Vroeg wakker

<p>Onze oudste is/was echt een schone slaapster, elke dag rond 0730 wakker.</p><p>Onze jongste van 1,5 is een ander verhaal, hij gaat rond 1915 naar bed en wordt vaak rond 0530 al huilend wakker, sindsdien een ruis apparaat gekocht, kamer verduistert en daarna ging het een dag of 4 goed (0700 wakker), maar na deze dagen zie je het elke dag weer terug bij af gaan (dagelijks 10 minuten) eerder wakker dan de dag ervoor.</p><p>We hebben de Jo Frost methode geprobeerd, maar na een half uur huilt die nog. We zijn eigenlijk ten einde raad, zoveel adviezen gevolgd maar niets lijkt te helpen.</p><p>Iemand de gouden tip?</p>

Wij hebben een tijdje geleden een slaaptrainer gekocht voor onze zoon van ruim 1.5 en dat werkt hier echt boven verwachting goed. Waar hij eerder begon te huilen als we hem erop wezen dat het nog te vroeg is, hoeven we hem nu alleen op de slaaptrainer te wijzen en dan zegt hij: konijn slapen en blijft hij rustig in bed liggen. 
Misschien dat dit bij jullie ook een oplossing kan zijn?

Ik ben bang dat je er weinig aan doet, alleen proberen je kindje bijvoorbeeld niet voor 6.30 uit bed te halen..

Niet alle kindjes hebben evenveel slaap nodig helaas en langer slapen kun je niet afdwingen.

Mijn 2 meiden zijn 3.5 en 21 maanden oud. De oudste slaapt van 19.30-6.00/6.30, soms een uitschieter naar 7.00.
De jongste slaapt in de middag van 13.00-14.30 max maar krijg ik tegenwoordig niet eerder dan 21.00 slapend en om 6.30 is ze ook wakker. Elke middag gaan we naar de speeltuin ofzo rn maken we haar moe, maar ze is gewoon écht niet eerder moe dan 21.00, wat ik ook probeer. Ik heb geen zin om het middagslaapje al te skippen met 21 maanden, maar blijkbaar heeft ze gewoon heel weinig slaap nodig!

Mijn kids zijn na een nacht van 10 uur gewoon uitgeslapen en jouw jongste ook denk ik ;) Daar doe je weinig aan, idd misschien een slaaptrainer kopen en afspreken met jezelf dat je niet eerder dan 6.30 naar beneden gaat, dat doe ik hier ook.
Vanochtend om 5.00 schreeuwde de oudste dat ze een snotje had en toen was iederen wakker en niemand heeft meer geslapen. Best irritant, maarja.. wat doe je eraan ;)

Hier ook een extreem vroege vogel (tussen 5.00-6.00) van 1.5jaar. Bij ons werkt helaas niks. Hebben hoop dat het de welbekende 18 maanden slaapregressie fase is en het vanzelf weer over zal gaan??

Mijn oudst was ook hele poos om 6 uur helenaal wakker. Heb hem toen savonds later naar bed gedaan. Ipv 1900 om 1930 en dat heeft gewerkt 1 jaar lang. Toen kwam die pas om half 8. Nu is ie ruim 2 geweest en komt ie rond half 7 7 uur maar dat is niet zo erg. Over paar maanden moet ie na peuterspeelzaal en dan moet hij rond die tijd uit bed dus kan die vast wennen

Hier ook de slaaptrainer met konijntje voor onze peuter die al bijna z'n hele leven tussen 5-6 wakker is. Helaas niks aan te doen.. de slaap trainer staat op half 7 dus hij blijft braaf in bed (maar hij is nu ruim 2!). Voorheen namen we hem bij ons in bed met een flesje melk en wij een kopje koffie en gingen we boekjes lezen, puur om nog even zelf te chillen. Nu laten we hem dus in bed, hij maakt wel veel herrie omdat hij gewoon echt wakker en actief is, maar speelt met z'n knuffels of een boekje. Om half 7 schiet het konijntje op wakker en dan mag het hele huis horen KONIJNTJE WAKKERRRR! Naja we lachen er maar een beetje om, gaan zelf vroeg maar bed en het is hier in elk geval helaas zoals het is.

Onze dame is 1 en vrijwel altijd 5/5:30 wakker. 
Mijn tip wil je denk ik niet horen, maar wij zijn het gaan accepteren. Ze slaapt gewoon niet meer dan 10 uur snachts. Wij staan dus gewoon met haar heel vroeg op. Ik geef de fles (die krijgt zij nog) bij ons in bed terwijl man doucht. Even wakker worden want ik ben echt geen ochtendmens. Daarna kleed ik haar aan en ga ik zelf even douchen. 7 uur/ half 8 is het ontbijt. 
Ze gaat rond 19 a 19.30 slapen. 
Ik heb wel eens gedacht, wat als ik nou a la zomer/wintertijd alles een uurtje later opschuif? Maar een bedtijd van 19.30 vind ik heel fijn bij ons werk- en eetritme passen. Het blijft toch maar 10 uur, dus ik lever of een stukje avond, of een stukje ochtend in. Wij gaan wel al om 21.30 naar bed. Want ze slaapt lang niet altijd door ook.

Lewis ja hier dus hetzelfde, uit ervaring weet ik dat het opschuiven van de avond tijd (idd rond het verzetten van de klok) 2 nachten geluk geeft en hij vervolgens weer terug gaat naar vroeg wakker. Dus dan toch maar weer 19.30 naar bed omdat hij anders te moe is. Hier ook standaard 21.30 bedtijd voor ons. Nu met nr 2 erbij is het nog pittiger, omdat die rond 4/5u voor een voeding komt en dan dus soms daarna weinig meer geslapen wordt. ?

Terug
Bovenaan