vroege echo maar zagen nog niks

Ik heb afgelopen week een echo gehad, ik was 5 weken en 6 dagen zwanger. Nou was er alleen een leeg vruchtzakje te zien. Dit kan nog 2 kanten op gaan. Maar er werd wel duidelijk tegen me gezegd dat ik rekening moet houden met een miskraam.
Sinds een paar dagen ben ik vreselijk misselijk, niet alleen 's ochtends maar ook 's middags en dan ook nog eens 's avonds.

Nou vraag ik me af, als je een leeg vruchtzakje heb, kunnen de zwangerschapskwaaltjes dan nog steeds erger worden.

Ik heb hiervoor al een zwangerschap gehad en toen was ik alleen maar moe (nu ook wel maar minder) maar geen last gehad van misselijkehid.

Ik moet nog 2 weken wachten voordat ik wat weet.

Is hier iemand die ook zoiets heeft mee gemaakt?

hoi,

ik had met mijn eerste zwangerschap ook een leeg vruchtzakje.
daar kwamen ze achter met de eerste echo met 8 weken. maar ook ik had
allerlei zwangerschaps kwaaltjes....
pas nadat ik een curretage heb gehad gingen die kwaaltjes weg....
het kan dus wel... ik hoop natuurlijk voor jou dat er over 2 week wel gewoon
een kindje te zien is!!! en het kan bij jou echt nog allebei de kanten op.....

gr. wilma

Hoi Fenne,

Ik wil ook wel even reageren(ook al hoor ik niet hier thuis).

deze zwangerschap was niet gepland en om een lang verhaal kort te maekn, ik had met 5w en 2 dgn een echo. Toen was er ook alleen een vruchtzakje te zien, nu wil dat met zo'n vroege termijn helemaal niets zeggen het kan nog alle kanten op. Rond de 6e a 7e week komt het hartje in aktie en zelfs dat wil nog niet alles zeggen.
Ik hoop voor jou dat je over 2 weken een positieve echo hebt en tot die tijd moet je maar uitgaan van iets positiefs, 2 weken negatief zijn is zo deprimerend!

Hele fijne paasdagen en succes met wachten!

Groetjes Odette( nog 9 dagen voor de UD!)

hoihoi,
ik heb dit in vorige zwangerschap meegemaakt: met 6 wkn een echo waarop alleen vruchtzakje te zien was. Gyn zei dat het allbei de kanten uitkon, dat ze niet kon garanderen dat er ook daadwerkelijk een vruchtje zou groeien. Nu heb ik altijd een erg onregelmatige menstruatiecyclus gehad en dat zou kunnen zorgen voor minder lange zwangerschap. Moest inderdaad ook 2 weken wachten voor nieuwe echo, 2 onzekere en best vervelende weken (zeker ook omdat een zus van mij net een windei, leeg vruchtzakje had gehad). Gelukiig had ik met 8 weken een vruchtje in vruchtzakje!!
Ik wens jullie heel veel sterkte met de komende onzekere weken!! Spannend hoor, en ik duim voor een goede afloop!!!
Mira, nu 6,4wk zwanger van nr2

Hallo

Ik moet wel zeggen dat de meeste verhalen die ik erover lees goed eindigen. Ik wil zo graag weten hoeveel kans ik heb dat het wel goed gaat. Mijn gevoel zeg wel dat ik in november een kindje heb, maar in mijn vorige zwangerschap ben ik zo door mezelf bedonderd dat ik niet meer op mijn gevoel kan afgaan.

Wat dat betreft had deze vroege echo alleen maar nadelen, ik had nou liever gehad dat ik nog van niks wist.

ik kan het me helemaal voorstellen! Je gaat naar de echo om een bevestiging te krijgen en je krijgt alleen maar onzekerheid... Echt shit voor jullie! En helemaal met jullie voorgeschiedenis.
Zus van mij heeft met 30wkn doodgeboren kindje gehad (niet levensvatbaar buiten buik, ivm hersenafwijkingen, dus bevalling opgewekt) daarna een miskraam, zwangerschap van haar zoontje (nu bijna 1) was heel spannend: eerst blijf ik zwanger, dan 20wkn echo om te checken of dit kindje de afwijking niet had, dan de periode waarin ze vorige x moest bevallen en dan de bevalling "het zal toch niet op t laatst misgaan". Echt vrij en blij genieten van de zwangerschap kun je denk ik niet meer.
Nogmaals sterkte met afwachten!! Wanneer is je volgende echo?
Mira

O wat heeft jou zus toch een moeilijke tijd gehad zeg, en zeker nadat ze weer een miskraam heeft gekregen.

Het is echt heel spannend allemaal, ik ben nu ook heel erg ongerust. Vraag me af waarom zo'n arts niet zegt dat je eerder mag komen, moet nu tot 3 april wachten (afgelopen dinsdag was de echo). Bij mij ging het mis met de 20 weken echo, die had ik toen ik 21 weken was, daarna werden er gelijk onderzoeken gedaan waar we even op moesten wachten en toen kregen we het slechte nieuws dat ons kindje niet levensvatbaar was en is de bevalling in gang gezet (inmiddels 24 weken)

Maar het zijn echt spannende tijden, en daarbij ben ik nog zo misselijk als het maar kan en dat wordt met de dag erger, dus genieten doe ik op het moment zeker niet.

vorig jaar was ik ook zwanger, maar op de echo (inwendig) was niet veel te zien. Bloed geprikt, mega dosering zwangerschapshormonen. Week later weer een echo en toen bleek ik alleen losse vlodders te hebben...miskraam dus. Ben gecureteerd...
Ik hoop natuurlijk dat het bij jou goed gaat, maar het kan altijd misgaan. We duimen!

Terug
Bovenaan