Vroeg wakker

Wat ook echt kan helpen is om hem juist eerder naar bed te doen s avonds. Dus 18.30u-19.00u. Klinkt misschien gek maar dat werkt in ons geval! Half uur eerder naar bed betekent later wakker ?
Ah en die knuffel niet afpakken hoor! 
 
Als ik dit lees wat slapen jullie kindjes weinig mijn dochter van ruim 3 doet nog 2 of 3 keer een middag dutje in de week van max 2.5 uur en gaat dan wel pas om 8 naar bed rest van de week om 7 uur gaat om 5 uur sochtends een half uurtje spelen in bed en slaapt dan door 8.30/ 9.00
 
Thanks voor de tips, uiteraard ieder zijn eigen "opvoedstijl", wat betreft zijn knuffel afpakken klinkt heel cru, maar dit heeft na 2 keer succes gehad bij z'n zus, vandaar dat we het ook bij hem hebben geprobeerd.
De kleine man heeft sinds vandaag een oorontsteking te pakken, dus dat wordt veel knuffelen en er voor hem zijn. We gaan zien hoe het zich ontwikkelt :).
 
Misschien goed om je te realiseren dat een knuffel voor een kind het object is dat een plaatsvervanger is voor mama of papa. Google maar eens op transitional object. Dat afpakken geeft stress en angst, uiteraard helpt angst heel goed om gedrag van je kind te veranderen, maar is niet een opvoedstijl die je wil kan ik me voorstellen. Verder ben ik verre van perfect als ouder en herken wel dat je mega gefrustreerd raakt elke keer (ik heb al 3 jaar een kind dat tussen half 6 en 6 uur wakker is) , maar wilde je deze info wel meegeven voor in je achterhoofd, knuffel is meer dan alleen een knuffel voor een kleintje.
 
Terug
Bovenaan