VRIJDAG MET DEAN OP DE HUISARTSENPOST EN VANACHT WEER RAAK

Beterschap met je hummeltje! Hopelijk gaat het snel allemaal weer beter!

Lisenka mv Tessa (10-9-2006)

Speciaal voor jou !!. Er is niks zo vervelend als een dubbele oorontsteking. Hoe was het bij de huisarts vanmiddag?

Groetjes Fonske.

Eindelijk heb ik meneer aan het slapen door de oorpijn wil hij gewoon niet plat liggen,we hebben zijn bedje al verhoogd met boeken zodat erminder druk is op zijn oortjes.Vanmorgen heeft onze huisarts hem nog na gekeken en hij heeft inderdaad aan allbei de oren midden ooronsteking en alsof dat niet voldoende is is zijn keel ook onstoken en zijn keelamandelen zijn gezwollen.Dus hij heeft druppels voor zijn oortjes spray voor in zijn neus en vandaag een antibiotica kuur gekregen voor 10 dagen.Aangezien we vrijdag zouden vertrekken voor en weekje vakantie in Zeeland moet ik hem donderdag effe laten zien om te kijken of het al wat verbetert!IZijn temperatuur is weer wat opgelopen naar 35.8 en die houdt ik in de gaten maar zolang hij niet duf wordt hoefde me ik me geen zorgen te maken mits hij natuurlijk niet nog lager word.Stom he dat we eigenlijk allemaal wel weten wat je moet doen bij koorts maar niet bij een ondertemperatuur.Zo deze mama gaat zo ook slapen want ik ben een beetje gaar.
groetjes Chantal

Ach arme kerel. Knap maar snel weer op en laat je lekker vertroetelen.

Wat betreft de ondertemp;
Ik werk met gehandicapten en ook dagelijks ondertemp.
Wat je het beste kunt doen bij een ondertemp:
- warme dranken  aanbieden (warme melk of thee)
- bed voorverwarmen met kruiken en dekens (deze eruit voor de kleine erin gaat)
- dikke badhanddoek (bv) onder de matrashoes leggen (ademt wel, maar is warmer dan enkel een hoes
- warm bad in een VERWARMDE ruimte (veel geven een warm bad en met afdrogen is het te koud) Dus goed stoken die (bad)kamer

Sterkte en beterschap

Pauline

Pauline bedankt voor je tips ! De huisartsenpost gaf vannacht ook de tip om hem te baden en dan een fles te geven.Dus deze muts stond om half 3  in een loeiwarme badkamer mijn ventje te baden en daarna heeft hij inderdaad ook een fles gekregen.
groetjes Chantal

Hoi Chantal,

Sneu he, zo'n ziek mannetje! Ook sneu voor mama!!! Maar je zult zien, die antibioticum helpt 'm er vast snel bovenop. Dit is wel erg veel om in 1x te verwerken. En dan wordt het ook nog mooi weer in de loop van de week: die kleine is zo weer de oude!!

Beterschap en slaap lekker (hoop ik voor je

Groetjes, Susan mv Sophie en Gijs

Hoi Chantal,

Wat een ellende voor je ventje en voor jou! Ik hoop dat ie snel weer de oude is!!
Heel veel beterschap!!

Dikke knuffel van Cissy en Fabio

Terug
Bovenaan