwanger of net bevallen. Ik ben de enige zonder kindje of zonder zwanger te zijn. En ik voel me soms ook onzeker daarin. Ben super blij voor ze maar vind het soms ook moeilijk. 
Omdat ik endometriose heb wordt er al vanuit gegaan dat zwanger worden bij ons moeilijker zal zijn. We gaan nu de 3e ronde in en merk dat het nu al mentaal veel met me doet.. dus begrijp helemaal hoe moeilijk dat voor jou moet zijn na nog langer. Ik ben zelf ook een beetje allergisch voor de verhalen met 'we waren eigenlijk helemaal niet echt aan t proberen, was een ongelukje' of de verhalen 'ja echt de eerste ronde meteen raak'. Super fijn natuurlijk maar helaas is dat niet voor iedereen een gegeven en dat vergeten deze mensen vaak. Ik vind het ook heel jammer dat de andere verhalen nooit ter sprake komen. De verhalen waarin het moeilijker was, waarin er dingen mis gingen of t langer duurde. Ik zou willen dat ik die verhalen ook eens hoorde zodat ik er over kon praten en misschien ook anders voorbereid in mn eigen proces stapte. Daarom vind ik dit forum zo fijn. Hierin zijn we eerlijk. Delen we ook de minder mooie kanten van zwanger proberen te worden.
Mijn advies voor jou zou zijn, blijf bij jezelf. Jij bent jij en jouw lijf is jouw lijf. Iedereen is uniek en jij bent goed zoals jij bent. Zwanger of niet. Probeer de dingen te zien die mooi en fijn zijn. Besef dat je dingen op je pad krijgt omdat jij deze aan kunt en je sterker maken. Je mag het moeilijk vinden dat zij zwanger zijn. Jij droomt van iets wat een ander heeft en dat doet soms gewoon pijn. Laat het toe. Maar probeer het ook zo te zien; niemand heeft het perfecte leven. 
En onthoud vooral: mensen schetsen altijd een mooier plaatje. De helft zal niet gegaan zijn zoals jij het verhaal te horen hebt gekregen.. kan trots zijn, onzekerheid of schaamte. Maar weet dit; je bent niet alleen. Wij weten wat je doormaakt en als je een luisterend oor nodig hebt, schrijf het hier van je af! 
Ik hoop voor je dat je heeeeel heel snel zwanger bent en je dit met je vriendinnen kunt delen!

@Vennetje
Ooooh wat erg he! Vaak word het dan ook nog even extra gedeeld dat het zo snel ging. Maar als het indd langer duurt dat mensen het toch niet willen zeggen ofzo. 
Wat ook soms niet helpt, is de vragen ernaar. Wij hebben net een nieuwe woning en een hoop vrienden zeggen dan ook bij de extra kamers; ooh dit word dan de kinderkamer, als grapje. 
En dan is mijn reactie eigenlijk ook altijd; jup ik hoop het wel.. 

Laatst vertelde mijn vriend zijn nicht wel dat zij ook erg lang bezig waren, en toen mijn vriend en ik in de auto maar huis zaten, keken we elkaar aan van; zie je we zijn niet de enigste..
Heeeeel veel succes de komende ronde en misschien volgende ronde wel raak bij jou en mij! Lets hope! 

Terug
Bovenaan