Vruchtje te klein?

<p>hey meiden,</p><p>ik heb gister mijn 7 weken echo bij fertiliteit gehad (pcos en zwanger na letrozol) en we hebben een goed kloppend hartje gezien ☺️ Echter vond ze het dooierzakje erg klein (geen idee aan welk termijn klein ik moet denken) ook kon ze het vruchtje niet goed opmeten. Nu heeft ze mij eigenlijk gezegd dat of de duur van mijn zwangerschap niet klopt (maar niet aan hoeveel weken plus dagen verschil ze dacht) of dat het alsnog fout gaat. Hierdoor ben ik gister echt heeeel verdrietig geweest en had ik het gevoel alsof het dus alleen maar fout kon gaan ? nu ik op internet heb gekeken zag ik dat het rond deze termijn wel vaker voorkomt dat het meten niet lukt of klein lijkt maar later gewoon goed blijkt te zijn, ik hoor graag positieve verhalen ? maandag 23-12 mag ik terug komen</p>

Hier kon de jongste ook niet opgemeten worden... En zelfs geen kloppend hartje... Moest rekening houden met een miskraam... Week later terug voor een echo...
Een mooi vruchtje toen... En heb nu een nog altijd aan de kleine maat meisje van 17 maanden rond lopen.. Dus maak je niet te druk... ?

Hé bah, dat geeft een rotgevoel zeg. Maar hier ook een positief verhaal. Met 6 weken en 3 dagen (eigen berekening) een mooi kloppend hartje op de echo, maar ze kon het vruchtje ook niet goed meten. Of het lag er heel onhandig bij of het was wat anders. Ze wist het niet goed.
Een week later een pracht ligging en mooi kunnen meten. Zelfs 2 dagen vooruit gezet. 

Ik duim voor je maandag.

Hi,
toevallig heb ik ook een vroege echo gehad. We waren er eigenlijk voor een intake, maar ze gaf aan we gaan toch even kijken!
Mijn eigen berekening 6 weken en een beetje! We hadden geluk, een vruchtje zichtbaar en een mooi kloppend hartje. Vruchtje wel proberen op te meten, maar ze dacht ook dat het mogelijk pas 5 weken en een beetje was.
Ze was juist positief en het niet uitmaakt dat het iets kleiner was dan verwacht. Snap je bezorgdheid hoor, maar als ik jouw verhaal met die van mij vergelijk vind ik het vreemd dat de veloskundige bij jou deze onzekerheid heeft gegeven.
Wij hoefden ook pas over 3 weekjes terug te komen, 31 december en ben dan 8/9 weken.
Hopelijk heb je de 23ste een mooie echo! Snap dat het lastig is om er van te genieten! Ik duim voor je!

Herken je gevoel! Ik kreeg bij de eerste echo ook te horen dat het te klein was. Volgens de berekening zou het 8 weken en 6 dagen moeten zijn en uit de meting kwam 7 weken en 1 dag. Ze vertelde dat we rekening moesten houden met eventueel een groeiachterstand of miskraam. Gelukkig de echo daarna zag alles er goed uit en was de meting de eerste echo gewoon onjuist. Het is dan natuurlijk ook nog heel klein te meten en elke cm scheelt al veel. Nu inmiddels bijna op de helft en al 2 x het hartje mogen horen kloppen. Ook de groei gaat super!

Probeer je niet te druk te maken, lijkt makkelijker dan gezegd dat weet ik. Maandag 23-12 is al snel! Hoop op het beste voor je! 

@wilkindje ben benieuwd hoe je echo was gegaan of moet je nog ? 

dooierzak hoef niet betekenen dat meteen slecht is als die klein. Het is nog zo klein en moeilijk te meten en te zien. Ik hoop voor je dat echo goede resultaat vandaag zal bieden!

Dat had ik ook gehoopt maar helaas, zoals altijd weer kut.. het hartje klopt nogsteeds maar de kleine lijkt niet veel gegroeid, al lijkt hij/zijn dubbelgevouwen te liggen.. het vruchtzakje is veel te klein maar het kindje wil wel groeien.. nu 31-12 terug komen, maar heel erg ik wil gewoon dat het stopt, ik moet gewoon duidelijkheid hebben of het is een miskraam en dan kunnen we snel weer door naar een goede zwangerschap of het vruchtzakje gaat op wonderlijke wijze toch groeien.. ik kan dit allemaal niet aan hoor die onzekerheid, ik lees overal ook alleen “leeg vruchtzakje, vruchtzakje groeit door vruchtje gestopt met groeien” enzo, maar niks over mijn situatie...
Via mupload krijg ik geen link ?

Zolang het hartje klopt zou ik als ik jou was hoop houden. 
Wie weet groeit erest vanzelf .
Het is een klein vechtertje  wat niet zomaar opgeeft zoals ik lees . Want het hartje klopt nog wel.
Hoop voor je dat je volgende week nog steeds een  kloppend Hartje ziet en het allemaal er wat beter uit ziet ?
Sterkte en probeer hoop te houden  ??

Terug
Bovenaan