vrijgezellenfeest baby mee?

A.s zaterdag heb ik een vrijgezellenfeestje van mn schoonzus. Nu ben ik drie weken geleden bevallen en wil ik graag dat mn zoontje meegaat. Mn schoonzus en nog twee anderen zijn zwanger dus een zuipfestijn zal het niet worden..we gaan ergens lunchen daarna varen en ergens dineren..

Sommigen zijn het er niet mee eens dat mn zoontje van 3 wk met mij meegaat. Dit omdat het niet hoord op een vrijgezellenfeestje en erg lastig is.
sommige boden zelfs aan een oppas te regelen.

Ik zie het probleem niet echt...of ben ik nou egoïstisch?

Persoonlijk zou ik het ook niet fijn vinden als er een kleine baby mee zou gaan. De wandelwagen is niet praktisch als je ergens wil gaan eten en op een boot zou ik het al helemaal niet doen. Daarnaast zit je toch te kijken met voedingen, verschonen enz. Wat als hij die dag niet in zijn hum is en veel huilt? Je kunt niet even van een boot af en naar huis gaan. Dus ik snap wel dat daar mensen niet heel blij mee zijn.

Ik snap de reactie van de anderen wel enigszins. Ik denk dat ik hetzelfde zou reageren. Met 2 uitgebreide eetmomenten is het, lijkt mij, niet echt handig om je kleine man mee te nemen. De aandacht zal waarschijnlijk veel naar hem uitgaan door voeden, slapen, huilen etc en jij bent er druk mee in plaats van genieten van een gezellig feest. Ook varen met zo`n kleintje lijkt me niet zo`n goed plan.
Als je de periode dat je zonder je zoontje bent te lang vindt, kun je er misschien voor kiezen om een gedeelte van de dag mee te gaan ipv hem mee te nemen. Is er een papa in beeld die voor hem kan zorgen zodat jij lekker even een momentje voor jezelf hebt met andere dames?

Hij zit dan in een draagdoek..ik geef borstvoeding op verzoek..kan om de 2 uur zijn maar ook om 4 uur..kolven lukt niet..Het is een grote elektrische boot die we zelf besturen..ook zijn we niet ver van huis..als het niet gaat ben ik zo terug..
Tussen de voedingen door zal ik vast wel kunnen genieten toch..

Ik ben morgen 6 weken geleden bevallen... zelf heb ik Dani meegenomen naar ons familieetentje afgelopen zaterdag, nu is ons meisje enorm relaxed en ik geef geen borstvoeding meer maar fles...ik zeg heel eerlijk ik was kapot die avond! Maar ook hormonaal gezien is het gewoon niet te doen nog je hebt eigenlijk geen moer zin in mensen tenminste ik niet!
Dus als ik jou was ging ik niet mee feesten omdat je zegt dat jij niet kan kolven is dat de beste oplossing...
Natuurlijk moet je het lekker zelf weten ik ben dan wel nieuwschierig hoe jij je voelt na zo'n intensieve dag :)

Succes!

Groetjes

Hoi annemarie..
Met pasen zijn we de hele dag bij familie geweest..ging ook goed..En ik heb nog twee Kids van 5 en 2..drukte ben ik wel gewend..Het is ook niet echt feesten meer gezellig kletsen..

Ach ik zie het zaterdag wel..jammer dat niemand mijn mening deelt..:(

Buiten het praktische om, wat tuinier al zegt, de aandacht zal constant naar je zoontje uitgaan. Denk dat dat de meeste minder leuk zullen vinden. Het draait tenslotte om je schoonzus en haar vrijgezellenfeestje.

Terug
Bovenaan