vrije tijd


Hallo allemaal!
Ik wil eigenlijk alleen even van me af zeuren! Onder het kopje vrije tijd.... Ik heb het gevoel dat ik helemaal geen vrije tijd heb op het moment! Ik ben of met Bram in de weer, of aan het huishouden (wassen, koken, afwassen, schoonmaken, stofzuigen, enz, enz), of aan het werk. En ik word er zo kriegel van!!! Ik voel me ontevreden met mijn leven zo. Mis toch wel de vrijheid om even mijn gang te gaan en houd het gevoel nergens aan toe te komen. Mijn vriend en ik hadden voor de zwangerschap nooit ruzie en de laatste 3 maanden (bram is 13 week) toch wel erg regelmatig. Over geld en de takenverdeling (die voor mijn gevoel ontbreekt). Daar heb ik toch geen zin in! We hadden het zo leuk samen en Bram zou een toevoeging moeten zijn! Ach ik zit mezelf in de weg, ben ook perfectionistisch. Maar ik vind het constant zo'n klere zooi in huis! Bah, ga maar weer even stofzuigen.....

Groetjes Karen
 
Hoi Karen,

Het doet me goed te lezen dat ik niet de enige ben die zich zo voelt.
Ik herken dit, en ook ik zoek na 15 maanden nog steeds naar goed evenwicht.
Helaas ben ik waarschijnlijk te perfectionistisch ingesteld, waardoor ik inderdaad ook het gevoel krijg dat het nooit echt af is qua huishouden.
Ik wou dat ik eens kon denken: laat die was toch staan (maar dan staat ie er waarschijnlijk overmorgen nog....), wat kan mij die afwas schelen, etc etc.
Voor mijn gevoel ben ik pas klaar als de kleine in bed lig, zijn speelgoed in de mand ligt, en ik lekker op de bank kan gaan liggen.
Ik denk trouwens dat heel veel moeders dit zo ervaren, maar niet iedereen komt er voor uit. Ikzelf ken maar weinig moeders waar het een echte puinhoop is, dus zij zullen ook steeds met het huishouden in de weer zijn (of ze hebben een werkster!).
Nou, weer genoeg geklaagd voor vandaag! Zo lekker rozengeur en Wodkalime kijken!

Groetjes 1976

P.s. ik zorg er wel voor dat ik iedere dag zeker een uur met de kleine naar buiten ga hoor, lekker wandelen, fietsen, boodschapjes doen!!
 
Hallo,

Oh wat herkenbaar. Mijn draai in de huishouding heb ik nu gevonden, ik heb vaste dagen ingesteld voor de taken die ik moet doen. Maar vooral in het begin dat ik er alleen voor stond met Daan (nu 4 maanden) was het een uur 2 s'middags dat ik even een uurtje rust voor mezelf had en dat ik even rustig zitten kon.
En het relatieprobleem ken ik ook heel goed, voor Daan geboren was hadden we eigenlijk ook nooit ruzie en nu regelmatig en vooral omdat ik af en toe het gevoel heb dat ik overal alleen voor op draai. Mijn man is geen thuiszitter en stelde aan het begin wel eens voor om op visite te gaan als Daan net een kwartier op bed lag, nou ik ga het jochie niet wakker maken om spontaan even op visite te gaan.En het is ik ook altijd ik ga even.... maar dat even wordt vaak lang. Mijn man is is af en toe een echte flierefluiter maar beseft niet dat ik hele dagen alleen met Daan ben en dat ik ook wel eens de behoefte heb om even alleen weg te gaan of iets vooor mijzelf wil doen.
Maar ik ga vanaf mei 5 avonden in de week 2 uurtjes kantoren schoonmaken en dan ben ik er lekker even uit ik hoop dat de strubbelingen dan ook wat minder worden, doordat mijn man dan ook meer zorg taken krijgt. We zullen zien maar er zullen vast wel betere tijden aanbreken, gelukkig zijn de problemen ook al minder dan als ze geweest zijn.

groetjes Saskia
 
Ik ken het probleem ook heel goed.
Toen Theo 7 weken was ging het echt niet goed tussen mijn man en mij we hadden de hele dag ruzie en dat komt vooral omdat theo toen nog niet door sliep 's nachts en ik ben iemand die alles zelf wil doen dus mijn man had op een gegeven moment zoiets van ja hallo als je alles zelf wil doen dan doe ik het niet meer en ja dan ging ik weer tegen hem tekeer omdat ik alles alleen moest doen, echt heel zielig voor mijn man want hij wilde zo graag zijn best doen, ik denk dat meer moeders het hebben dat je alles wat je kind aan gaat zelf wil doen en als de man iets doet is het vaak niet goed in de ogen van de vrouw.
Toen hebben mijn ouders gezegd van laat theo maar een weekend bij ons komen en dan kunnen jullie even bij komen en dat hebben we gedaan en sinds die tijd gaat het weer heel erg goed, hij is nu 3 maanden en 1 week en hij slaapt 's nachts lekker.
Ik ben alleen migraine patient dus als ik hoofdpijn heb dan kan ik echt niets hebben en dan ga ik samen met theo naar mijn ouders in friesland, ik heb namelijk alleen in het weekend last van migraine, het klinkt raar maar het is zo, want dan komt alles drukte   en stress van de hele week naar boven lijkt het wel, en dan helpt mijn moeder me heel goed en dan blijft mijn man gewoon thuis en dan kan hij ook even lekker slapen en bijkomen en dan kunnen we er samen weer flink tegen aan.

Wat het huishouden betreft soms laat ik gewoon even de boel de boel en ga ik gewoon lekker relaxen en wandelen met theo, moet kunnen toch.
Ik werk samen met mijn man in het familie bedrijf wat mijn vader heeft gestart dus theo ligt lekker op kantoor in de box en zo werk ik en ben ik bij theo tegelijk, ik zou echt niet anders willen nu.

groetjes monique
 
hoi hoi,
het is ook voor mij wel herkenbaar. met name dan het alles opgeruimd willen hebben en pas klaar zijn als die kleine ligt. ik doe het ook het liefst allemaal zelf wel (gaat toch sneller??!!)ik lees jullie verhalen en ondanks dat het allemaal zo herkenbaar is moet ik ook wel lachen. wat zijn we toch een lekker stelletje he, zo met zijn allen!!!ik denk trouwens dat de rol van alle hormonen ook niet moeten worden vergeten!!!(alleen denkt mijn man vaak "die klein is geboren, dus alles is weer normaal")
nou, moeders, alles kom vast weer goed hoor, blijf wel met je partner praten dat is het belangrijkste!!!en als we nu eenmaal beter in ons vel zitten als het huis enigszins aan kant is....dan met dat maar!!
good luck
 
Hoi,

Kan me voorstellen dat je je zo voelt, maar gelukkig is het bij ons niet zo.
In het begin vond ik het ook moeilijk, maar inmiddels kan ik zeggen: die was kan morgen ook nog wel gewassen/ opgevouwen worden, het toilet kan ook nog wel een dagje wachten, dat speelgoed kan ook wel eens in de box blijven liggen  en een keertje brood gaan we ook niet dood van....

Er zijn een aantal dingen die gewoon moeten gebeuren in een huis met dieren en een kindje dat kruipt, zoals stofzuigen en de beestenboel aan kant houden. De kinderkamer blijft hier altijd netjes en schoon  en het bad(je) moet ook fris zijn.

Gelukkig is mijn vriend dan ook nog wel zo dat hij zelf iets oppakt als iets hem irriteert of in de weg ligt en kookt hij regelmatig.

Denk dat je er anders gewoon eens met je vriend/ man over moeten praten. Jullie zijn samen aan het avontuur 'kindje' begonnen en is het dus niet meer dan logisch dat hij ook meehelpt.
Misschien ziet hij sommige dingen niet terwijl hij ze best wel doen (mijn vriend is 'blind' voor het schoonmaken van de badkamer, maar als ik het vraag wil hij het best doen en is het ook hartstikke schoon, al doet hij het misschien anders dan ik).

Voor jezelf is het denk ik wel makkelijker als je de dingen wat losser kunt laten EN wees niet te trots om een beetje hulp aan te nemen (zowel van je vriend/ man als iemand anders die zich aanbiedt om bijv. even op te passen zodat jij een uurtje voor jezelf hebt)

Het is nog weer een heel verhaal geworden, hopelijk heb je er wat aan?

Groetjes,
Marije
 
Hallo Karen,

ik ka me goed voorstellen hoe je je voelt, daar kun je aardig moedeloos van worden. Is het misschien een idee (dat bevalt mij prima) om één keer in de twee weken een hulp te laten komen die doet bij mij even alle grote dingen (stoffen/boel nat afnemen en stofzuigen, badkamer, wc, keuken) zodat ik daar tussen alleen maar hoef bij te houden. Ze kimt maar 2 1/2 uur en dat kost met 25 Euro maar het geeft zoveel rust. En misschien een tip voor de verdeling van de taken, ga eens lekker een dag weg met een vriendin en laat je man de hele dag alleen met Bram, kan hij zien hoe druk het is. Dan is er misschien meer begrip en een opening om over de juiste verdeling te praten.

Kop op!!

Goeten Floor
 

Bedankt voor al jullie reacties! Ik ben blij dat ik niet de enige ben die het zo  ervaard. Ik heb voor mezelf maar een andere planning gemaakt.... Waarom moet ik het hele huis schoon maken als ik ook alle dagen een beetje kan doen?! Daar ben ik deze week mee begonnen en nu mijn doelen kleiner zijn, heb ik ook niet het gevoel dat het niet "af" is. Ik vind het ook belangrijk om lekker met Bram naar buiten te gaan of even te spelen en tuttelen. Hij gaat al 3 dagen naar 't kdv., dus de andere dagen zijn voor hem. Ik merk dat mijn vriend ook iets aktiever wordt nu we het er weer over gehad hebben! Komt vast allemaal goed en die hormonen zijn ellende!!!
Groetjes Karen
 
Terug
Bovenaan