Vroege vogel

Ik merk trouwens ook dat mijn kinderen zo'n 11 uur per nacht genoeg vinden. Ze gaan hier om 19.30 naar bed en dan slapen ze dus tot 6.30 ongeveer. Leg ik ze om 18.30-19.00 al op bed, zijn ze ook zeer vroeg wakker. Dus dan liever in de avond wat rekken. Even kn bad, stofzuigen terwijl ze erbij zitten, dan is het zo 19.30! Dus hier gaan ze nooit vóór 19.00 erin!

CvB ik probeer het inderdaad in de avond wel eens te rekken tot 1900 maar het is niet te doen. Het dutje tussen 1600 en 1700 is altijd heel lastig. Dus om 1830 moet hij er echt in. 
En ik begrijp je goed hoor. 0500 u is vroeg maar 'alles is een fase ?'. Het gaat me alleen niet alleen om mijn eigen slaap uren, maar vooral om zijn humeur. Doordat hij fantastisch slaapt van 1830 tot 0500 ga ik er zelf vaak om 2100 a 2130 uur in en pak ik zat slaap. Dus daar is het me niet eens echt om te doen.
We hebben gewoon een hele zware start gehad. Er is sprake geweest van sociale opname en de diagnose huilbaby. Sinds hij geen nachtfles meer krijgt en snachts dus een hele lange ruk maakt is daar absoluut geen sprake meer van. Het is, na 5 maanden, eindelijk een tevreden baby. Het is echt heel zwaar geweest met urenlang huilen en dat is nu over.
Ik denk dat ik gewoon een klein trauma heb opgelopen en het nu zo graag perfect wil doen omdat hij eindelijk lekker in zn vel lijkt te zitten. Al ben ik me er ook heus van bewust dat perfectionisme en baby's geen combinatie is. 
Dank jullie wel meiden. Ik weet dat ik er niet alleen in ben maar altijd fijn om te horen dat er lotgenoten zijn. ?

Onze oudste was ook een periode zo vroeg wakker. Aangezien rekken ook niet hielp, hebben we toen ons eigen schema er maar op aangepast. We konden hem al om 7u naar de opvang brengen, dus hier wat het gewoon zelf op tijd naar bed en zodra Junior wakker was opstaan en klaar maken van de dag en om 6.30 de deur uit.
Ondertussen zijn we zover dat hij rond 6u-6.30 wakker is, doordat hij vanzelf minder is gaan slapen overdag en een uurtje langer snachts. 

Prilgeluksept heel logisch dat je je er zo bij voelt! Wij hebben een prima start gehad maar ook de laatste weken af en aan vaak al rond 4.00/5.00u een wakkere baby. Dus ook "geen huilbabys" hebben dit. Kortom; een fase, denk ik maar. Hopelijk steunt je dit, er zijn er meer moet je maar denken als je snachts weer eens eruit moet ;-)

Terug
Bovenaan