VROEG WAKKER

A

Anoniem

Guest
Ik weet ff niet meer wat ik moet doen.

Zifjon slaapt heel licht en wordt snachts en laat in de avond vaak huilend wakker.
Ik ga er niet naar toe omdat het wel weer vanzelf overgaat maar hij slaapt dus super licht d elaatste dagen. Ook is hij al d ehele week tussen 5:00 en 06:00 wakker en dat sloopt mij. Normaal is hij tussen 07:00-07:30 wakker. Later naar bed doen heeft geen zin dat trekt hij niet. Ik weet niet hoe dit komt en ook niet wat ik er aan kan doen. Hij is echt overdag super sacherijnig en zodra ik hem uit zijn bedje haal als ik hem hoor schreeuwen en doen begint hij heel hard te huilen/schreeuwen. Ik weet niet goed waar ik dan nog goed aan doe. In bed huilen en erbuiten ook. Pas als ik super snel zijn pap erin heb gelepeld is het iets beter. Hij gaat tussen 18:30-19:00 naar bed en is dan ook echt bekaf maar tja goed doorslapen is er nu dus niet meer bij hebben jullie dit ook. Het is wel gekomen nadat hij zo erg ziek is geweest.

gr van Mariska en Zifjon 13 maanden

Hoi,

Balen is dat als ze zo vroeg wakker zijn he ! Meestal is het een fase, en gaat het wel weer over, maar ja, daar hebbie nu zo weinig aan he.
Ik weet helaas geen oplossing, gelukkig gaat binnenkort de klok een uur vooruit, dat scheelt weer iets , beter als dat de klok achteruit gaat, dan word hij nog vroeger wakker.
Vind het altijd maar lastig gedoe met die klok...vooral met kids.

Groetjes Bianca

Hoi,

Myrthe is de afgelopen dagen al voor 7.00u wakker. Weliswaar redelijk gezellig, maar toch. En gister was ze chagerijnig en na dr fles weer direct dr bedje in gegaan.
Vandaag moest ze er vroeg uit (op naar kdv) maar toen heb ik haar om 8.00u wakker moeten maken!
Als ze nou uitslaapt als mama dat ook kan, grrrr
Nou ligt ik ziek thuis, dus ik kan nog wel even een tukkie doen, maar ik snap je frustratie.
Als hij chagerijnig wakker wordt, geef hem zijn pap en breng hem weer naar bed. Doe ik ook altijd als Myrthe chagerijnig wakker wordt.
Soms ligt ze dan 2uur te spelen in haar bedje, maar dat geeft mij wel de tijd om nog even bij te komen en dan lig ik ook in mijn bed hoor.

Succes

Reneke

Hoi Mariska,
Je situatie is hier heel herkenbaar!!! Alleen begint mijn kleine meid al rond 04:00 uur te spoken... Gek word ik er van. Eerder of later naar bed brengen helpt inderdaad niet. Het zal wel weer een sprongetje of fase of weet ik veel zijn. Maar van mij mag het snel over gaan. Ik was al gesloopt, omdat ze 's nachts nog steeds veel huilt, vaak in haar slaap. Maar dit maakt uitrusten wel helemaal onmogelijk. Ik moet ook nog rekening houden met haar vader, die rond die tijd uit zijn werk komt. Hij werkt namelijk altijd 's nachts. Dus ik ben ook altijd de pineut om er uit te gaan, in ieder geval als hij nog aan het werk is dan. En als ze rond 05:00 uur begint, kan ik daarna toch niet meer in slaap komen, dus ga ik er maar uit.
Overdag slapen doet ze al ruim een half jaar niet meer dan 1 keer drie kwartier of ze slaapt helemaal niet. Hoe gaat dat met Zifjon?
Tips heb ik niet helaas. En Bianca, ik had ook al bedacht dat het vooruit zetten van de klok nu wel prettig zal zijn!! Nog even geduld!

Veeeeeeeel sterkte!!!
Dory

Hoi Mariska,

Ik begrijp je helemaal! Mijn dochter Lisa ook 13 maanden (volgens mij zijn onze kindjes bijna even oud) wil sinds 3 weken af en toe snachts niet doorslapen.. Dat is dus vannacht ook het geval.. Om 3 uur begon ze te krijsen.. Als pa of ma haar dan komt troosten en naast haar bed gaat zitten dan is het koek en ei.. maar als we weggaan dan schreeuwt ze weer de hele buurt bij elkaar.. al met al ging ze vannacht pas rond 6 uur weer effies slapen...

Ze slaapt nu net... (overdag meestal nog 2 uurtjes). Iedereen zegt dat ik dan ook mn rust moet pakken.. maar ik kan overdag niet slapen...

Hopelijk is het een fase voor ons beiden wat snel voorbij gaat.

sterkte

Jess

heyhey

nou, je verhaal over het niet doorslapen, is hier ook erg bekend.
(zie mn topic over oesteopaat)
het uitslapen daarin tegen is hier juist geen probleem.
elke ochtend om 8 uur ging mijn wekker. tijd om op te staan vond ik altijd.
nathalia werd altijd wakker van mijn wekker.
een week of 2 geleden d8 ik: nou ik ga mn wekker eens niet zetten, en ze werd pas om 9 uur wakker.
heerlijk.
maar bij ons is het nadeel, dat ze bij ons in bed slaapt.
maar als ze daar ligt, slaapt ze wel gewoon de nachten door, en slaapt ze uit.
nathalia slaapt niet meer door in haar eigen bedje sinds ze tandjes kreeg. een maan of 10 was ze toen.
waarschijnlijk hebben we haar toen iets te veel verwend, en daar zijn we nu de dupe van :S

maar ja, zoals bianca ook al zei: de klok gaat binnenkort een uur vooruit, dus misschien wordt hij dan een uur later wakker :D

liefs, do

Hoi,

Hier nog een vroege vogel. Yordi wordt iedere morgen tussen 6 en 7 uur wakker.
Nu zijn we dat wel van hem gewend, want hij is nooit geen lang slaper geweest.
En door de week zitten we om kwart over 7 ook al in de auto, dus ja dat ritme houdt hij gewoon aan. Ik dnek dat het indd gewoon een fase. Gelukkig slaapt Yordi 's nachts wel gewoon door. Hij gaat tussen 18.30 en 19.00 uur op bed en slaapt dan tot de volgende morgen.
Nu had ik ergens anders een keer gelezen dat je van weleda( geloof ik) is er lavendel olie of zoiets. En dat je dat aan beide kanten van het hoofdeinde wat druppels moet doen. En bij velen heeft het wel gewerkt, dat hun kleintjes doorsliepen. Want lavendel is rustgevend. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar ja misschien heb je er wat aan?????
Succes er mee en ik ook dat hij snel weer lekker gaat slapen.

Liefs marielle

Hallo

Ik heb juist een slaapkopje ze gaat ook 20.00 uur naar bed en ze slaapt gewoon door of ik hoor haar even snachts en dan slaap ze zo weer verder. Milton is hier de nachtbraker en de vroege vogel. Hij heeft een keer tegen zijn vader gezegd ik wil jou zien voordat je naar school ga pappa lief he. Nou helemaal omdat zijn vader soms pas 19.30 thuis is van school gelijk door werken. Dan is hij ook al om 5.30 of 6 uur wakker. En soms midden in de nacht moet hij even iets komen vertellen of hij heeft een monster gezien hihihihi. Of ik had hem in de steek gelaten allemaal van die stomme dingen je lach je eigen kapot die nacht natuurlijk niet maar de volgende dag wel.Ze hebben gewoon bepaalde fases en daar moeten we door heen soms wel pittig ja.

groetjes lisette

Terug
Bovenaan