<p>Hallo dames,</p><p>Degene die mij vaker op het forum langs hebben zien komen weet dat 'slaap' onze vijand is sinds de eerste dag dat ik mijn kleine vent 5 maanden geleden voor t eerst in mn armen had.</p><p>Ik heb verschillende boeken en slaapgidsen aangeschaft en gelezen dus ik weet inmiddels alles over slaapcyclussen, methoden om je kindje zelf in slaap te laten vallen en ga zo maar door. Ook heb ik geprobeerd het gewoon los te laten. Ons grootste probleem is dat ons zoontje een vroege vogel is.</p><p>Iedere ochtend is hij vanaf 05.00 u wakker. Dat begint met kletsen en tevreden liggen. Maar na ongeveer 15 minuten is het huilen. Geef ik een fles, hoe ongezellig ook, hij maakt er een feest van en begint de dag. Laat ik hem liggen dan blijft hij huilen. Geef ik hem een speen dat pakt hij hem goed, legt zn hoofd neer (buikslaper) en na 5 minuten kan ik weer terug voor zn speen.</p><p>Probleem is ook dat op werkdagen we geen tijd hebben voor onszelf om me klaar te maken want hij vraagt ook echt alle aandacht als hij wakker is. daarnaast is hij tegen de tijd dat hij naar de opvang of mijn ouders moet helemaal kapot omdat hij alweer 2,5 uur wakker is. Zij beginnen de dag nooit fijn met hem. </p><p>Wat we nu doen:</p>We beginnen pas om 0700 u de dag met een papfles en eindigen de dag ook met pap. Daartussen zitten nog 2 flessen 180 + 6, groenten en fruithap.Hij doet overdag 3 dutjes van in totaal ongeveer 3,5 uur. (Wakkertijd a 2 uur)Hij doet geen dutjes meer na 17.00 u.Hij gaat tussen 18.30 en 19.00 naar bed. Hij kan zelf in slaap vallen.We maken hem niet meer wakker voor een droomvoeding. In principe redt hij het van 1900 tot 0700 zonder voeding. Hij heeft nog geen honger als hij om 05.00 u wakker wordt.<p>Heeft er iemand nog tips? Want de sfeer in huis wordt er niet beter van. Elke ochtend is het vanaf 05.00 u gedoe, geen tijd om me aan te kleden en altijd een huilend vermoeid kind weg moeten brengen naar de opvang. </p><p>Alvast heel erg bedankt voor het meedenken ❤. Liefsx</p>