vroeg wakker

ps wij hebben zelf een traphekje voor zijn kamertje geplaatst zodat hij lekker op zijn eigen kamertje kan spelen als ik even iets moet doen dus hij kan ook nog niet naar onze kamer komen
wel handig (tot nu toe)
groetjes
 
Wij hebben een digitale wekker gekocht, want onze zoon was ook altijd een vroege vogel. Hij wist heel goed wanneer het zeven uur was, hebben dan ook de wekker af laten gaan en dat werkt prima!
Had er ook weinig vertrouwen in, maar het is reuze meegevallen.

Wie weet ook een tip voor jullie
(en bij kijkshop heb je die wekkers al vanaf 5 euro, dus voor het geld hoef je het dan eigenlijk niet te laten)

groetjes Mosy
 
Wat een reacties, hier heb ik wel wat aan denk ik, ik heb wel bedacht om een wekker te gaan proberen en dan een digitale omdat wij die ook hebben en dat vindt dochterlief wel interessant. Wij hebben wel al de deurkruk omhoog gedaan zodat ze niet uit haar kamer kan,maar ze krijst de hele boel bij elkaar, dus dat is ook geen pretje. Ik heb wel het gevoel dat als ze ouder is, het wel iets beter zal gaan. En als ik lees dat er meerdere kinderen zo vroeg wakker zijn, dan heb ik ook niet het gevoel dat ik iets niet goed doe ofzo. We moeten het maar accepteren en zelf ook op tijd naar bed gaan. Dank in ieder geval voor alle tips en ik ben al blij met 6.00 wakker zijn merk ik....
groetjes Jacqueline
 
Hoi,

Ik heb 3 kinderen (5 jaar, bijna 4 jaar en bijna 1 jaar) de vierde is op komst. Alle 3 de kinderen gaan om 19.00 uur naar bed en uiterlijk 19.30 uur is alles stil. Alle 3 de kinderen zijn rond 7.00 uur of later weer wakker. Ideaal dus. Mijn tip voor iedereen. Zorg dat je kinderen genoeg calorieeen binnen hebben om een lange nacht door te kunnen komen. Overdag wat minder snoepen en 's avond een goed bord groente. En een lekker toetje. Met een lekker buikje rond slapen ze goed en lang. Voor de hele kleintjes gewoon lekker een warme fles pap wat later op de avond, dit heb ik gedaan tot een maand of 9 en daarna ging de jongste gewoon ook om 19.00 uur naar bed. voor de 2 oudste heb ik een wekkertje gekocht omdat ze allebei naar school gaan. Om 7.00 uur staat de wekker. Als ze eerder wakker worden blijven ze in hun bed met een boekje en wachtte netjes op hun wekkertje ('t heb wel wat moeite gekost voor ik ze zover heb gekregen maar blijven volhouden en blijven herhalen is de beste tip). Als de jongste voor 6.00 uur wakker is krijgt hij een lekker warm flesje melk en weer vertrokken is hij. En het aller belangrijkste, zorg dat de kids overdag lekker hun energie kwijt kunnen. Een lekkere lange wandeling doet echt wonderen, probeer het maar eens, je zal zien dat het echt werkt. Kinderen kosten nou eenmaal veel energie, maar al die energie die je erin stopt wordt zeker beloond met een stukje rust voor jezelf, want dit heb je ook nodig. En als jezelf goed tot je rust kan komen dan voelen de kids dat ook en zullen ook een stuk rustiger zijn.

Groetjes jolanda
 
Ik denk dat het ook heel erg aan het kind zelf ligt.
mijn zoon van 2 1/5 slaapt onrege;matig vanaf de eerste dag en is vroeg wakker. we nemen hem dan tussen ons in en dan slaapt hij verder totdat wij er uit moeten. mijn dochter van bijna 1 jaar.. slaapt al vanaf de geboorte heel erg goed. nu 0m 18.15 erin.. tussen 06.00 uur en 07.00 wakker. dan krijgt ze een papfles en slaapt dan weer door. in het weekend vaak tot 09.00 uur.
qua kakarter zijn het ook 2 totaal verschillende kinderen. de oudste loopt elke dag bij goed weer lang buiten en eet redelijk goed voor een peuter, maar het slapen heeft er geen effect op. het zit gewoon in hem dat eerder wakker worden. we hebben het maar geaccepteerd en zo gaat het prima. succes gr. mariette
 
Ik denk ook dat het in Lisa zit hoor, want ze heeft het al vanaf het begin, pap 's avonds wil ze van baby af aan al niet : ze krijgt een toetje en warme melk later, maar ze blijft vroeg wakker. De hele dag rondrennen buiten helpt ook niet, ze gaat vanaf drie maanden ook drie dagen naar de creche ( ieder kind , tenminste als ik zo om me heen luister, is erg moe na de creche : Lisa niet ).Ook niet als ze dus zo vroeg wakker is. We zwemmen iedere woensdag : bijna alle kindertjes van de les slapen daarna : Lisa niet.. Ik sprak wel laatst iemand die zei dat ik mijn dochter maar moest trainen om langer te slapen...toen twijfelde ik weer even aan mezelf : doe ik iets niet goed, maar volgens mij is Lisa niet te trainen, behalve straks met een wekker, maar ik denk dat ze daar ongeveer drie jaar voor moet zijn ? Klopt dat of heeft iemand ervaring met jonger dan drie jaar en een wekker ?
 
Terug
Bovenaan