<p>Hallo mama's,</p><p> </p><p>Ik gooi het maar in de groep, hopelijk zijn er hier die ervaring hebben met het volgende:</p><p> </p><p>Wij wonen in een gezellige, kinderrijke buurt. Kinderen komen hier vaak spelen, onze kinderen spelen soms ook bij anderen, maar over het algemeen zijn hier vaker vriendjes dan dat onze kinderen elders spelen.</p><p>Wij vinden het voor onze kinderen belangrijk dat ze speelgoed hebben waar ze zich mee kunnen vermaken (soms ook met papa en mama erbij). De ene keer geef je wat meer uit dan de andere keer voor speelgoed, soms tweedehands. De ene keer als het rapportentijd is, de andere keer een aardig heidje als de klusjes kaart vol is, of de leeskaart. Soms gaat de bak even op de zolder, vervolgens een half jaar daar en dan weer voor de dag.</p><p> </p><p>De naaste buurkinderen hebben vrijwel geen speelattributen en zien onze trampoline als hun speelding. Op de gekste momenten staan ze bij de deur of ze mogen spelen. Zit je net rustig met de kinderen in de tuin, staan ze er. Zijn de jongens niet thuis, dan staan ze er ook. En dan gaat het vervolgens niet altijd even gezellig aan toe en moet ik naar mijn idee politie agentje spelen over andermans kinderen. Wegsturen vind ik best wel lastig, het zijn toch ook kinderen...</p><p> </p><p>Of ze spelen binnen en buurkinderen gaan onderling ruzie maken over het speelgoed.</p><p> </p><p>Hoe zouden jullie dit aanpakken? </p><p> </p><p>Groetjes</p><p> </p><p> </p><p> </p>