vroeg wakker

Hallo,

Ik hoop dat iemand tips voor ons heeft om ervoor te zorgen dat onze dochter van ruim 2 jaar s'ochtends wat langer slaapt of in haar kamer blijft...ze was namelijk iedere ochtend om 6 uur wakker, nu ruim een week om half 6 en vanochtend was het al 5 uur. Ze is klaarwakker en wil : uit ! Ikke wakker ! Ik vrees dat er geen tips zijn ( en ik moet blij zijn dat ze regelmatig de nachten doorslaapt), maar mijn hoop is toch op de juiste tip gevestigd...
 
hoi hoi

even een vraagje slaapt je dochter nog s'middags? als dit zo is kun je proberen het middagdutje te verkorten of zelf helemaal weg te laten. kijk ook eens hoe laat ze s'avonds naar bed gaat je kan haar dan bijvoorbeeld een half uurtje langer op houden. als dit allemaal niet werkt he je net als ik een ochtend kindje. ook zij is tussen 5 en half zes klaar wakker. wat ik ook probeer niets helpt. zelfs met oud en nieuw was ze op nieuwjaars dag om half zeven wakker. terwijl ze niet wilde gaan slapen voor 1 uur s'nachts. ik zelf ben meer een avond mens en vind het dus ook heel moeilijk om er zo vroeg uit te komen mijn man is echter ook een ochtend mens en is dan ook net als mijn dochtertje al vroeg uit de veren. ik hoop dat je hier iets aan hebt.veel succes

groetjes laura
 
Hoi Laura,

Bedankt voor je reactie, het helpt al dat er meer zijn met dit probleem Het later naar bed gaan helpt niet, zijn we al achter gekomen. En s'middags slaapt ze wisselend, soms wel, soms niet, en het scheelt niet in langer uitslapen. Maar misschien moeten we doorzetten door haar overdag niet te laten slapen meer, maar ik merk dat dat toch ook wel even lekker is en ik het gevoel heb dat het toch niet uitmaakt dat ze dan langer slaapt. Ik ben wel benieuwd hoe lang dit gaat duren ? Ik bedacht vandaag dat het met de zomertijd misschien weer beter gaat ? Ik ben zelf wel een ochtendmens en mijn man een avondmens, maar ik vind het zo ongezellig worden door steeds zo vroeg naar bed te gaan.

Groetjes Jacqueline
 
Hoi Jacqueline,

's Avonds later naar bed gaan helpt wel, maar het een een wat langduriger proces dan een keertje met Oud en Nieuw en dan nog eens een keertje. Als je het wilt doen (heb ik bij beide kinderen gedaan), dan moet je dat ook consistent een week, of langer doorvoeren en dan eens kijken hoe het gaat. Er is geen kind dat gedurende lange tijd 's avonds om 21.00 uur naar bed gaat en dan nog om 5.00 uur 's ochtends weer klaarwakker is.
Heel veel vrienden van me willen dat hun kind
1. om 19.00 uur naar bed gaat
2. na 8.00 opstaat
Dat gaat niet samen. Probeer het eens, maar dan wat langer. Incidentjes hebben geen invloed op uitslapen: wij waren na Oud en Nieuw zelf ook om 9.00 uur klaarwakker ondanks het feit dat we om 5.00 uur in bed lagen.

Succes,
Michelle.
 
Hoi,
Mijn ervaring is toch ook weer anders. Wij hebben 3 kinderen en alle 3 zijn ze stuk voor stuk iedere ochtend om half 6 wakker. Wij hebben inmiddels alles al geprobeert, van later opblijven (wel 3 maanden lang), niet slapen overdags (zijn alledrie van de dag slaap af sinds ze 1 jr oud zijn) en zelfs het feit dat ze alledrie 's nachts een "wakker" uur hebben maakt geen verschil.
De enige oplossing waar ik je mee kan helpen is dat ik mijn 2 oudste geleerd heb om in hun kamer te blijven tot ik ze kom halen. Ze mogen wel gaan lezen of zachtjes spelen maar niet van hun kamer af (alleen om te plassen). Dit is voor de jongste nog een beetje te moeilijk, die is 19 mnd, dus die zet ik vaak bij een van de andere in de kamer. Zo kan ik vaak nog een uur blijven liggen (niet echt meer slapen) en de regel is ook dat we niet naar beneden gaan voor 6.45 uur.
Er zijn ook speciale wekkers met een rood en een groen lampje te koop die je kan zetten voor je kind. Rood betekent in bed of op je kamer blijven en groen, nou ja dat wijst zich vanzelf.
Ze gaan nu bij ons wel op tijd naar bed omdat ik anders helemaal geen eigen tijd meer overhou. De jongste 2 (19mnd en bijna 3) om 19.00 en de oudste (bijna 4)om 19.30. Anders is er geen volhouden aan.
Succes Lin
 
Hallo,
Mijn zoontje is nu 4 maar die was vanaf dat hij 5 maanden oud was standaard om 5 uur of half 6 's ochtends wakker. En net als bij Linda helpt hier niks tegen. Als ik hem later naar bed deed werd hij even vroeg wakker en was dan ook nog eens hartstikke chagerijnig erbij. Dus dat was geen optie.
Ik heb uiteindelijk een slot op zijn kamerdeur gedaan, want luisteren kon hij ook niet en hij ging rustig om 5 uur 's nachts naar beneden. Dit hebben we een half jaar volgehouden. Nu is sinds een aantal maanden het op slot doen niet meer nodig en blijft hij meestal op de kamer tot mijn man opstaat (6 uur 's ochtends). In het weekeind mag hij om 7 uur van zijn kamer af. Langer is echt onhoudbaar.
Succes.
 
PS: mijn zoontje gaat nu naar de kleuterschool, dus meestal wordt hij nu standaard om 6 uur wakker. Da's wel een verbetering t.o.v. 5 uur of half 6. Maar het is net als ik een ochtendmensje. Dus daar helpt echt niks tegen.
 
hoi ik lees je verhaal
en afgezien van het middag dutje eraf laten kun je miss ook sávonds voordat je zelf gaat slapen iets leuks neer zetten op de kamer van je kindje zodat als ze wakker wordt vroeg in de ochtend het ziet staan en even lekker een uurtje haarzelf vermaakt op haar eigen kamertje zodat je zelf nog even kunt doorslapen.
miss een theepotje met wat kopjes en schoteltjes op haar tafeltje (als ze die heeft) of zoiets dergelijks
miss wil dat helpen.
ik heb er zelf nog geen problemen mee gehad ons zoontje is nu 2 jr en 1mnd en slaapt altijd geweldig vanaf baby af aan gelukkig.
maar het schoot me te binnen
succes miss help het
groetjes D
 
Terug
Bovenaan