Vroeg naar bed?

Dag dames,

Ik was eigenlijk benieuwd of jullie ukkies ook nog van die slaapkoppies zijn of krijg je ze het bed niet meer in?
Twan is namelijk altijd al een slaapkop geweest maar sinds hij goed verkouden is geweest is, wil meneer soms al om 5 uur naar bed. Is dan ook niet meer voor z'n laatste pap uit bed te krijgen..... dit doen we dan ook niet meer (supersjago dan).
Nu slaapt hij vaak van 17.30 tot soms (als ik vrij ben) 9.00 uur.
De slaapjes overdag zijn wel iets minder lang nu, soms ligt ie ook gerust een half uur in bed te keten met z'n muis en speen...en valt dan ineens in slaap....pfff en mama gaat dan ook maar even op de bank...dag schema!
Is dit weer zo'n regelperiode?

Groetjes Kimm
 
Slapen... Het is hier ook telkens anders!! Helaas slaapt Jasmijn niet tot 9 uur uit!! Jasmijn gaat rond kwart voor 7 te bed, dan slaapt ze tot half 5/5 uur. Dan krijgt ze een melkfles en slaapt dan tot 7 uur. Dit is het ideale scenario hoor, gebeurd niet alle nachten zo.. Dan slaapt madam nog van 10 tot vaak 12 uur en smiddags krijg ik haar niet meer in bed, ook al is ze kapot! Als we in de auto zitten vakt ze wel in slaap, maar ze is alleen maar aan het keten in bed. Ze kan sinds kort staan dus gaat het hele bedje rond.. Wat betekent dat ik voor elk slaapje wel zo'm 15 keer naar boven kan om haar neer te leggen.. Vermoeiend!

Ik wil ook zo'n lekkere slaper als Twan! Hbahahaha
 
Hoe oud zijn jullie kindjes dan? Onze Caro (ruim 10 maanden) gaat op de dagen dat ze thuis is (ze gaat 3 dagen per week naar het KDV) zowel 's morgens als 's middags nog een poos naar bed en de keren dat ze NIET slaapt zijn tot nu toe op de vingers van één hand te tellen.
Afgelopen donderdag maakte ze het heeeeel bont: 's morgens sliep ze van 09.00-11.30 en 's middags van 14.00-16.15 geslapen.
Normaal gesproken gaat ze tegenwoordig tussen 19.00 en 19.30 naar bed en is dan ergens tussen 06.00 en 07.00 wakker.
Mij hoor je niet klagen ;-)
O ja, vannacht is ze voor het eerst uit logeren geweest en ook dat ging PRIMA! Ben zo trots op d'r...
 
Twan is nu 10 mnd en 1 week. Het is begonnen sinds hij verkouden is geweest. Tandjes zijn nu ook aan het rommelen.
Hij is gewoon de laatste tijd om 17.00 echt helemaal stuk...als hij dan terugkomt v kdv/oppas is het eigenlijk direct naar bed.
Vandaag is het zaterdag maar meneer om 17.45 uur naar bed gedaan ...(dikke wallen, huilen).terwijl hij vanmiddag ook nog geslapen heeft.
Voor dat ie ziek werdt kreeg hij nog z'n laatst pap om 19.30...hoef ik hem nu niet meer voor uit bed te halen....hahah, dan is het echt een duiveltje zo kwaad! Wel is meneer supervrolijk als hij s'ochtends wakker wordt, dus dat scheelt weer ;)

Leuk toch C1! Geeft toch meer vertrouwen als ze de volgende keer weer gaan logeren vind ik!
 
hallo,
Job is nu 10maanden. Hij slaapt al vanaf 5maanden van 19:00 tot 7. en ook over dag heb ik vaste tijden met hem. Het lijkt mij best wel vermoeiend, wisselende tijden. maar dat is persoonlijk. Ik heb er natuurlijk wel hard voor moeten werken. Ik heb het schema vanaf de geboorte gebruikt, uit het boek "de tevreden baby". misschien een tip:D Dit schema kun je ook weer aanhouden/inbrengen na een verkoudheid, dan is hij snel weer on track;)
succ
 
Hmm.... Hard werken voor een schema doen we niet en vind ik ook in ons geval niet nodig. De slaaptijden zijn redelijk vast: 's nachts van 18/19 uur tot 630 inde morgen. Dit ging bij ons gelukkig vanzelf, al een hele tijd. De dutjes zijn meestal rond 10 en 14 uur hoewel hij daar wat mee rommelt en langzaam naar 1 dutje lijkt te gaan. We zijn net van de avondvoeding af.
We proberen het steeds vroeger op bed leggen te voorkomen zodat zijn dagritme niet teveel verschuift. We proberen hem niet voor 18u op bed te leggen. We hebben hem toen hij van 3 naar 2 dutjes ging we soms even om 17u laten slapen, dan eten, evt even spelen, en dan naar bed om "echt" te slapen.
(hij is van 30-12)
 
Hier ook rommelige slaaptijden soms.
Van de week aardig ziek geweest en mocht ff geen melk ivm spugen.
Nu dus gelijk de avondfles eraf gelaten.
Gaat nu om half 8 naar bed. Maar hij wil eigenlijk eerder. Ben bang dat hij dan vroeger wakker wordt. Hoelaat hij wakker wordt verschilt elke week zowat de laatste 3 weken. Soms 7 uur soms 8 uur.
Overdag nu vast ritme (probeer ik) om 10 en 15.00 naar bed.
Was voor heen 9.30 en 13.00 en 17.30
Ik moet hem flink entertainen tot 15.00 maar als ik hem eerder doe slaapt hij vaak maar een half uur.

Op de creche slaapt hij vaak 2 x 3 kwartier en thuis 2 x een uur of 1 x 2 uur en 1 x een uur zoiets.

Hij;s is nu bijna 11 mnd (3-1)
 
Terug
Bovenaan