Vroege echo?

<p>Hi meiden, ben even benieuwd wat jullie zouden doen... </p><p>Ik ben vandaag 4.5! Na 2.5 lange jaren zelf proberen zijn we nu dus na de eerste iui zwanger. We zijn ZO blij!</p><p>Nu is het dus zo dat we een groot feest gepland hebben staan, iets wat we eigenlijk nooit doen. Opkomst is dus groot ;) dan ben ik 6.2 erg pril nog natuurlijk. </p><p>Ik heb de fertiliteitsarts gevraagd of we met 6 weken een echo konden krijgen maar dit doen ze daar niet. We hebben wel een vroege echo, maar die is met 6.6, net een paar dagen na het feest dus. </p><p>Nu zou ik zo graag op het feest aan onze familie willen vertellen dat we zwanger zijn, maar het liefst wel na een eerste echo... dilemma haha. </p><p>Wat zouden jullie doen? Niet vertellen, een zelfbetaalde pretecho (er is er 1 in de buurt die vanaf 6 weken maakt), of wel vertellen?</p><p>Geduld is een schone zaak haha I know, maar ben gewoon even nieuwsgierig...</p>

Gefeliciteerd wat geweldig! Ik zou persoonlijk geen vroege echo doen, dit omdat je eigenlijk haast nog niets op de echo ziet (geen hartje ect) en je onzeker kan maken! Ik zou toch wachten tot je 8/9 weken bent (wat heel moelijk is.. Ik weet het) maar dan zie je gewoon meer!
Zelf heb ik nl wel een vroege echo gehad en ik werd er zelf erg onzeker van.... 

Het klopt idd dat er op een vroege echo vaak heel weinig te zien is. Dus ik zou ook wachten met vertellen tegen iedereen!

Ik zou er ook even mee wachten . 
Zelfde geld zie je nog net geen hart actie en moet jij leuk gaan vertellen dat je zwanger bent of ben je juist op dat feest verdrietig  door de onzekerheid waar je dan nogin  zit.
Snap je punt wel dat het leuk is daar te vertellen . 
Maar Ik zou eerst je echo van 6.6 afwachten ?

Bedankt dames haha! Ik vind het zo lastig om mijn mond te houden omdat we hier zo mega lang op hebben gewacht merk ik... 
Maar een echo met 6.6 is natuurlijk al vroeg. Dus beter die gewoon even afwachten. Soms draaf ik een beetje door vanuit euforie haha 

Ik zou eerlijk gezegd wachten tot de echo van 8 weken. Ik snap dat jullie het nieuws snel willen delen. Vooral na de emotionele reis van iui en het lang niet zwanger kunnen worden.
maar hoe vervelend is het als je met 6 weken een echo gaat doen en alleen maar in onzekerheid word gebracht aangezien er vrij weinig te zien is.. 
heel Erg veel succes!

Wauw gefeliciteerd!
Als je het graag wil vertellen zou ik het, ongeacht de echo, alvast vertellen aan bijvoorbeeld jullie ouders en broers/zussen etc. Je kunt dan ook zeggen dat het nog erg pril is en jullie gauw een echo hebben, dus dat je dat wel spannend vindt (dan kun je meteen die spanning delen, is denk ik ook wel fijn!).
Ik zou je niet aanraden al eerder een echo te doen, zelfs 6+6 vind ik nog best vroeg! Ik weet hoe moeilijk het wachten is en hoe lang de weken duren, maar vorig jaar hadden wij onze eerste echo met 7+3. Bij onze praktijk deden ze de eerste echo's pas vanaf 7 weken, omdat het dan vrijwel zeker is dat er een hartje te zien is. En hoe erg je nu ook kunt denken "oh dat relativeer ik wel, als er nog geen hartslag is" denk ik dat het toch lastig is als je een vruchtje ziet, dat prima grootte heeft voor de termijn, maar nog geen hartslag. Ergens tussen de 6 en 7 weken gaat het hartje namelijk kloppen, vaak rond 6+2/3, maar soms dus ook iets later. Is helemaal niet erg, maar wel een veroorzaker van onnodige zenuwen.
Dus ik zou jezelf twee keuzes geven: of je vertelt het alvast zonder echo gehad te hebben aan een select groepje, of je vertelt het gewoon na de echo op een leuke manier. 

Thanks! Ja we krijgen vanwege de iui dus sowieso al een vroege echo (met 6.6 dus). Maar ik merk nu zelf ook dat nóg vroeger niet echt nodig is.. :)
Nog even voor ons houden dus haha 

Terug
Bovenaan