Vroege vogel

<p>Hallo papa’s en mama’s,</p><p>ons zoontje is in september 2 jaar  geworden en vanaf dag 1 geen beste slaper... </p><p>Inmiddels zijn we zover dat hij de nachten wel doorslaapt maar hij blijft een vroege vogel.</p><p>We hebben in maart een slaapcoach in de arm geslagen en zij heeft ons wel geholpen waardoor hij doorslaapt, maar het vroege wakker worden krijgen we er niet uit.</p><p>Zij heeft ons geadviseerd de dag niet voor 6.30 te laten beginnen. Hem dus geen aandacht geven voor die tijd en dus laten huilen wanneer hij voor die tijd wakker is (altijd dus...)</p><p>Dit hebben we 8 maanden volgehouden maar het resulteerde in een kind dat elke ochtend huilt, een vader die elke ochtend een kort lontje heeft vanwege het gehuil en een moeder die vol spanning in bed lag te hopen dat papa niet ontplofte. Uiteindelijk sliep papa dus maar beneden in de woonkamer. Voor onze relatie niet de beste tijd kan ik je vertellen...</p><p>We hadden hem uiteindelijk wel op een tijd van ongeveer 6.00 wakker, maar toen ging de wintertijd in ???</p><p>Sindsdien is hij elke dag om 5.30 wakker. <br />Nu hebben we 2,5 week geleden afgesproken dat we klaar zijn met het hele “laten huilen plan” omdat we graag weer de dag gezellig beginnen, dus 1 van ons 2 staat om 5.30 met hem op en de ander kan blijven liggen. Werkt heel positief voor de sfeer in huis maaaaaar.... sinds we hem niet meer laten huilen wordt het steeds nóg vroeger. Deze week waren de tijden: 4.10, 4.45, 4.50, 5.15 en 5.20. Het is gewoon niet te doen... </p><p>Ik ben inmiddels dus echt radeloos na meer dan 2 jaar te weinig slaap. Heeft iemand de gouden tip..? ??????</p>
 
O jeetje wat heftig. Ik heb zelf ook een slechte slaper, maar die is morgen 13 weken. Ik ben nu al kapot dus ik kan me niet voorstellen in welke staat jullie wel niet moeten zijn.
Kan hij zelf uit bed komen? Dat hij mag gaan spelen? Met zo'n lampje die aangeeft wanneer hij uit bed mag? Eerst op 05.00 uur zetten zodat hij denkt dat hij niet zo lang hoeft te wachten en een week later naar 05.15 enzovoort tot het op een schappelijk tijdstip is?
Ik weet het ook niet hoor, normaals, hier beginnen de dagen ook om 04.30 maar ik heb zelf de hoop dat hij tegen de tijd dat hij 2 is toch wel een betere slaper is. Ik duim voor je dat je hier goede tips gaat krijgen. 
Knuffel!
 
Dank jullie wel voor de reacties, heel lief!! 
Hij kan nog niet zelf uit bed komen en heeft ook niets te spelen in bed, buiten zijn knuffeldoekje...
Ons plan was om over te stappen op een groot bed vanaf zijn 3e verjaardag. Dit op aanrader van de slaapcoach. Dan heb ik ook die "wekker" in gedachten, omdat ik niet weet of hij nu al snapt wat daar de bedoeling van is. Als hij iets ouder is kan ik hem dat duidelijker uitleggen. Maar eigenlijk is het wel een idee om het gewoon te proberen... hij kent de kleuren al dus wie weet... Bedankt voor het meedenken! Alle verdere tips zijn welkom ?
 
Hier ook een vroege vogel en slechte slapen van nu inmiddels 3 jaar oud. Het doorslapen is nog steeds een dingetje, maar we hebben sinds kort Sam het schaap van Zazu. En we hebben er spijt van deze niet eerder te hebben gekocht. Hij werkt hier echt enorm goed. Je kan de tijd zelf instellen. Dus we hebbeb iedere dag een beetje tijd erbij gedaan en nu wordt hij tussen 7 en half 8 wakker. Ik vind t ideaal. Rood en ogen dicht is slapen, en wanneer t schaapje groen is en ogen open mag de dag beginnen.. er zit ook nog een tussenstap op. Oranje, dat lampje gaat een half uur voordat Sam wakker wordt al aan. Zodat je kindje weet dat het bijna tijd is om de dag te beginnen. Maar een half uur is best lang... 
 
 
Bedankt voor je reactie Puckelientje :)  ik had idd ook eigenlijk Sam het schaap op mijn lijstje staan om te gaan kopen maar na wat reviews gelezen te hebben heb ik vandaag de Kidsleep classic slaaptrainer gekocht. Inderdaad vanwege het half uur oranje lampje wat ik vrij lang vind en de ogen zie je schijnbaar niet zo goed waardoor je niet ziet of ze open of dicht zijn. Die wat ik besteld heb werkt met hetzelfde principe, slaapt het konijntje dan moet hij ook slapen. Als het goed is krijg ik hem morgen binnen. Ik ben heel benieuwd of het gaat helpen, zou echt geweldig zijn!!! Fingers crossed ?? 
 
Wij hebben een kinderklok van alecto. Scherm blauw? Is slapen. Scherm geel is wakker worden. Lijkt soms wel te werken, soms niet. Hier ook een peuter die al sinds hij 1 jaar oud is, een vroege vogel is. Daarom ook zo'n hekel aan het verzetten van de tijd ( vooral van zomer naar winter).. Zit je net weer lekker op schema, wordt de tijd weer verzet #)€@&&€%%%€&&&&€%%%€€)!!!!
Wat hier werkte ( dat was vanaf 6.30u) uit bed halen en zelfstandig op z'n kamer laten spelen. Slaapzak aan laten, wat speelgoed op de grond en gaan! Peuter was toen 1.5 haar oud. Ik had ook geen zin aan dat gejank op de vroege ochtend. Hij speelde prima een uur alleen op zijn kamer. Natuurlijk zorgen voor een veilige speelplek. 
Nu is hij bijna 3 en mag nu alleen naar beneden om tv te kijken.
 
Ja, echt he, die stomme zomertijd en wintertijd mogen ze van mij meteen afschaffen... ?
 
Vannacht hebben we de slaaptrainer voor het eerst gebruikt. Had hem voor de eerste dag op 5.30 gezet, hoorde hem om 3.30 even en was daarna meteen weer stil. Toen om 5.20, maar werd ook meteen weer stil en om 5.31 riep hij mij ?
Eerste dag is dus een succes en volgens mij snapt hij het idee wel... nu elke dag 5 minuten later zetten om uiteindelijk op 6.15 ofzo uit te komen, dan ben ik al heeeel tevreden ???
 
Terug
Bovenaan