vroege echo maar zagen nog niks

Hallo Fenne,

Zag je reactie op mijn berichtje, wat een spannende weken ga je in. Maar wel hoop houden hoor! Toch is het gek he, hoe je lichaam je kan bedonderen, je weet er alles van!
Maar weet: misselijk zijn is een goed teken en verder kun je *helaas) niks anders dan wachten en hopen dat er bij de volgende echo een hartje te zien is!

groetjes!

Hoi,

Hier een oktober 2008 mama. Weet niet of je inmiddels al meer weet maar ik heb mijn vorige zwangerschap hetzelfde meegemaakt. Ik was 6 weken en zagen alleen een vruchtzak.
Twee weken later was er een kloppend hartje.

Liefs en hopelijk zit het goed
Billie

hallo fenne,

ik ben een vrouw van 29 jaar en heb met 6 weken en 1 dag ook een echo gehad( was toen eigenlijk 5 weken en 1 dag zwanger, i.v.m langere cyclus, maar dat stellen ze later bij) en bij mij zag ze ook alleen een vruchtzakje en verder niks. ze heeft geen woord gerept over een eventuele miskraam en heb over 3 dagen een tweede echo, dan ben ik 8 weken en 1 dag zwanger en dan zou je een hartje moeten zien.
ik snap niet zo goed waarom jou arts dit gezegd heeft, en mijne niet???
ze brengt je alleen maar in onzekerheid!!!!
weet je al wanneer je weer voor een tweede echo heen mag?
heel veel succes en sterkte met het wachten, en meid ga er gewoon vanuit dat het allemaal goed komt!
en dat je in November een trotse moeder bent!
groetjes kruimels

Hoi iedereen

Heb inmiddels mijn 2de echo gehad en alles was in orde. De reden dat me dit verteld werd wat betreft een miskraam is omdat ik begin dit jaar mijn kindje verloren ben met 6 maanden zwangerschap. Als er niets gezeten had na 2 weken had ik een behoorlijke tegenslag gehad.

Was zeer opgelucht dat alles in orde was, ik ga nu maar eens genieten.

Inmiddels ben ik 8 weken en 5 dagen zwanger, en krijg ik volgende week weer een echo (wel fijn dat ik om de week mag komen)

Gr. Ingrid (moeder van Fenne)

Ja genieten dat probeer ik ook, maar zodra ik maar iets voel, krijg ik het al benauwd als ik nou een paar goede echo's heb gehad ben ik wat rustiger denk. Die heb ik om de week (vond elke week een beetje onzin en je bent wel ff wat tijd kwijt in het ziekenhuis)

Ben gelukkig niet overbezorgd.

Groetjes Ingrid

Hoi Ingrid,

Vind je het gek dat je overbezorgd bent! Ik vind eigenlijk dat je er nog heel rationeel mee kan omgaan. Ik kan me goed voorstellen dat je door alles wat je hebt meegemaakt onzeker bent. Gelukig dat je nu om de week bevestiging krijgt. Hoewel de onzekerheid daarna evengoed weer kan oplaaien, heb je in ieder geval om de week even een moment van gerustheid (bestaat dat woord?). Je snapt wel wat ik bedoel.

Veel succes en groetjes,
Willemijn.

Terug
Bovenaan