Vroeg wakker

Dat had ons dochtertje ook heel lang. Altijd rond 5.00 wakker, dat brak op gegeven moment echt op. Niets leek echt te helpen. En toen opeens begon ze steeds later wakker te worden. Nu is ze 1,5 jaar en wordt ze sinds een maand of 4 rond 6.30/7.30 wakker. Wat een verademing! Ik heb dus geen tip oid, niets leek echt te helpen. Maar het is ongetwijfeld een fase en zal vanzelf beter gaan. Tot die tijd succes!

Onze dochter sliep altijd met witte ruis. Als jonge baby werd ze van elk geluidje wakker en ze had veel hulp nodig om in slaap te vallen. Later werd het gewennig en was het te stil als ie niet aan stond. Maar ze kon inmiddels goed verder slapen als ze even wakker was zonder dat er iets bijzonders was. Als er wel wat is dan helpt de witte ruis natuurlijk sowieso niet. Op de opvang sliep ze ook prima zonder witte ruis. 
Dus toen ze 11 maanden was, tijdens een weekend logeren bij oma, heb ik haar steeds op bed gelegd zonder witte ruis. Andere omgeving, geen asociatie. Eenmaal thuis heb ik m uit gelaten. Ze slaapt tegenwoordig niet anders dan met de witte ruis. 
Het ligt een beetje aan de oorzaak van het niet kunnen inslapen of verder slapen dus.

Het maakt in elk geval geen enkel verschil met hoe laar ze in de ochtend wakker is. Met witte ruis ook mega vroeg. Zonder ook.

Witte ruis werkt hier ook met een lichte slaper, zodat haar grote broer haar niet steeds wakker maakt. Voor uitslapen vrees ik van niet.. de sleep trainer die we hebben is deze: https://www.bol.com/nl/p/kidsleep-classic-slaaptrainer-wit/9200000057464022?referrer=socialshare_pdp_androidapp

Terug
Bovenaan