Vroege vogel

<p>Wie heeft de gouden tip?? </p><p>Al een flink aantal weken wordt onze dochter van 8.5 maanden oud rond 0500 uur wakker en is dan ook echt klaar met slapen. Ze staat op met een grote glimlach, erg gezellig natuurlijk maar erg vroeg wel. </p><p>We hebben al van alles geprobeerd; ze slaapt 2 keer per dag ongeveer 3 uur verdeelt over deze slaapjes, aangezien ze zo vroeg wakker wordt red ze het niet altijd tot haar 1e slaapje en doet ze vaak rond 0715 een powernap van een paar minuten. We zijn al overgestapt van 3 naar 2 slaapjes omdat ze het 3e slaapje niet meer wilde doen. Ze gaat haar nachtslaap in rond 1815, simpelweg omdat ze dan al erg moe is en later vaak niet red. </p>Verder doet ze alles echt super goed wat betreft eten en ontwikkeling dus vraag ik me af; kunnen we dit patroon veranderen of moeten we het maar gewoon accepteren dat onze dochter zo een vroege vogel is...

Van 18.15 uur tot 05.00 uur is een flinke nacht. Ik denk dat het 'probleem' zit in het vroeg naar bed gaan. Slaapt ze niet meer als je haar even tussenin legt? Ik zou toch proberen om haar later naar bed te brengen of accepteren dat ze dan om 05.00 uur wakker is.

Zodra ze bij ons in bed ligt is het alleen maar feest en het liefst willen we haar ook niet bij ons in bed laten slapen... we hebben al geprobeerd haar later naar bed te doen maar ook dan wordt ze rond 1715 wakker...

Onze dochter is even oud en ook ineens vroeg wakker. Wij leggen haar dus wel tussenin en dan slaapt ze uiteindelijk wel verder. Ik wil niet om 4/5 uur mijn dag al starten ? Als jullie dochter het echt niet redt om later naar bed te gaan, dan ook vooral niet doen hoor!

Hier ook rond die tijd gehad en ook nu vanmorgen weer een keertje (zoon nu 14 maanden). Hier helpt tussenin leggen ook niet, hij gaat dan spelen ipv slapen. Laten liggen dat hebben we ook geregeld geprobeerd maar dan breekt hij de tent af.
hier geef ik dan een flesje in ons bed, en daarna leg ik hem weer terug. Dit helpt hier. Heb je dat al eens geprobeerd? 

Wat ik heb gedaan is zeker omdat de wintertijd in gaat rond 4 uur naar bed tot jalf 5 en dan houd die van mij tot 7 iuuur r uit en word dan half 6 6 uut wakker
Ik heb ook 2 slaapjes maar dacht ik ga dit proberen  hij slaapt niet altijd dan ga ik wandelen soort rust punt succes en ik neem hem bij me met flesje dan valt die aoms nog in slaapt dat helt wel

Ik zou beginnen met sochtends een flesje er in en terugleggen. "Het is nacht, we gaan nog even slapen"...
En dan proberen op te bouwen naar een ritme van 2-3-4 uren wakkertijd..
De slaapjes proberen aan te houden van 9:00 tot 11 en van 1/2 tot 3/4. En dan half 7/7 uur naar bed...
Het al even een paar weken pittig zijn maar als je dat door zet zit je weer in een goed ritme.
Zolang ze zelf een feestje bouwt in bed, lekker laten gaan maar niet er uit halen... Geruststellen, troosten en zeggen dat het weer tijd is om te slapen...

Oh herkenbaar! Rond die leeftijd was ons meisje ook rond 5u klaar wakker. Ze ging dan al zitten kletsen en een beetje piepen. Maar zolang het daarbij bleef liet ik haar liggen want alles voor 6u is nacht natuurlijk. Meestal rond 05.50 of 06.00 hield ze het niet meer, gaat ze staan, huilen en wilde ze er echt uit. Daarna was het een tijdje dat ze stipt 6u wakker werd. En nu ze 10 maanden is, is ze alsnog 6u wakker maar laat ik der soms nog even en gaat ze nu toch weer even plat en word dan 06.30 wakker. 
Toen ze tussen 5 en 6 wakker werd deed ze der ochtend dutje ook al erg vroeg, want ze hield het anders niet vol en rekken had geen zin. Nu doet ze hem gelukkig rond 9u. En heb dan ook de pech dat ze nooit langer dan een uur der middagdut doet en geen 3e dutje meer wil ,vandaar dat de mijne ook 18.15 op bed gaat. Maar nu wel tot 06.30
Ik heb eigenlijk geen gouden tip haha, want ik worstelde er ook ontzettend mee. Bij ons veranderde het ineens. Dus kijk het maar even aan. Hoop dat je binnenkort wat langer kan blijven liggen!

Terug
Bovenaan