vruchtje te klein op eerste echo 7 wk

<p>Hallo, </p><p>Wij hebben afgelopen woe de eerste echo gehad met volgens mijn berekening 7 weken. Nu zag de verloskundige dat het vruchtje te klein is voor 7 weken. Ik werd gelijk doorgestuurd naar de gynaecoloog en zij gaf aan dat het goed in de baarmoeder zit en het slijmvlies mooi dik is. het vruchtje is gemeten op 7 mm en was nog te klein om iets te kunnen zien. Ik moet nu over 2 weken terugkomen voor een nieuwe echo. </p><p>Heeft iemand hier ervaring mee? kan het zijn dat de innesteling veel langer duurde waardoor ik nu misschien iets korter zwanger ben? en iemand dan ervaring met een goede afloop? Ik ben nog steeds misselijk, moe en gevoelige tepels, heb verder ook geen bloed verlies gehad of iets dergelijks. Ondanks dat ik nog steeds goede hoop heb, zijn we toch wel geschrokken en gaan de emoties aardig op en neer. </p><p>ik hoor graag van jullie :)</p>

Vruchtje van 7mm maar nog niets te zien? Wij hebben een echo gehad met 6w5d en t vruchtje was 7,1mm en was toch echt heel duidelijk te zien. Zelfs toen het hartje zien kloppen. Vind het raar dat er bij jou dan niets te zien is..
Het kan dan echt alle kanten op gaan. Maar 2 weken wachten op de volgende echo vind ik wel heel lang om in onzekerheid te zitten :eek: 

Wij hebben ook een echo gehad met 6w3d dagen en een duidelijk vruchtje  zichtbaar van net onder de 7mm.. ook een kloppend hartje. Voor mij was de echo totaal ondefineerbaar maar de verloskundige zag blijkbaar alles heel duidelijk. 
Op de echo was heel duidelijk een volle blaas te zien en mijn vk zei dat je bij een volle blaas mee kunt zien? Geen idee wat daar van klopt maar in mijn geval was het dus allemaal heel duidelijk te zien. 
Ik zou toch eens vragen om een echo eerder.. of een andere vk die iets meer met je mee denkt? Ik ben van mening dat een goede vk enorm belangrijk is, al is het alleen al voor je eigen gemoedstoestand.. 

bedankt voor jullie reacties!
de verloskundige zei niet zoveel alleen dat het niet overeen kwam met de 7 weken dat we denken dat we zwanger zijn. 
De gynaecoloog in het ziekenhuis die vertelde dat ze mij nog helemaal niets kon vertellen alleen dat het baarmoederslijmvlies er netjes uitzag.  Verder vond ze het te klein om iets kunnen zeggen zowel negatief als positief. Ik hoop dus nu dat de innesteling gewoon langer duurde en dat we nu rond de 5 weken zitten. Ik lees zo veel verschillende verhalen dat ik daar toch een beetje hoop uit put, maar 2 weken wachten is wel super lang. Echt eerder durf ik ook niet, omdat ik dus ook stukjes heb gelezen van mensen die echt pas iets zagen na de 7 weken. 

Ik snap de onzekerheid hoor.. Zelf had ik last van bloedingen waardoor ik met 6 weken al langs mocht komen voor een echo maar tussen mijn telefoontje naar de vk en de echo zat nog een wintersport.. Heb echt mijn best moeten doen om een beetje te kunnen genieten. 
Je moet maar zo denken.. de tijd gaat echt niet sneller als je de hele dag aan het piekeren bent. Makkelijker gezegd dan gedaan maar daardoor heb ik wel een beetje kunnen relativeren. 

Terug
Bovenaan