Vruchtbaarheid na een miskraam.

<p>Heey meiden,</p><p>Vorige maand heb ik een miskraam gehad! Maar hoe zit het met je vruchtbaarheid? Ben je na het bloeden weer vruchtbaar of pas ná een menstruatie? Want nu met urine verlies is mijn urine weer héél licht roze...</p>

Hi! 
Ik heb vorig jaar een miskraam gehad en na de bloedingen gelijk zwanger geworden, geen menstruatie meer gehad dus haha! Dit werd helaas een missed abortion maar je kan dus zeker gelijk weer zwanger raken!
sterkte en succes!

Hoi! 
Ook ik heb helaas een miskraam gehad in maart. Precies 14 dagen daarna voelde ik een steek in mijn lies (ik voel heel erg m’n eisprong). Ik ging er niet van uit dat het meteen weer raak zou zijn want waren er even niet mee bezig, maar was toch weer zwanger! M’n ongesteldheid bleef uit dus ik ging toch maar even een test doen. Ook ik ben dus tussendoor niet meer ongesteld geweest. Ondertussen 10 weken zwanger en 2 prachtige echo’s gehad met een groeiende gup en een sterk kloppend hartje. De reden waarom wordt aangeraden je periode af te wachten is puur omdat je dan goed kan uitrekenen hoe of wat. Bij mij was het dus helemaal volgens het boekje dat na 14 dagen na de miskraam meteen weer een eisprong was. Maar dit kan ook 30,40 dagen duren bij sommige vrouwen..... 
heel veel sterkte bij het verwerken, ik wist niet dat het zo’n zeer kon doen. Maar houd hoop! Uiteindelijk komt het echt goed. 
Succes! 

Zó doet behoorlijk zeer!
Ik vind het lastig als mensen zeggen ach het was nog niks, zo klein. Een rijstekorrel was het.
Ik wacht nog even met testen. Anders stel ik mezelf weer teleur.

Of het antwoord ‘ach ja heb ik ook meegemaakt, of mijn zus, m’n buurvrouw, meid gebeurt zo vaak, oh je was nog maar 6 weken?’  
verschrikkelijk. 
Zodra je op een test ziet staan dat je zwanger bent, voel je je direct moeder en ben je in staat je leven te geven voor dat kleintje. Een miskraam is echt heel heftig om mee te maken. Als je dan het vruchtje ziet (ik heb het gezien), al is het te grootte van een rijstekorrel of een pinda, dit was je aanstaande kind. En doet gewoon heel veel zeer. En natuurlijk ben je blij dat de natuur het zelf regelt als het niet goed is, maar dat maakt het niet minder pijnlijk en moeilijk. 
Voor nu, mijn tip is: rouw er om, huil er om, wees blij dat de ‘boel’ werkt maar denk er zoveel aan als je dat je wilt. En praat erover met je geliefde. 
Voor het aankomende geluk/ zwangerschap, laat het los....en zie wat er gebeurt. Leg er niet teveel druk op. Je hebt alle tijd. Zoek de romance op en geniet van elkaar. Dan is er vanzelf wel weer ergens een heel gewillig eitje die zich goed gaat innestelen. Eet gezond en drink voor de zekerheid maar even geen alcohol haha en wie weet heb je over paar weken een spetterende test in je handen. 
Sterkte!!! 

Hi.
Ik heb vorige maand ook een miskraam gehad.. ? Je bent na het bloeden direct weer vruchtbaar. Wij proberen het gewoon weer. We zien wel wat er van komt.. 
Sterkte met het verlies!
Liefs

Hoi Dames, 
allereerst Iedereen sterkte met de miskraam, maar lees ook alweer veel positieve verhalen gelukkig. 
ik heb zelf in april een miskraam gehad vanaf de bloeding geteld had ik i.p.v dag 14 op dag 18 weer een ovulatie. op dag 28 nog geen menstruatie ( was altijd regelmatig ) tel ik nu maar 14 dagen op bij de ovulatie. morgen dus mijn nod, maar ik verwacht ongesteld te worden, gisterochtend even een test gedaan maar die was negatief. heb wel veel steken gehad in mn baarmoeder en liezen afgelopen week en sinds 2 dagen is dat zo goed als weg. iemand hier ervaring mee die dit had en toch gelijk zwanger was ? 
Ik hoor het graag :)

Ik heb op 11 april een miskraam gehad met 5,5-6 weken. Nog erg pril maar dit hakte er wel goed in. Ik was "blij" dat mijn lichaam het allemaal zelf wist op te lossen en dat er geen medische molen aan te pas hoefde te komen.
Wel bij de verloskundige geweest voor een controle echo en alles was schoon. We mochten toen ook meteen weer proberen zwanger te worden en we moesten tellen als 11 april de 1e dag van de menstruatie. Ik was meteen weer vruchtbaar want ik ben inmiddels weer 5 weken zwanger! Vind het nog wel spannend, maar voel me wel beter als de vorige keer en heb besloten geen extra vroege echo te doen om geen risico te lopen dat we toch nog geen hartje zien.
Dus als antwoord op je vraag (in mijn situatie met een vroege miskraam) hoefde we niet te wachten op nog een menstruatie. Wanneer zou je NOD zijn?
En geef je zelf ook de ruimte om het even te verwerken. De een gaat daar wat makkelijker mee om dan de ander, maar het verdriet mag er zeker zijn!

Terug
Bovenaan