vruchtje te klein op eerste echo 7 wk

Ik heb een echo gehad met 6weken 1 dag. Duidelijk een vruchtje te zien met kloppend hartje  Wel had ik een volle blaas,en dat helpt ontzettend mee zei de VK. Het vruchtje was 5,5mm met 6weken en 1dag. Heel veel succes en komt vast helemaal goed !

Mijne was met 7 weken ook te klein en met 9 weken weer.. en met 11 weken eindelijk rust gekregen! ben nu 22 weken zwanger en alles is goed!! Bij de 20 weken vonden ze hem juist net iets groter!!! 

Hoi Alison,
Wat vervelend dat ze je 2 weken laten wachten! Wij hebben er zelf voor gekozen om met 6+2 (volgens eigen berekening) een echo te laten maken bij een pretecho praktijk, wij moesten een uur in de auto om daar te komen, maar dit hadden wij er zeker voor over. Ik moest inderdaad ook met een volle blaas daarheen, en er was toen een mooi kloppend hartje te zien. Inmiddels ben ik 21 weken zwanger. Hopelijk kunnen ze je eerder meer zekerheid geven.

Liefs

Mii Mandy, zagen ze bij jou op de echo de eerste keer ook alleen het vruchtzakje?
Bedankt voor jullie reacties. Krijg ik toch een beetje hoop door. 
Ben nu toch wel onzeker, zeker als ik een keer minder misselijk ben of iets anders voel. Hopelijk binnenkort toch goed nieuws. 

Heb je geen inwendige echo gehad? Dan zien ze alles veel beter! Bij mij zagen ze ook het vruchtzakje nog maar wel een kloppend hartje.. misschien kunnen vragen of je een inwendige echo mag..

Hay,
De VK berekent de zeangerschap zo vaak fout. Had je een regelmatige cyclus? Daar ligt het waarschijnlijk aan. Dat je cyclus langer was dus korter zwanger dan de VK zegt. 
Bij mijn zoontje zeiden ze dat ik 6 weken hoorde te zijn. Bij de echo was alleen verdikt slijmvlies te zien ik was dus gewoon pas 4+2 weken zwanger. Nu een gezond ventje van 2. Ik ben nu zwanger van de 2e. Ook hier zegt de VK dat ik vandaag 5+5 ben. Maar ik ben pas 4+6 vandaag. Bleek uit de echo van afgelopen dinsdag toen ik pas 4+2 was. Volgens de VK was ik toen 5+1. Hun rekenen gewoon vanaf de eerste dag van laatste menstruatie maar als je cyclus langer was kloppen hun berekeningen dus niet. 
Geen zorgen ik denk dat je gewoon korter ben.

Ik dacht 6 weken te zijn, maar was pas 5w5d (ongeveer) en heb een duidelijk echo waarop het vruchtje 3.3 mm was... 

Ik had mijn eerste echo met 5 weken en 1 dag. Ik wist niet hoelang ik al in verwachting was, dacht zelf al 7 of 9 weken maar dat was dus 5. De vk konden op de echo net het hartje zien, Ik zag alleen een mooi rondje ? en kon er nog niks uithalen. Ik ben nu inmiddels 12 weken en 2 dagen en alles gaat super goed. 
Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt want die onzekerheid is niet leuk en goed.

Terug
Bovenaan