Of het antwoord ‘ach ja heb ik ook meegemaakt, of mijn zus, m’n buurvrouw, meid gebeurt zo vaak, oh je was nog maar 6 weken?’
verschrikkelijk.
Zodra je op een test ziet staan dat je zwanger bent, voel je je direct moeder en ben je in staat je leven te geven voor dat kleintje. Een miskraam is echt heel heftig om mee te maken. Als je dan het vruchtje ziet (ik heb het gezien), al is het te grootte van een rijstekorrel of een pinda, dit was je aanstaande kind. En doet gewoon heel veel zeer. En natuurlijk ben je blij dat de natuur het zelf regelt als het niet goed is, maar dat maakt het niet minder pijnlijk en moeilijk.
Voor nu, mijn tip is: rouw er om, huil er om, wees blij dat de ‘boel’ werkt maar denk er zoveel aan als je dat je wilt. En praat erover met je geliefde.
Voor het aankomende geluk/ zwangerschap, laat het los....en zie wat er gebeurt. Leg er niet teveel druk op. Je hebt alle tijd. Zoek de romance op en geniet van elkaar. Dan is er vanzelf wel weer ergens een heel gewillig eitje die zich goed gaat innestelen. Eet gezond en drink voor de zekerheid maar even geen alcohol haha en wie weet heb je over paar weken een spetterende test in je handen.
Sterkte!!!