vrije tijd

Ook voor mij heel herkenbaar. Mijn zoontje is nu 17 maanden en wij zijn nog bezig het evenwicht te vinden. Ik had heel lang het idee dat ik het allemaal moest doen omdat ik niet fulltime werk en mijn man wel. Hij had dan in het weekend meer recht op ontspanning dan ik vond ik. Maar inmiddels ben ik van mening dat dat onzin is. Zoals iemand hierboven al opmerkte, je begint samen aan het avontuur met een kind en dat betekent ook echt samen. Dus ook hij in het weekend gewoon aan de bak en probeer afspraken te maken zodat je ieder in het weekend ook wat tijd voor jezelf hebt. Wij hebben bijvoorbeeld de afspraak dat we om de beurt op zondag mogen uitslapen tot 10 uur. De een gaat dan met de kleine naar beneden en de ander mag tot 10 uur op bed blijven. En of dat nu betekent dat je in bed de krant leest, tv kijkt of lekker even verder slaapt dat maakt niet uit. Als we op zondag vroeg weg gaan omdat we ergens heen moeten dan schuift de uitslaapbeurt gewoon door. Ik merk zelf ook dat als je parttime werkt het juist erg zwaar is. Je moet constant schakelen tussen werk, moeder zijn en huisvrouw zijn. Op je werk doe je je best om zoveer mogelijk te doen in minder tijd en thuis doe je je best om alle achterstanden weg te werken en ook nog die leuke moeder te zijn. Dat is gewoon erg zwaar soms.
 
Terug
Bovenaan