Vrijen en (1e trimester) zwanger.

Hi,

Hoe voelden jullie tijdens jullie eerste trimester qua seks? Hadden jullie veel zin, hetzelfde of helemaal niet?
En voelde het ook even prettig voor jullie of niet?
 
Is heel persoonlijk natuurlijk en er bestaat geen goed of fout. Ikzelf had 0,0 zin zo'n beetje, erg misselijk en extreem vermoeid doet dat met je libido... of met mijn libido in ieder geval. :) Nu 14wk en het gaat allemaal wat beter gelukkig, dat merk ik ook mbt libido ? van mijn 1e zwangerschap weet ik nog dat ik het 2e trimester juist extreem veel zin had, wel gezellig als dat nu weer zo is haha
 
@KB

Haha ik lees indd dat 2e trimester het echt omhoog kan. Ik voel me nu ook inderdaad te moe en te misselijk. En is mijn eerste zwangerschap dus vind het nogal raar. Moet even nog aan de gedachte wennen dat het kan, en dat er niets verkeerd zal gaan met je kindje.

Maar hoop inderdaad dat ik mij 2e trimester beter voel want nu is de zin niet eens 0,0 .. het is - 399392 ?
 
Ik heb 2 dochters, bij beide zwangerschappen was m'n libido 0.0, 9 maanden lang! Het ging gewoon niet en voelde nooit echt fijn.

Direct na de bevalling had ik m'n libido altijd weer binnen een week terug, echt gek. En oneerlijk, want de eerste weken na de bevalling was vrijen echt onmogelijk dus toen moest ik nog even geduld hebben.

Ik denk dat het bij iedereen anders is, je hoort idd vaak dat het libido juist omhoog gaat tijdens de zwangerschap maar dat heb ik nooit gehad helaas.
 
Hier idd een ander verhaal, gewoon mijn eigen libido behouden, even door een blaasontsteking minder maar goed dat zou het ook zijn buiten mijn zwangerschap om in die situatie dus er hoeft niks te veranderen. Nu 37+4 en nog steeds een 'goed' libido als in wat ik altijd gewend was, zo'n 3 a 4x per week, maar ook dat is natuurlijk al zo persoonlijk van wat je beginpunt is. Luister vooral gewoon naar je eigen lijf en wat fijn voelt.
 
Ik heb wel libido maar elke keer als ik seks heb gehad heb ik zo veel bekkenklachten, zelfs als ik als een zeester op m'n zij blijf liggen. En als ik een orgasme heb trekt mn baarmoeder en mn bekkenbodem in een soort spasme, dan weet ik helemaal niet meer waar ik het moet zoeken. Mn bekkenklachten overdag vallen mee, maar dit is zo jammer. Bekkenfysio geeft aan dat dit waarschijnlijk niet weggaat deze zwangerschap. Ook heel sneu voor mn vriend. Dit is trouwens einde van het 1e trimester ontstaan. 
We hebben nu dan wel af en toe seks, maar dan heb ik voor mezelf een soort "kosten-baten" analyse gemaakt en vind ik vrijen en intimiteit gewoon even belangrijker dan pijn achteraf. Mn vriend vind dat dan weer heel moeilijk want hij wil niet dat ik pijn heb. 
 
Nul komma nul libido. Bij mijn eerste zwangerschap en nu weer. Bij mijn eerste zwangerschap had ik ook een complicatie waardoor ik vanaf 17 weken niet meer mocht. Dat zit me nu ook een beetje dwars, ben nu 14 weken en het kan nu weer een rol spelen maar dat weten we nog niet. Orgasmes doen ook pijn en daarna blijft het kramperige gevoel een tijdje hangen. 

In elk geval hebben wij tijdens de zwangerschap geen seks, want mijn man vind het ook maar raar. traditionele seks dan. Er wordt genoeg geknuffeld en andere zaken. 
 
[quote quote=10494331]Hier idd een ander verhaal, gewoon mijn eigen libido behouden, even door een blaasontsteking minder maar goed dat zou het ook zijn buiten mijn zwangerschap om in die situatie dus er hoeft niks te veranderen. Nu 37+4 en nog steeds een 'goed' libido als in wat ik altijd gewend was, zo'n 3 a 4x per week, maar ook dat is natuurlijk al zo persoonlijk van wat je beginpunt is. Luister vooral gewoon naar je eigen lijf en wat fijn voelt.[/quote]@Dikkertjedap!
Wel super fijn! Vind je het nog fijn ook met een buikje in de weg of stoort dat je niet?k
 
Terug
Bovenaan